WARHAMMER: CHAOSBANE

WARHAMMER: CHAOSBANE

7.0

Po stopách Diabla a bohov Chaosu

Hoci Diablo III môžeme považovať za menej nápaditý diel série, kultová sága od Blizzardu stále zostáva neprekonaná. Má niekoľko zdatných konkurentov a mnoho slabších, ale stále je na výslní. Warhammer: Chaosbane je jedným z najnovších vyzývateľov, no hoci vcelku dobre obstál, žiadne väčšie prekvapenie sa nekoná. Bez ohľadu na to, či ste fanúšikmi daného univerza, alebo nie.

Na výber sú štyria hrdinovia impéria, ktorí sa neboja postaviť proti znovu prebudeným hordám Chaosu. Imperiálneho vojaka,  elfského mága, trpaslíka so sekerami a skauta si môžete rozdeliť s inými hráčmi v lokálnej alebo online kooperácii. Alebo si vyberiete najsympatickejšiu postavu a pôjdete do toho sólo, čo sa však časom môže stať nezáživným. Už preto, že sa vraciate na rovnaké miesta v osídlení, ale aj podzemných bludiskách, kde krvou zašpiníte svoje zbrane.

V boji čelíte hordám nepriateľov, ktorí sa valia zo všetkých chodieb. Základným útokom získavate energiu, ktorú potrebujete na pokročilé výpady a schopnosti. Priraďujú sa k tlačidlám gamepadu alebo myši a číselným klávesom. Môžete si ich však ľubovoľne meniť. Odomykáte pritom rôznorodé schopnosti, ktoré zahrňujú vylepšené verzie tých základných, pokročilé prvky, božské sily, pasívne bonusy a doplnky, ktoré prinesú napríklad extra skúsenosti alebo emotikony. Božské sily pritom majú osobitný strom, kde investujete body priazne a farebné fragmenty, aby ste získali nové útoky a modifikácie, ako je zvýšené poškodenie útokom, viac života alebo energie. Čokoľvek z toho chcete používať, musíte vložiť do svojich slotov, ale pritom sa prihliada na body. Pokročilé schopnosti majú určitú bodovú hodnotu a keď ich nakombinujete, súčet nesmie prekročiť maximálny limit postavy.

Warhammer: Chaosbane
Warhammer: Chaosbane Grilovačka v štýle elfského mága.
Grilovačka v štýle elfského mága.

Warhammer: Chaosbane Schopnosti a kúzla vyzerajú efektne a majú aj patričný účinok.
Schopnosti a kúzla vyzerajú efektne a majú aj patričný účinok.

Warhammer: Chaosbane Môžete si meniť a neskôr aj vylepšovať výbavu požehnaním.
Môžete si meniť a neskôr aj vylepšovať výbavu požehnaním.

To však nie je všetko. Každá postava má svoju unikátnu schopnosť, napríklad mág éterickú manipuláciu, vďaka ktorej dokáže ovládať pohyb vybraných elementálnych kúzel. A zaujímavé je, že sa dá použiť aj viacero útokov a schopností v rovnakom čase. Napríklad mág zosiela základný útok s ohnivými strelami, súčasne ovláda elementálnu guľu alebo laser a pomedzi to hádže blesky. A aby toho nebolo málo, po nazbieraní pozostatkov nepriateľov môžete priebežne aktivovať krvilačnosť a útoky sa nakrátko stanú mimoriadne účinnými a devastačnými.

V boji, kde bežne čelíte presile, vám, samozrejme, neraz ide o život. Zdravie si dopĺňate liečivým odvarom, ktorý máte neustále pri sebe. Nemusíte pritom kupovať žiadne fľašky, liečivý nápoj sa sám dopĺňa, len vyžaduje určitý čas na regeneráciu. Takže pomôže pri problémoch, ale treba ho využívať rozumne a najmä pri súbojoch so silnejšími protivníkmi a bossmi myslieť na to, že ďalší dúšok môžete použiť až po dlhšej chvíli. V bludiskách je to vždy o tom, že sa musíte niekam prebojovať a čosi priniesť, oslobodiť zajatcov alebo niekoho zabiť a spravidla ešte nájsť východ. Ak pri tom umriete, môžete sa za poplatok oživiť priamo na mieste, alebo reštartujete celé bludisko.

Z nepriateľov vypadáva zlato a fragmenty a z truhlíc obyčajné a rôznofarebné kvalitnejšie časti výbavy s bonusovými vlastnosťami. Meníte si ich v inventári a presúvate na maketu postavy. Jedná sa  zbrane, šperky, časti odevu, pri trpaslíkovi napríklad aj o tetovania. Pri zvažovaní výmeny a porovnávaní vecí pekne vidíte zelenou  a červenou farbou označené, v čom je ktorý predmet lepší alebo horší. Čo s prebytkami? Predať alebo darovať v meste, v zberateľskom spoločenstve. Darovaním nepotrebných vecí sa zvyšuje vaša reputácia a keď narastie jej level, dostanete extra odmeny, vrátane nových schopností. Reputácia a jej schopnosti sa pritom vzťahujú na všetky postavy, ktoré si vytvoríte, takže pri hraní s novým hrdinom už máte hneď na začiatku prístupné nejaké bonusy. Zvyšnú výbavu môžete odložiť do osobnej truhlice a tieto veci viete tiež použiť pri hre s inou vašou postavou. Neskôr môžete aj získať požehnanie ľubovoľných predmetov, čo v praxi znamená, že vyberiete kus výbavy a priložíte k nemu niekoľko fragmentov. Následne sa zlepšia jej vlastnosti.

Počas progresu v hre sa odomykajú aj doplnkové režimy, lov na bossov, expedície a hľadanie relikvií (ešte majú pribudnúť invázie), ale v praxi sa jedná len o opakované súboje a prechádzanie známych lokalít kvôli ďalšej koristi. Ničím teda hru neobohacujú a ak neskúsite postup s inou postavou kvôli odlišným schopnostiam, nemáte veľa nových možností. V jednotlivých kapitolách pomerne nezaujímavého príbehu, ktorý vydrží asi 12 hodín, sa síce menia prostredia, ale postup je prakticky rovnaký. Prechádzate koridormi, plníte banálne úlohy a opakovane sa vraciate k osídleniam s NPC postavami. Všimnete si pritom zásadný nedostatok úrovní - veľmi často prechádzate rovnakými priestormi a levely sú poskladané z niekoľkých úsekov, ktoré sa stále znovu opakujú. A to je dosť fádne. Celé to zachraňujú boje, ktoré sú najmä po sprístupnení lepších schopností veľmi pôsobivé. Či už sa to týka rozmanitosti kúzel a útokov, alebo ich vizuálneho spracovania. A v neposlednom rade je hra zábavnejšia pri postupe s inými hráčmi. No práve tam narazíte na najviac bugov, ktoré sprevádzajú Chaosbane.

V hre sa môžu spojiť hráči pokojne aj s rovnakými postavami a spravidla sa potom chvíľu hľadajú v bludisku. V kľúčových momentoch, najmä pri rozhovoroch s NPC postavami a vstupe do priestoru s bossom, ich hra presunie na rovnaké miesto, inak sa môžu potulovať samostatne. To je v podstate v poriadku, lenže hra je pritom nestabilná a neraz dochádza aj k skutočne zásadným chybám. Napríklad sa nepriateľské postava po interakcii nepremení na monštrum Chaosu, a teda nemôžete dokončiť kapitolu, pretože sa v nej skrátka nezjaví hlavný boss. A podobných kiksov je tam viac.

Chaosbane má slušný dabing a štýlovú hudbu. Graficky to tiež nie je najhoršie a aj na ultra širokom monitore, hoci by sa dalo popracovať na detailoch. Ako však už bolo spomenuté, efekty kúzel a útokov sú vydarené a užijete si ich najmä pri masívnom likvidovaní húfov nepriateľov. Sortiment protivníkov ale mohol byť pestrejší - hoci sa neopakujú tak často ako pasáže v leveloch.

Warhammer: Chaosbane
Warhammer: Chaosbane Trpaslík sa vie výborne oháňať sekerami.
Trpaslík sa vie výborne oháňať sekerami.

Warhammer: Chaosbane Na konci každej kapitoly je nejaký vcelku nápaditý boss.
Na konci každej kapitoly je nejaký vcelku nápaditý boss.

Warhammer: Chaosbane Kúzel a schopností je neúrekom. Najskôr ich ale treba odomknúť a potom vkladať do slotov podľa bodovej hodnoty.
Kúzel a schopností je neúrekom. Najskôr ich ale treba odomknúť a potom vkladať do slotov podľa bodovej hodnoty.

Warhammer: Chaosbane je taký decentný Diablo klon, len v inom populárnom univerze. Neurazí, ale ani nijako výrazne nevybočuje z priemeru a navyše v niektorých smeroch pokrivkáva. Predovšetkým dizajn levelov s laxnými pasážami, ktoré sa opakujú, je dosť nezáživný a čoskoro stereotypný. So skupinkou spoluhráčov je to podstatne väčšia zábava, ale len do chvíle, kým vám zážitok nepokazia bugy. Odporúčame počkať na zľavu a záplaty a Chaosbane vyskúšať v období, keď budú herné suchoty, na skrátenie dlhej chvíle. Môže vás totiž trochu rozptýliť, ale nie uchvátiť.

napísal uni 7.6.2019
7.0
7.4