NELLY COOTALOT: SPOONBEAKS AHOY! HD

NELLY COOTALOT: SPOONBEAKS AHOY! HD

7.0

Guybrush Threepwood v sukni a v HD

V roku 2007 vytvoril nezávislý britský vývojár Alasdair Beckett-King drobnú pirátsku indie adventúru ako darček pre svoju priateľku. Dokonca sa ňou inšpiroval pri tvorbe postavy hlavnej hrdinky Nelly Cootalot. Hru vydal vo freeware podobe (to bolo milé deti ešte pred free to play a bolo to naozaj zadarmo) a možno ani sám netušil, že vlastne odštartoval vlastnú adventúrnu sériu. V roku 2016 totiž aj za pomoci fanúšikov prvej časti na Kicksterteri vydal pokračovanie nazvané Nelly Cootalot: The Fowl Fleet. Teraz sa z nejakého dôvodu rozhodol vrátiť k prvej časti, ktorú vylepšil a znovu vydal ako Nelly Cootalot: Spoonbeaks Ahoy! HD.

Treba si však uvedomiť, že hra je skôr amatérskym počinom, pričom sa v tejto novej verzii dočkala niekoľkých vylepšení. Neznamená to, že by bola automaticky zlá, no musíte vedieť, čo od nej môžete očakávať. A čo naopak nie. Našťastie to Beckett-King reflektoval na cene a na Steame nájdete novú verziu za 1,99, čo je naozaj symbolická cena a ak si vás získala The Fowl Fleet, môžete  takto prežiť prvé pirátske dobrodružstvo Nelly Cootalot. Samotné kvality hry sa však nijako nezmenili, čo však pravdepodobne ani nebolo potrebné.

Nelly Cootalot: Spoonbeaks Ahoy! HD
Nelly Cootalot: Spoonbeaks Ahoy! HD V hre musíte dokázať, že ste skutočný pirát.
V hre musíte dokázať, že ste skutočný pirát.

Nelly Cootalot: Spoonbeaks Ahoy! HD Niektoré vtipy už pôsobia trošku neaktuálne.
Niektoré vtipy už pôsobia trošku neaktuálne.

Nelly Cootalot: Spoonbeaks Ahoy! HD Nájdete tu naozaj pestrú paletu hádaniek.
Nájdete tu naozaj pestrú paletu hádaniek.

Príbeh vám predstaví mladú a ešte aj poriadne neskúsenú pirátku, ktorej jedného dňa duch známeho piráta Bloodbearda. Má šancu sa stať jeho nástupkyňou, no najskôr sa musí popasovať s jednou záhadou na neďalekom ostrove, z ktorého sa zrazu stratil podivný druh lyžičiarov. Už po príchode na ostrov však zisťujete, že za zmiznutím týchto vtákov je oveľa viac, než by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Čakajú vás tak strety s pirátmi, aristokratmi, leprikónmi a ďalšími postavičkami, ktoré budú lemovať vašu 2-3 hodinovú cestu naprieč príbehom hry. Nie je to veľa, ale hra si počas tejto krátkej doby vie udržať tempo.

Adventúra, humor, piráti, to všetko zaváňa jasnou inšpiráciou jednou z najväčších klasík tohto žánru – Monkey Island. A autor ju ani nijako netají. Hrateľnosť je klasická, takže s Nelly chodíte po rôznych častiach ostrova, rozprávate sa s postavičkami, snažíte sa z dialógov niečo dozvedieť, prípadne ostatné postavy nasmerovať tam, kde ich potrebujete. Nechýba tiež zbieranie predmetov a tu a tam sa nájde aj nejaká tá menšia logická hádanka. Prakticky v celej hre nebudete mať jediný problém, snáď až na jednu dialógovú sekvenciu v závere, kedy musíte vybrať správny sled odpovedí a aj keď v nich je zmysel, je to príliš zdĺhavé a neskôr už nudné, kým nájdete tú správnu cestu. Niektoré riešenia sú tu vtipné, iné zas strelené. Nájdete tu jazykové hračky aj očividné riešenia.

Kým hrateľnosť a scenár sa dajú dobre zvládnuť aj v jednom človeku, horšie je to už s technickou stránkou hry a tam je najviac vidieť nedostatky. Je pravda, je teraz hra podporuje moderné rozlíšenia, no stále vyzerá jednoducho slabo. Postavy ešte ujdú a majú isté čaro, no pozadia sú veľmi zlé. Úplne tu absentujú detaily, kvôli tomu sa vám tu a tam stratia aj aktívne predmety v nich. Mapu sveta kreslilo pravdepodobne dieťa, čo tiež nepomáha dojmu. Naopak veľmi dobrý je dabing a o to viac si ho budete ceniť, keď sa dozviete, že väčšinu hlasov robil sám Beckett-King. A to aj vrátane rôznych prízvukov. Ujde však aj Nelly.

Máte radi klasické point and click adventúry? Zamilovali ste si kedysi Monkey Island sériu? V tom prípade si však vo svojej dvojici hier získa aj Nelly Cootalot. Dvojka je vo všetkom lepšia a prepracovanejšia, no ani táto prvá časť sa vo svojej HD verzii nemá za čo hanbiť. Je vtipná, na tých pár hodín slušne zabaví a aj keď by niektoré veci mohli byť lepšie dotiahnuté, za tie necelé dve eurá rozhodne stojí. Záverečný dialógový puzzle vám síce trochu pokazí zážitok a grafika prostredí pôsobí amatérskym dojmom, no aj tak to nie sú vecí, ktoré by vás od hry mali odstrašiť. A ak sú vám náhodou aj tie dve eurá veľa, stále môžete siahnuť po pôvodnej freeware verzii, ktorá sa napríklad váľa aj na našich plných hrách.

Nelly Cootalot: Spoonbeaks Ahoy! HD
Nelly Cootalot: Spoonbeaks Ahoy! HD Humor a slovné hračky nechýbajú.
Humor a slovné hračky nechýbajú.