AKÝ JE CD PROJEKT PO ROZLÚČKE S TRETÍM ZAKLÍNAČOM?

Čo nás čaká po rozlúčke s Geraltom?

Interview

Pre CD Projekt Red minulý rok skončila jedna dlhá epocha. Expanziou Krv a víno dali zbohom Geraltovi zo série Zaklínač a aj keď sa s ním ešte okrajovo stretneme vo free2play kartovej hre Gwent, autori sa už sústredia na iné výzvy, ktoré pred nimi ležia. Ako vnímajú cestu, ktorú za posledné roky prešli a na čo sa tešia v budúcnosti? Na tom nám odpovedal Matthew Steinke.

Mohol by si sa nám stručne predstaviť?

Volám sa Matthew Steinke a pracujem ako vedúci technický dizajnér v CD Projekt Red.

Takže cesta je na konci. Ako vnímaš vývoj série Zaklínač, keď už máte za sebou expanzie?

Pre mňa vlastne bola práca na expanziách rovnako a možno aj viac zábavná ako práca na základnej hre. Ponúkli rozdielny príbeh, ktorý sme sa snažili vyrozprávať a aj ľudia boli spokojní s tým, čo robíme. Bolo cítiť vášeň ku knihe, príbehu, ku Geraltovi, ale aj ďalším postavám ,ako Ciri, Triss, Yennefer. Naozaj sme sa snažili priviesť túto fikciu k životu.

Expanzie nie sú len o dobrodružstve, ale ak si zoberieme Srdcia z kameňa, sú tam aj rôzne druhy skúmania a vyšetrovania, úžasný príbeh, ktorý sa postupne odhaľuje, ale tiež dokážete stráviť hodiny na tej svadbe... Nechcem o tom ale príliš veľa prezrádzať, ak ste to ešte nehrali. To všetko ale ponúka zaujímavý kontrast oproti tomu známemu lovcovi monštier. Vidíte ľudskú časť Geralta, v ktorej investuje veľa času do toho, aby bol človekom, vníma všetky ostatné časti a aspekty svojho života. Pre mňa osobne to bolo niečo očarujúce a zároveň čosi, čo je v ostrom kontraste s často vojnovými scenármi, ktoré zažívate v pôvodnej hre.

Pokračuje to v expanzii Krv a víno, kde sa dostávate do tajomného regiónu Toussaint. Vidíte tam hlavné mesto, taktiež fantastické taliansko-francúzske scenérie s pestrou farebnou paletou a saturovanými tónmi. Už len vizuálne je to také veľmi odlišné od pôvodnej hry. Navyše tu máte možnosť kupovať domy, získať masívne upgrady vylepšujúce zbroj a aj rôzne vzhľady postavy. A toto všetko tiež využíva základy pôvodnej hry, ale robí ju ešte lepšou pridaním nových herných možností, nových úprav a umožní vám vyrozprávať príbeh, ktorý chcete.

Aký je CD Projekt po rozlúčke s tretím Zaklínačom?

Čo máš ty osobne najradšej na treťom Zaklínačovi?

Pre mňa osobne sú to určite kvality otvoreného sveta. To je pravdepodobne aj jedna z najvýraznejších zmien oproti predchádzajúcim hrám v sérii. Teraz môžete ísť tam, kam len chcete. Kde len dovidíte, môžete nájsť nejaké dobrodružstvo. Je v tom veľké úsilie a naozaj sme spravili veľa pre to, aby to nebol len otvorený svet, ale žijúci a „dýchajúci" herný zážitok. Kamkoľvek sa vyberiete, tam vás čaká divočina, rôzne monštrá, taktiež tam získate silné mutagény, ktoré môžete zapracovať do svojej alchýmie a poskytnú vám výhodu voči silnejším monštrám, proti ktorým bojujete. Je tam množstvo detailov, ktoré vás nielen držia v príbehovej línii, ale chcete hrať a zažiť viac napríklad vo vedľajších úlohách. Všetko tu má zmysel, všetko vás ťahá ďalej, dokonca by som povedal, že vstupujete hlbšie do králičej nory. To je podľa mňa to najlepšie na Zaklínačovi 3.

Keď už si spomenul tie vedľajšie úlohy, BioWare nedávno vyhlásili, že sa v Mass Effect: Andromeda inšpirovali práve Zaklínačom. Čo si o tom myslíš?

Myslím si, že to je veľká chvála pre nás. BioWare je fantastická spoločnosť a vždy prináša kvalitné hry, takže si myslím, že aj toto bude výborné a prajem jej len to najlepšie.

Myslíš si, že ešte zostali nevypovedané príbehy zo zaklínačovho sveta, ktoré by ste mohli vyrozprávať?

To dúfam. Teraz je tu pre náš šanca pohnúť sa vpred v odlišných aspektoch rozprávania príbehu. Pripravujeme titul Gwent, ktorý vyjde čoskoro. Je to vlastne kartová hra, ktorá bola pôvodne len súčasťou pôvodnej hry so zaklínačom. Teraz ale bude samostatnou, dalo by sa povedať eSportovou hrou, v ktorej si môžete užiť samostatnú kartovú hrateľnosť.

Navyše pripravujeme aj Cyberpunk 2077, ktorý sa uberá novým a sviežim smerom a všetci sa na to strašne tešíme. Aj tak ale ako fanúšik Zaklínača rozhodne dúfam, že využijeme možnosť vrátiť sa k značke a vyrozprávame ďalšie príbehy, aby v budúcnosti mali hráči viac obsahu na hranie a viac dôvodov vrátiť sa späť a užiť si to, čo značka už predtým ponúkla.

Keď sa obzrieš späť, sú tu nejaké veci, ktoré by si spravil inak?

(smiech) Ten zoznam je dlhý. Áno, ale myslím si, že každý z tímu je veľmi pyšný na to, čo sme vytvorili. Osobne hry považujem za umenie a myslím, že práve Leonardo da Vinci raz povedal, že umenie nikdy nie je dokončené, je len opustené. A ako vývojári máme obmedzenia termínmi alebo rozsahom hry a skôr či neskôr tu je síce viac vecí, ktoré by sme chceli spraviť, ale príde čas, kedy je potrebné dať hru do krabičky a uistiť sa, že komunita dostane niečo, čo si môže užiť. A v tom bode je treba ísť ďalej a skúsiť niečo iné. Takže je tu vždy niečo, čo by som rád spravil, pridal nové príbehy, ktoré by sme rozpovedali, veci, čo by sa dali vyrobiť, no na toto sme nemali čas.

Kto je tvoja najobľúbenejšia postava zo Zaklínača?

U mňa je asi Bloody Baron jednou z najzaujímavejších postáv. Nie je jedným z protagonistov, je vedľajšou postavou, ale hĺbka jeho postavy, čas, ktorý s ním strávite, zmení váš pohľad na neho. Najskôr k nemu pristupujete s odstupom, neviete, čo si máte myslieť, ale nakoniec, v závislosti od konca, ktorý zažijete, vám môže aj trochu chýbať. Je to rozhodne veľmi špeciálny vzťah.

Naučil vás vývoj Zaklínača 3 niečo nové, z čoho sa poučíte pri Cyberpunku?

Určite. Ja som vždy pracoval na 3rd person akčných adventúrach, ale skôr lineárnych. Takže pracovať na nelineárnom zasadení v otvorenom svete prinúti rozmýšľať nekonvenčne, z inej perspektívy. Musíš zmeniť spôsob, akým pristupuješ k problémom a tiež spôsob, akým hráčom poskytneš riešenie. Takže určite som sa na Zaklínačovi naučil veľa a dúfam, že všetky veci, ktoré som sa naučil, dokážem zužitkovať v Cyberpunku.

Zažijeme pri hraní Cyberpunku nejaké známe pocity zo Zaklínača?

Známym pocitom bude určite rozprávanie fantastického príbehu, skutočne sa budete cítiť ako súčasť tohto univerza. Obávam sa ale, že okrem toho nemôžem prezradiť veľa detailov o tom, čo chceme dosiahnuť. Ale som si istý, že všetko, čo očakávate od CD Projekt Red, rovnaké kvality, zábavu a dobrodružstvo, ktoré ponúkol Zaklínač 3, prinesie aj Cyberpunk - ak nie lepšie.

Myslíš si, že má Cyberpunk potenciál stať sa rovnako veľkou sériou ako Zaklínač?

Dúfam v to. Neviem, či to môžem posúdiť. Sústredím sa na herný dizajn, nie na dlhovekosť značky, ale rozhodne dúfam, že vytvoríme niečo kvalitné, čo si komunita zamiluje a dostaneme šancu priniesť viac.

Povedal by som, že môj najvyšší cieľ je vytvoriť niečo také, vďaka čomu sa hráči doma nebudú vedieť rozhodnúť, či chcú ešte viac Zaklínača, alebo viac Cyberpunku. To by bol pre mňa najlepší výsledok.

Ďakujem za rozhovor.

napísal matus_ace 22.2.2017