ALFRED HITCHCOCK : FINAL CUT

ALFRED HITCHCOCK : FINAL CUT

Teplota nízko pod nulou, zasnežené cesty sa lesknú ako zrkadlo, zlomenina číha doslova na každom kroku. Nevyhnutnosťou sú zimné doplnky, do ktorých sa z radosťou za chvíľu zakusne mráz. Dopravný servis hlási ďalšiu haváriu, všade je zhon a chaos. Ulice sú plné ľudí s taškami, z ktorých vykukujú podivné škatule zabalené do pestrých farieb baliaceho papiera. Každý na každého kričí, každý je nespokojný, každý chce mať všetko rýchlo a len pre seba. Výklady obchodov sú ozdobou každého majiteľa, po sklách polepené vločky snehu, ihličie omotané blikajúcimi sviečkami, poprípade celý stromček. Na originalitu sa nehľadí, hlavne, že to bude pripomínať „tú“ správnu atmosféru. Hlavne, že naláka najviac klientov do svojho krámu a predá mu všetko aj to, čo práve nechcel. Občas je vidieť človeka, s podivne dlhou bielou bradou, oblečeného do červeného plášťa a čiapky. Možno sa Vám zatočí hlava pri pohľade na takto vyzdobenú ulicu. Prepadáte panike, že ste ešte nič nekúpili a pridáte sa do zástupu čakajúcich ľudí na živé ryby. Červená, zelená, ihličie, blikajúce svetielka, vŕzgajúci sneh pod nohami. Ceny majú rastúcu tendenciu, ale ľudia sa nekontrolovane naháňajú za darčekmi, áno, sú tu Vianoce. Je mi zima a zle. Ešteže za rohom podávajú varené víno. Aj Vám to niečo pripomína ?

Určite áno, nemusím už ďalej vysvetľovať. Tento zhon vrcholne nenávidím. Niežeby som nemal Vianoce rád, ale všetko okolo je až prehnane zbytočné. Všetko sa deje prirýchlo. Ani som sa nenazdal a všetok môj život na chvíľu kontrolujú dve činnosti. Dúfam, že dočasne. Práca a spánok (sorry, nie som netopier :)). Nezabúda sa na niečo ?

A tak sa stalo, že som sa prestal na čas venovať hrám (svätokrádež ;)), ale jeden titul som si nenechal ujsť. Aj napriek akútnemu nedostatku času, som sa na chvíľu stal postavou nesúcou meno : Joseph Shamley.

Hlavná postava diela Alfred Hitchcock : Final Cut, ktoré ma na svedomí slovinský Arxel Tribe.

Alfred Hitchcock : Final Cut
Alfred Hitchcock : Final Cut
Alfred Hitchcock : Final Cut

Podobne ako Clive Barker a jeho Undying, sa aj v tomto prípade stáva krstným otcom (aj keď in memoriam) sám Alfred Hitchcock. Režisér svetového renomé, ktorý sa zapísal do svetovej kinematografie kúskami ako Vertigo, Psycho,  Sabotage, Birds... Človek, ktorý nám dokázal naservírovať napätie, humor a dobrodružstvo na jednom tanieri s neskutočnou precíznosťou a jedinečnosťou.

Na vytvorenie ďalšieho Hitchcockovho diela si Arxel Tribe zakúpili práva na jeho, dá sa povedať 6 najlepších filmov : Psycho, Frenzy, Saboteur, Shadow of a Doubt, Torn Curtain, The Rope. Ku geniálnym dielam pridávajú svoje skúsenosti s adventúrami a ďalší dych berúci príbeh sa môže začať.

Vy neviete nič o mne, ja neviem nič o Vás, skoro.  Aj keď som len súkromný detektív najatý nejakým boháčom.

Viem, že ma chcete viesť za ručičku ako malé decko. Viem prejsť cez cestu aj sám, viem sa o seba postarať. Ale nechám to na Vás. Robte si čo chcete.

Hlavná postava, alebo ako môže stroskotať plán na rybolov :

Joseph Shamley. Človek so schopnosťou mať vidiny. Schopnosť, ktorú mi priniesla tragická smrť rodičov v deň Hitchcockovho pohrebu. Od tejto tragickej udalosti teraz túto schopnosť využíva ako detektív pri vyšetrovaní. Sníva o krásnom jazere kde by si do sýtosti oddýchol poprípade niečo aj ulovil, ale to by sa nemala objaviť tá snobská ženská, Alicia. Do čerta s ňou. Kašlem na jej bohatého strýka, ktorý si točí nejaký film. Farmaceutický barón Robert Marvin Jordan, si ma chce najať, aby som mu pomohol objasniť záhadného zmiznutia celého filmového štábu. Je to zvláštne, a tá ženská je naozaj pekná. Mňa zaujíma len moja dovolenka, dovidenia.

Cestou však netuším aké prekážky mi môže pripraviť, ako napríklad červený športiak, ktorý mi blokuje cestu a ja do neho vrážam. Tvár vodiča mi je veľmi známa, Alicia ! Chtiac nechtiac sa vydávam na miesto, kde zmizol celý filmový štáb. O krásnej dovolenke môžem len snívať.

Palmtop alebo základ každého úspešného detektíva

Final cut používa engine  použitý v už predchádzajúcom projekte Casanova. Základom sú predrenderované pozadia do ktorých sú zasadené polygónové postavičky. Scéna je snímaná niekoľkými kamerami podobne ako v Alone In The Dark. Možno budete niektorý preklínať systém kamier, respektíve chaotické prepínanie kamier, podobne ako v Casanove. Prvý predmet, s ktorým sa dostanete do styku je Josephov Palmtop. Táto malá šikovná vecička je doslova nástrojom na všetko. Okrem neodmysliteľného invertára s možnosťou kombinácie predmetov medzi sebou, sem určite patrí zoznam osôb, na ktoré natrafíte, mapa a hlavné menu.

Alfred Hitchcock : Final Cut
Alfred Hitchcock : Final Cut
Alfred Hitchcock : Final Cut

Kliknutím pravého myšítka sa dostanete automaticky do invertára, palm sa ovláda štyrmi hlavnými tlačítkami na vstup do hlavného menu, zoznamu alebo mapy a rolátkom, ktorým si listujete jednotlivé položky. Bohužiaľ rolátko na palme sa nedá ovládať kolečkom na myši, čo mi veľmi chýbalo keď som sa prehrabával hromadou informácií o osobách. Tieto sa získavajú priamo z rozhovorov s NPC postavami alebo z flashov a vidín, ktorými Joseph trpí. Verte, že tieto flashe, Vám veľa krát uľahčia postup v hre, keď narazíte na predmet, ktorý patril nejakej osobe, prehrá sa vám krátky film, z ktorého hneď viete kam sa pozrieť, alebo čo použiť. Automatická nápoveda skrytá za animáciu. Tieto animácie tvoria reálne scény použité z Hitchcockových filmov, ktorých je v celej hre cez 15 minút. Ďalšie animácie ktoré dotvárajú pochmúrnu atmosféru filmových štúdií sú už renderované. Vrátime sa, ale k Palmu a jeho ďalším funkciám. Pod mená postáv sa zapisujú Josephove posudky, stopy, hypotézy. Inventár do, ktorého budete vstupovať veľa krát, je prehľadne rozdelený, do adresárov napr. kľúče, karty, pod ktorými sa skrývajú už konkrétne predmety. Manipulácia je veľmi jednoduchá stačí kliknúť na požadovaný predmet, ktorý sa automaticky stáva aktívnym, symbolizuje ho malá ikona v ľavom hornom rohu. Hlavné menu myslím že nemusím ďalej vysvetľovať, slúži na uloženie, nahranie pozície, nastavení zvukov, hudby, grafiky. Mapa, tu sú tiež slová zbytočné, predstavuje ju strom, s popisom lokácií, ktoré ste už navštívili, jednoduchým kliknutím sa na požadovanej scéne objavíte, aké chytré :)

Prvá časť recenzie je za nami. Že ste sa nič nedozvedeli ? Prečítajte si druhý diel, v ktorom si povieme niečo o grafickom kabáte, hudobnom doprovode, ovládaní a samozrejme o atmosfére, ktorá je doslova úžasná.

Alfred Hitchcock : Final Cut
Alfred Hitchcock : Final Cut
Alfred Hitchcock : Final Cut