TOTAL WAR: THREE KINGDOMS

TOTAL WAR: THREE KINGDOMS

8.5

Tri kráľovstvá postavili sériu opäť na nohy

Recenzia

Séria Total War obsahuje viac ako tucet titulov a napriek tomu sa hráčom ešte nezunovala a dokáže ich stále znovu vtiahnuť do boja. I keď nedávno vydaná Total War Saga: Thrones of Britannia zakolísala a mierne podliezla latku nastavenej kvality.  V najnovšom prírastku si Creative Assembly zvolili nové prostredie a poslali nás do rozdrobenej historickej Číny, kde to naozaj poriadne vrie. Skrátka ideálne podmienky na rozpútanie totálnej vojny.

Obsah viac-menej tradičnej kampane je teda jasný. Musíte bojovať so svojimi rivalmi a pokúsiť sa o nadvládu v krajine draka. Tentoraz sa ale do veľkej miery môžete oprieť o svojich spojencov. Najmä ak si v úvode zvolíte niektorého z lídrov koalície. Ale spojencov si nájdete aj pri hre za iné frakcie. Ďalšou možnosťou a väčšou výzvou je hra za niektorého guvernéra a na výber sú aj vydedenci. A ešte Žlté turbany, frakcia pridaná vo forme DLC v deň premiéry hry. Pri voľbe strany a lídra  si môžete zvoliť aj formu zážitku, aký vám hra ponúkne a prejavuje sa to predovšetkým v boji.

Ak si zvolíte Príbehy, generáli sa na bojisku ukážu ako samostatní hrdinovia so silnými schopnosťami. Ich výkonnosť rastie spolu so skúsenosťami, zraneniami a levelmi. A čo je najzaujímavejšie, môžu sa stretnúť v dueloch s nepriateľskými generálmi. Stačí keď priamo vo víre bitky zašlete výzvu a nepriateľský hrdina ju príjme. Alebo naopak. Potom môžete sledovať bitku dvojice, ktorú bežní vojaci pozorujú z úzadia (i keď niekedy sa pletú pod nohy) a dúfať, že ten váš generál nakoniec vyhrá a zraní alebo zabije svojho húževnatého protivníka. Režim Záznamy troch kráľovstiev sa nesie v klasickom duchu a vaši generáli sú vždy v sprievode so svojím osobným oddielom. Dôraz je kladený na taktizovanie s vojskom a musíte si viac všímať únavu a morálku jednotiek, aby uspeli.

Total War: Three Kingdoms
Total War: Three Kingdoms V kampani je bohatý výber frakcií a lídrov.
V kampani je bohatý výber frakcií a lídrov.


Total War: Three Kingdoms Diplomacia má v ťažení veľmi veľký priestor. Vyjednávať budete prakticky neustále.
Diplomacia má v ťažení veľmi veľký priestor. Vyjednávať budete prakticky neustále.


Total War: Three Kingdoms V hre je jediný košatý technologický strom plný reforiem.
V hre je jediný košatý technologický strom plný reforiem.





A keď už sme načali boje, môžeme skonštatovať, že ich základ nedoznal výrazné zmeny, ale sú tu nejaké menšie úpravy. Zatiaľ čo spomínané súboje sú plusom, nahradenie schémy s rozložením jednotiek pred presunom na iné miesto novým označením je skôr negatívom. Namiesto bodových značiek sú tu akési boxy, obdĺžniky, pri ktorých nemusí byť hneď jasné, na ktorú stranu je otočený oddiel a ako budú nastúpení vojaci. Inak počítajte so štandardom v podobe rôznych jednotiek, ktoré majú svoje silné aj slabé stránky, môžu využívať terén, skryť sa v lese, používajú katapulty a iné pomôcky pri obliehaní pevností - tentoraz aj podkopanie obranného valu.

Oddiely v boji identifikujete podľa vlajočiek, môžete ich zgrupovať do ľubovoľných väčších skupín, meniť ich formácie a využívať ich špecifické schopnosti. Boje prebiehajú v reálnom čase s možnosťou zrýchlenia alebo pauzy a v tomto prípade len na suchu - námorné bitky nečakajte. A niekedy sú zdĺhavé - s nepriateľmi sa neraz otĺkate dlhé minúty, aj keď ich dusíte presilou. 

Výraznejšie úpravy sa týkajú samotného verbovania jednotiek na mape krajiny. Už neprodukujete samostatné oddiely, ale veliteľov rovno aj s vojskom. A k nim môžete podľa potreby prikúpiť ešte ďalšie jednotky. Ku každému veliteľovi je však priradených maximálne šesť oddielov. Takže hra vyslovene vnucuje možnosť spájať dokopy viac veliteľov, inak nedosiahnete mnohopočetnú armádu. Navyše v úvode sú obmedzené počty vojsk, s ktorými bránite svoje panstvo a dobýjate krajinu. Viac armád, ktoré na cudzom území vyžadujú zásoby, budete mať až trochu neskôr, keď vzrastie úroveň vašej veľmoci alebo si osvojíte patričné technológie. Tie sú tentoraz označené ako reformy v jednotnom, ale poriadne rozvetvenom strome, kde si odomykáte ekonomické a vojenské výhody, budovy a postupy. Spravidla osvojenie reformy trvá päť kôl, pretože kampaň opäť prebieha v ťahovom režime.

Súčasťou kampane je dobýjanie a rozvoj miest a priľahlých remeselných a hospodárskych budov. Potrebujete financie, jedlo, musíte dbať na spokojnosť obyvateľov, inak hrozia vzbury vrcholiace bojom s rebelmi. Podstatne väčší význam a priestor ako kedysi má tentoraz diplomacia. Prakticky v každom kole musíte zaujať postoj k početným požiadavkám iných lídrov. Vyjadrujete sa k prijatiu nových členov do koalície, často reagujete na ponuku výmeny pomocníkov, dohody o uzavretí mieru či neútočení a prechádzaní vojsk cez vaše územie, finančné požiadavky. Diplomacia je aj cesta k uzavretiu výhodných obchodov, ale aj dojednaniu sobášov. Počas progresu sledujete svoj rodokmeň, manažujete dvor, rodinu a kandidátov na funkcie kancelára, hlavného veliteľa či správcu. Obsadzovaním a vylepšovaním sídiel stúpa vaša prestíž, otvárajú sa nové možnosti, napríklad aj špionáž, a postupne sa z vás stane gróf, markíz, vojvodca, kráľ a v ideálnom prípade aj samotný cisár.

Jednotlivé postavy generálov a významných osobností majú slušný RPG rozvoj. Každý získava skúsenosti, levely, nové zbrane, brnenia, pojazdné zvieratá a stúpencov. To všetko môžete meniť, sortiment sa rozširuje a vyberáte si položky s čo najväčšími bonusmi v rôznych oblastiach. Postava navyše dostáva body na odomykanie schopností a vidíte aj jej vzťahy s inými generálmi, ktoré netreba podceňovať.

Ideálne je, keď do jedného vojska zaradíte veliteľov s rovnakými prioritami a  zmýšľaním, inak to v nich vyvolá nevôľu. A treba si všímať ich lojalitu, pretože tí nespokojní vás môžu zradiť. Na druhej strane nízka úroveň vernosti porazených nepriateľov vám otvára možnosť prizvať schopného generála do vašich radov. Inak môžete zvoliť aj výkupné alebo popravu, ktorou sa nadobro zbavíte dotyčného a zvyčajne získate aj nejaký bonusový predmet. Vaše postavy sú cenné, viete ich priradiť aj na plnenie menších úloh, ktoré im vyberiete zo zoznamu a v bojoch môžu byť taktiež zajaté a popravené, ak odmietnete zaplatiť výkupné.

Total War: Three Kingdoms
Total War: Three Kingdoms Nové značky na bojisku nie sú praktické.
Nové značky na bojisku nie sú praktické.


Total War: Three Kingdoms V príbehovom režime sa generáli na bojisku môžu stretnúť v súboji.
V príbehovom režime sa generáli na bojisku môžu stretnúť v súboji.


Total War: Three Kingdoms Rozvoj postáv je veľmi precízny, zahrňuje schopnosti, vzťahy, zmenu výbavy, stúpencov aj koní.
Rozvoj postáv je veľmi precízny, zahrňuje schopnosti, vzťahy, zmenu výbavy, stúpencov aj koní.





Okrem ťaženia si zabojujete aj v samostatných vlastných bitkách, kde si nastavíte parametre alebo v historických, kde máte prednastavené podmienky, bojiská a jednotky. Umelá inteligencia neexceluje, jej počínanie je strojové, občas chaotické a nelogické, ale niekedy vás dokáže potrápiť. A je tu aj hodnotená bitka, kde sa na základe vášho výkonu zapíšete do svetového rebríčka. Okrem tejto formy multiplayeru môžete s inými hráčmi hrať aj kampaň.

Vývojári sa rozhodli pre radikálnu zmenu vzhľadu hry. Je tu viditeľná snaha o skrášlenie, hoci pri priblížení terénu na mape kampane aj bojisku sa prejaví určitá absencia detailov. Každopádne, je to krok vpred. Na upravené užívateľské rozhranie v ťažení si možno chvíľu budete zvykať, ale postupne sa zorientujete. Zaujímavosťou je čínsky dabing a na výber je čiastkový alebo kompletný. Samozrejme, s vhodne zvolenými titulkami, medzi ktorými figuruje aj kvalitná čeština.

Tri kráľovstvá po vlažnej Británii a neúspešnej online aréne znovu postavili sériu Total War na nohy. Zdá sa, že sa uberá dobrým smerom. Hra prináša modernejší vizuál v neokukanom konflikte, kampaň s rôznymi, viac-menej praktickými úpravami a vylepšeniami a veľkým dôrazom na diplomaciu. Spestrením tradičného boja sú súboje generálov a na druhej strane rušivým prvkom je zmena značenia pri preskupovaní a presune jednotiek a aj AI mohla byť lepšia. Napriek menším prešľapom je to však návrat ku kvalite, na akú sme boli zvyknutí u tých najlepších častí v nestarnúcej ságe od Creative Assembly.


napísal uni 22.5.2019
Páči sa mi! (+2)
8.5
Vo svete
8.4
Používatelia
7.5
Ohodnotiť
TOTAL WAR: THREE KINGDOMS
+ rôzne vylepšenia hry a modernejší vizuál
+ neokukaný, dobre spracovaný epický konflikt v Číne
+ súboje generálov a RPG vývoj postáv
- slabšia AI
- boje sú neraz zdĺhavé a nové značenie v teréne nevhodné
- nie všetky zmeny sú praktické
Hardverové požiadavky:
Minimálne požiadavky: CPU Core 2 Duo 3.00 GHz, 4 GB RAM, GTX 650 Ti 1GB, OS Win 7 64-bit


RECENZIE HRÁČOV
PC

Vývoj: Creative Assembly
Štýl: Stratégia / Realtime
Dátum vydania: 23. máj 2019
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #116


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Geforce experience a windows s... (3)
Zdravim, ked mam kupeny xbox game pass pc verziu.....
| Wow classic - nethergarde keep... (0)
Caute, nehrava niekto za alikov na Nethergarde Kee...
| Herny monitor 27” (25)
Ahoj poradí niekto herny monitor k AMD grafike? Ne...
| Novy mobil (9)
Ahojte, nutne potrebujem novy mobil stary sa mi ro...
| Forza horizon 4 xbox one (1)
Ahojte potrebujem poradiť už mám dlchsie tuto top ...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk