S.W.I.N.E.

S.W.I.N.E.

8.5

S.W.I.N.E su úž tu...

S.W.I.N.E sú úž tu... humorná taktická realtimeovka spravená na štýl staručkého Z, len tu nebudú proti sebe bojovať roboti ale zvieratá konkrétne Prasce proti Zajacom. Je to v podstate prevedenie Blitzkriegu z druhej svetovej vojny do stratégie s humorným poňatím. Militantné Prasce (Pig National Army) tu budú zastávať Nemcov vtrhujúcich na CarrotLand (Francúzske) územia zajacov.  Za dva týždne obsadia takmer polovicu krajiny až vtedy začína naozajstná vojna. Zajace sú mobilizované a nepustia prasce ani o krok ďalej.

Hra je klasická 3D realtime stratégia, niečo podobné ako Z: Steel Soldiers, len jednoduchšie a podobne humorne ladené. Nestaviate tu totiž základne, len sa do hry dostávate s určitým počtom jednotiek ku ktorým si môžete ešte cez hru alebo pred hrou za získane body dokupovať ďalšie. Jednotiek je veľké množstvo aj keď väčšinou ide len o jeepy, rôzne druhy tankov, nejaké zásobovacie a opravovacie búdky a neskôr dostanete aj lietadlá a lode. Síce tu žiadne základne nemáte, máte tu viac parametrov jednotlivých jednotiek, napr.  palivo a strelivo.

Celkovo si v hre zahráte cez 20 misií za obe strany, plus môžete si zahrať niekoľko multiplayerových módov cez lan, alebo internet. Za prasatá budete pokračovať v načatej invázií do zeme zajacov a zaja V misiách prejdete asi všetko od púšti, cez mestá, lúky, jazerá, továrne, snehové oblasti atď... všetky sú super prepracované a detailmi dovedené k dokonalosti. Medzi misiami si užijete kvalitné renderované animácie na ktorých sa poriadne nasmejete.

Engine je veľmi kvalitný a rýchly, síce možnosti pohybu kamery sú obmedzené, ale bude vám to musieť stačiť. Mohol síce byť väčší zoom in a zoom out, ale dá sa. Pohyb a ovládanie je klasické, jedným tlačidlom označujete druhým sa pohybujete, tretím ovládate kameru.. celkom pohoda. Zameriavate tiež len kliknutím na cieľ, a všetky označené jednotky si už naň sami zamerajú a zničia ho.

Pričom tu je ešte jedna inovatívna záležitosť oproti iným hrám, je tu dorazenie jednotky. Čiže vaši útočia na jednotku len dovtedy kým  je schopná strieľať a hýbať sa, potom prestanú a jednotku nechajú tak a vojaka v nej nechajú žiť. Vy sa vždy môžete rozhodnúť či chcete nepriateľa zabiť alebo nie. Ak áno stačí mu ešte dať jednu ranu istoty a vtedy to prasa (zajac) pôjde pekne rýchlo s výkrikom na druhý svet.  Plus v hre sa dedia a povyšujú jednotky do ďalších misií, takže okrem nových vyleštených tančíkov budete prenášať aj staré špinavé pokrivené, ale za to skúsené jednotky. V niektorých neskorších scenáriách budete môcť ovládať ešte aj nájdené spriatelené jednotky.

V multiplayeri si zahráte zatiaľ 4 módy a to deathmatch, CTF, Domination a Countdown, každé má iné právidlá, deathmatch asi poznáte, vyhráva ten kto sundá najviac nepriateľov, CTF bojujete o vlajku, Domination obsadzujete určité miesta na mape, CountDown hrá sa na body za určitý čas. V hre však chýba dosť potrebný skirmish ktorý nájdete už asi všade.

Hra je pôvodom z Maďarska a možno aj o tom svedčí názov hry Swine, ktorý nám nápadne pripomína svine :) A mal som si možnosť zahrať aj maďarskú verziu, no pri nej bolo ešte viac srandy ako pri anglickej... teda blábolom som tam ani trochu nerozumel a v menu som sa ani trochu nevyznal a naviac som nevedel nájsť ani exit :). Našťastie keď ma to vyhodilo ľahko som už našiel uninstall. Ale anglická, alebo nemecká verzia sa oplatí zahrať. V nemeckej verzií hru nahovorili ľudia čo v nemecku dabujú South Park.

Celkovo veľmi pekná hra, ponúkajúca kompromis medzi stratégiou, kvalitnou grafikou a dobrým humorom. Doporučujem hlavne ľudom ktorým sa páčilo Z, štýl Ground Controlu, alebo iné bezzákladňové stratégie.

napísal saver 5.12.2001
8.5
S.W.I.N.E.