RGX: SHOWDOWN

RGX: SHOWDOWN

4.5

Preteky bez duše

Tak ako väčšina herných žánrov aj pretekárske hry umožňujú autorom popustiť uzdu fantázii a priniesť rôzne zaujímavé tituly, ktoré by dostali medzi monotónnu konkurenciu niečo skutočne originálne. Dosiahnuť takýto cieľ však nie je vôbec jednoduché a veľakrát takéto pokusy končia skôr smutne, ba až tragicky. Najmä ak sa o to pokúšajú vývojári, ktorí majú vo svojom repertoári prevažne mobilné hry a skúšajú šťastie na konzolách. Bohužiaľ, podobný prípad je aj titul RGX Showdown, za ktorým však vôbec nestojí tím, ktorý by bol bez skúseností, práve naopak. A to celú situáciu ešte zhoršuje. RGX Showdown majú na svedomí tvorcovia zo štúdia Shortround Games, ktorí v minulosti pracovali na takých hrách ako Burnout či Split Second. Tie sa síce nie vždy podarili, no rozhodne patrili k tomu lepšiemu, čo sme tu mali - minimálne v prvom prípade.

O čo vlastne v RGX Showdown ide? Ak by ste čakali nejakú plnohodnotnú pretekársku záležitosť, ktorá by mala aspoň niečo spoločné s hrami, na ktorých už autori robili, tak od takýchto predstáv radšej upustite. O titule som si pred spustením nič nezisťoval, a tak som netušil, do čoho idem. Pri prvom kontakte s hrou som tak mal pocit, že pôjde o niečo podobné sérii Wipeout, nakoľko sa prezentuje futuristickým spracovaním a autami, na ktorých podvozku by ste kolesá hľadali len ťažko. Pri prvom spustení vás hra oboznámi so všetkými dôležitými prvkami a taktiež vás pustí na testovacie preteky. V tých som pochopil, že RGX Showdown nie je štandardná pretekárska hra, ktorú by som čakal na konzolách, ale skôr na automatoch či mobilných zariadeniach.

RGX: Showdown
RGX: Showdown Na začiatku si zvolíte vaše úvodné vozidlo.
Na začiatku si zvolíte vaše úvodné vozidlo.

RGX: Showdown V úvode pretekov hráte o čas, kliknutím v správnom čase môžete získať plný boost.
V úvode pretekov hráte o čas, kliknutím v správnom čase môžete získať plný boost.

RGX: Showdown V garáži si môžete upravovať vzhľad auta.
V garáži si môžete upravovať vzhľad auta.

Na začiatku je nutné povedať, že RGX Showdown je výlučne online hra, ktorá vás jednoducho bez internetového pripojenia k ničomu nepustí. Hneď na úvod tak máte vytvorený virtuálny profil hráča, do vienka dostanete svoje prvé lietajúce auto a bez ďalších zbytočností sa môžete vrhnúť priamo do ostrej akcie. Rovnako ako celá hra je jednoduché aj menu, kde máte v zásade hlavnú obrazovku, nastavenia a priamo „lobby", kde sa spájate s hráčmi po celom svete. Pri menších hrách býva štandardne rizikové zamerať sa iba na online hranie, no na moje prekvapenie som nemal žiadny problém s hľadaním hráčov. Do pár sekúnd som sa vždy s niekým spojil a mohol som sa pripraviť na krátke preteky. A to doslova.

Hra je totiž postavená na veľmi krátkych pretekoch, ktoré trvajú vždy maximálne okolo jednej minúty. Čas pretekov sa, samozrejme, líši od toho, ako sa vám bude dariť a taktiež od trate, na ktorej súboj prebehne. Skutočne ide zakaždým o poriadny súboj, aj keď trvá len krátko, nakoľko hráte iba proti jednému súperovi. To či skončíte na prvom alebo druhom mieste, totiž nezáleží len od vašej rýchlosti či od zručnosti jemne rezať zákruty, ale hlavne od toho, ako dobre sa dokážete uhýbať pomalším autám na ceste. Vždy ide o akési krátke úseky na diaľnici, ktorá je však preplnená značne pomalšími autami ako je to vaše.

Vrátim sa ešte na chvíľu späť k samotnému systému, ktorý vôbec nie je zlý. Celý princíp hry je postavený na šampionátoch, ktoré prebiehajú nepretržite a trvajú obmedzený čas. Za tento čas musíte získať čo najväčší počet bodov, aby ste v prvom rade dosiahli čo najvyššiu pozíciu v rebríčku, získali čo najlepšie odmeny a zároveň pozdvihli svoj ranking, respektíve hodnosť. Ešte pred spustením pretekov máte k dispozícii štyri rôzne vylepšenia, ktoré sa aktivujú jednorázovo pre blížiaci sa súboj. Tieto vylepšenia vás však stoja 100 bodov / kus a k dispozícii máte celkovo 1000 bodov, pričom za každé víťazstvo dostanete odmenu 50 týchto bodov. Veľmi dobre si preto musíte rozmyslieť, kedy tieto zlepšenia využijete a kedy budete radšej riskovať.

RGX: Showdown
RGX: Showdown Win streak je veľmi dôležitý.
Win streak je veľmi dôležitý.

RGX: Showdown Rovnako tak vám môžu pomôcť vylepšenia.
Rovnako tak vám môžu pomôcť vylepšenia.

RGX: Showdown Postup pri hodnotení môže byť pre vás motiváciou.
Postup pri hodnotení môže byť pre vás motiváciou.

A to najmä preto, že každým víťazstvom získavate násobič, s ktorým sa vám násobia získané body za víťazstvo v pretekoch. Po viacerých víťazstvách po sebe sa tak viete veľmi rýchlo dostať v rebríčku značne vyššie. Za určitý počet získaných bodov vás hra buď posunie do vyššej kategórie pretekov - začínate od triedy D a vaším cieľom je S, prípadne vás odmení už spomínaným vyšším umiestnením v rebríčku. Podstata hry je tak skutočne jednoduchá. Samozrejme, zberateľov môže potešiť možnosť získavať nové stroje do svojej garáže, najmä teda ten za prvé miesto v šampionáte. V garáži môžete svojim autám zľahka upravovať vzhľad, napríklad farbu, polepy a podobne. Týmto sú možnosti hry vyčerpané, čo je rozhodne škoda.

RGX Showdown totiž nie je až taká zlá hra, ale príliš malá, bez dostatku obsahu a viditeľne väčšej snahy vývojárov. Dookola tie isté preteky len vo vyšších kategóriách, neustále pokusy o postup v podstate stále v rovnakom prostredí, to určite nie je niečo, čo by vás motivovalo pri hraní. Samotná krátkosť pretekov a veľmi lacný systém progresu je aj napriek všetkým mínusom chytľavý a drží vás v napätí. No tri či štyri stále rovnaké trate a žiadne zásadné zmeny pri postupe, vylepšenia alebo výzvy jednoducho negatívne vplývajú na celkový dojem z hry či znovuhrateľnosť, a to fatálne. Ak máte radi podobne súťažne ladené hry, pri cenovke 10 € nejde zas až o takú zlú kúpu, no nedostatky sú očividné.

napísal play3man 8.11.2018
4.5
RGX: SHOWDOWN