PUMPED BMX PRO

PUMPED BMX PRO

6.0

Oddychovka na bicykli, ktorá zabrnká na nervy

Recenzia na Xbox One verziu

Pri hrách je dôležité, aby nás bavili. Jasné, o tom predsa sú, prečo inak by sme ich hrali? No túto jednoduchú formulu jemne narúšajú hry, ktoré by ste najradšej vyhodili z okna. Tento pocit každý hráč určite pozná, no aj napriek frustrácii sa k takýmto titulom napriek všetkému vraciame. Za veľmi jasný benchmark takýchto hier by sme bez váhania mohli označiť Flappy Bird, nakoľko práve vysoká obťažnosť bola tým, čo hru preslávilo. Každopádne je pozitívne, že sa pri takýchto hrách snažíme prekonávať sami seba a dosiahnuť niečo, čo by sme inak nedokázali. Podobné pocity som mal pri novej časti už pomerne zabehnutej série na mobilných zariadeniach  - Pumped BMX Pro. História hry sa začala písať ešte v roku 2012, keď vyšiel úplne prvý diel na Android a iOS. Na hre pritom pracoval len jeden človek - Adam Hunt - a tento „tím" sa viac-menej doteraz nezmenil.

Tri roky po vydaní prvej hry sa séria dostala aj na herné konzoly vďaka spolupráci s vydavateľom Curve Digital, ktorý opätovne prináša aj aktuálny diel na PC, Xbox One a Nintendo Switch. Ten sa, ako inak, pýši vylepšenou grafikou, fyzikou, hordou trikov či novým obsahom. Pri takomto jednotvárnom titule je však určite náročné prinášať stále nový obsah, ktorý by dokázal zaujať hráčov natoľko, aby sa vôbec dokázali otočiť za novším dielom, ak už majú čo-to nahrané v tých starších. Predsa len, tento žáner je v súčasnosti oveľa menej populárny, ako to bolo v minulosti. Niekoľko rôznych prostredí, desiatky trikov či výziev, to je niečo, na čo môžu tvorcovia takejto hry lákať stále menšiu komunitu. Toto všetko, pochopiteľne, ponúka aj Pumped BMX Pro, no stačí to?

Pumped BMX Pro
Pumped BMX Pro Na úvod si treba zvoliť jazdca.
Na úvod si treba zvoliť jazdca.

Pumped BMX Pro Začiatky môžu byť ťažké...
Začiatky môžu byť ťažké...

Pumped BMX Pro ...možno aj vďaka jednoduchým tutoriálom.
...možno aj vďaka jednoduchým tutoriálom.

Upresníme si to v číslach - aktuálny diel ponúka celkovo šesťdesiat úrovní - vrátane tutoriálov, ktoré sú zasadené do šiestich rôznych prostredí. Hra vás teda kampaňou vedie v šiestich rôznych kategóriách, pri ktorých sa budete musieť vysporiadať so stále náročnejšími trikmi. Nakoľko som s touto sériou nemal doteraz žiadne skúsenosti, venoval som veľkú pozornosť tutoriálu, aby som sa vedel v hre orientovať. Musím povedať, že s ovládaním som bojoval oveľa dlhšie, ako by bolo zdravé. Tento viac-menej slovný boj však nebol spôsobený zle nastavenou hrateľnosťou či, nedajbože, mojou nekompatibilitou s herným ovládačom. Ako som už povedal, hra obsahuje 60 úrovní aj s tutoriálmi. Tie sú však len štyri, pričom vás pripravujú na stále vyššiu úroveň trikov. Ich spracovanie teda nie je dostačujúce a v mnohých prípadoch som sa musel sám dovtípiť, čo to vlastne odo mňa hra požaduje.

Moje začiatky tak boli veľmi krušné, no s narastajúcim časom stráveným v hre sa moje zručnosti neustále zlepšovali. Predvádzanie trikov som si začal užívať a v podvedomí sa mi prebúdzali spomienky na Tony Hawk sériu či SSX, kde som si v manuáli dodatočne vyhľadal správne kombinácie tlačidiel pre ten či onen trik. Minimálne počty bodov a dve či maximálne tri splnené výzvy sa razom menili na stopercentné výkony. Samozrejme, takýto scenár platil vtedy, keď som sa vracal späť na predošlé úrovne, ktoré som pri prvých pokusoch odflákol. Hra vás totiž neustále tlačí do toho, aby ste sa vo svojich skokoch zlepšovali, dokázali skočiť ďalej a spraviť čo najprepracovanejšie triky. Na začiatku sa hra uspokojí, keď prídete do cieľa, no neskôr vás nepustí ďalej, kým nepredvediete niektorý z trikov. Našťastie je manuál neustále k dispozícii, no po čase sa mi jednotlivé pohyby začali vrývať do podvedomia a potreboval som ho čoraz menej.

Jednotlivé úrovne pozostávajú z niekoľkých výziev - musíte dosiahnuť určité skóre za triky, celkové skóre či splniť štvoricu trikov. Samozrejme, nie všetko pri jednej jazde, stačí postupne. Ak by ste hrou chceli preletieť len tak, museli by ste sa vracať späť, nakoľko ďalšie úrovne sa vám odomknú len po splnení určitého počtu výziev. Istou motiváciou môžu byť aj prítomné rebríčky hráčov z celého sveta. Hra si od prvej časti dáva záležať na fyzike a v Pumped BMX Pro to nie je inak. Každý centimeter je pri každom skoku či dopade cenný. Čím ďalej postúpite, tým viac sa musíte vedieť vyvarovať drobných chýb. To, čo ste niekedy len ťažko vedeli zvládnuť, budete musieť brať ako samozrejmosť. Občas vám hra sťaží úlohu aj tým, že level budete musieť prejsť len na niekoľko skokov, prípadne určitý trik budete musieť spraviť pred fotografom.

Aby ste si mohli na chvíľu od trikov oddýchnuť, hra ponúka aj úpravu vášho bicykla. Tá však nie je nijako prepracovaná, nemôžete si lepiť rôzne nálepky či podobne a vystačiť si budete musieť len so zmenou farby jednotlivých častí - kolies, pedálov, riadidiel, pneumatiky a podobne. Čo sa týka vizuálnej stránky, tá v tomto type hry nemôže ohúriť a len plní svoju základnú funkciu. Aktuálny diel však rozhodne vyzerá o niečo lepšie ako predchodcovia - čo nie je ani veľmi plus, nakoľko posledný diel je z roku 2016, a to je už v hernom priemysle poriadne dlhá doba.

Pumped BMX Pro
Pumped BMX Pro Čaká na vás množstvo výziev.
Čaká na vás množstvo výziev.

Pumped BMX Pro Za ich splnenie si odomknete ďalšie prostredia.
Za ich splnenie si odomknete ďalšie prostredia.

Pumped BMX Pro Takto by ste svoj BMX rozhodne nemali upraviť.
Takto by ste svoj BMX rozhodne nemali upraviť.

Pumped BMX Pro opäť vyzdvihuje klasický žáner, v ktorom oživuje triky na legendárnom bicykli BMX. Hra opätovne ponúka desiatky úrovní, trikov a výziev, ktoré vás zabavia niekoľko hodín. Najmä ak sa rozhodnete splniť všetko na sto percent. Keď to však mám porovnať napríklad s Pumped BMX +, aktuálny diel je po obsahovej stránke chudobnejší. To určite zamrzí, najmä ak sa pozriete na výrazný rozdiel v cenovke. V praxi to však neprekáža a fanúšikovia série sa môžu tešiť z ďalšieho pokračovania série. O to viac ak po hernej stránke stále má čo ponúknuť.

napísal play3man 28.2.2019
6.0
5.4