RIVER CITY GIRLS

RIVER CITY GIRLS

8.5

Dnes sú hrdinami dievčatá

Láska je mocná vec, je to požehnanie aj kliatba zároveň, zlý sluha aj pán. Každý kto ľúbil, vie, že kvôli láske sme ochotní urobiť veci nemysliteľné, občas krásne, občas hlúpe, ba aj smutné, či rovno absolútne šialené. To čo rozpútali v River City Girls dve protagonistky Misako a Kyoko kvôli láske, sa dá zaradiť do tej poslednej kategórie - absolútne šialené. Ale čo by ste spravili vy, ak by ste počas toho ako sedíte za trest po škole a umierate nudou dostali správu, že vaše dve lásky Kunio a Riki boli unesené?

Áno, dievčatá - hráčky si môžu k hodnoteniu hneď prihodiť bod, pretože Riki a Kunio si dávajú v rámci River City série nedobrovoľnú pauzu a budú to dievčatá, kto im tentokrát bude zachraňovať holý...no veď viete. Vydáte sa naprieč celým mestom River City, od budovy školy, cez obchodné centrum a bohatý Uptown, až po sídlo miestnej jakuzy, aby ste vypátrali, kto si dovolil siahnuť na vašich miláčikov. A boh ochraňuj toho, kto je za to zodpovedný, pretože tieto dve mladé školáčky sú ako hurikán a zanechávajú za sebou kopec ubolených protivníkov. Niektorí sa k vám zo strachu dokonca môžu na pár chvíľ pridať.

Celé toto dobrodružstvo je možné absolvovať aj v kooperácii, kedy sa naraz chopíte oboch protagonistiek. Budete tak vo dvojici mlátiť plné obrazovky nepriateľov, dupať im po hlavách a robiť z nich uplakancov, prosiacich na kolenách o milosť. Treba si dávať ale pozor aj na vlastné údery, pretože (ak si túto možnosť v menu hry nevypnete) vaše rany ublížia aj spoluhráčovi. Našťastie, ak jeden umrie, nič sa nestane, objaví sa znova v rovnakej miestnosti, kde padol a pokračuje v boji, čo platí aj pri hraní sólo. Pričom umrieť nie je vôbec ťažké, hlavne v druhej polovici hry náročnosť stúpne.

River City Girls
River City Girls Aha, tou rybou niekoho umlátim.
Aha, tou rybou niekoho umlátim.

River City Girls King, si to ty ?
King, si to ty ?

River City Girls Občas v hre narazíte na drobné platformové pasáže.
Občas v hre narazíte na drobné platformové pasáže.

Od prvého okamihu, keď na vás sám riaditeľ školy pošle vašich spolužiakov, aby vás v mene školy spacifikovali, lietajú poriadne brutálne údery. Dievčatá neváhajú uštedriť protivníkom poriadny kopanec do hlavy, niekoľko zásahov päsťami na tvár alebo ich rovno hodiť cez celú miestnosť. Okrem toho je možné zodvihnúť rôzne predmety a mlátiť spolužiakov hlava-nehlava. Síce sa časom zničia, ale také jojo napriek tomu, že vydrží len krátku dobu, je v ich rukách ničivou zbraňou. Okrem bežných vecí ako baseballová pálka či obyčajná drevená lata sa môžete oháňať aj takými bizarnosťami, ako je napríklad veľká ryba či bumerang. Pri takej širokej palete nepriateľov, aká v hre je,  sa každá pomochodí. Okrem školákov tak stretnete napríklad dominu s bičom, gangy chuligánov s kladivami aj členov jakuzy.

Práve po ceste zo školy stretnete aj prvého bossa, obrovskú Misuzu. To, že je to prvý boss, ale neznamená, že stojíte proti ľahkému protivníkovi, aj keď oproti tomu, čo príde neskôr je Misuzu predsa len slabší odvar. Bossov nie je veľa, ale sú nápadití a prinášajú poriadnu dávku výzvy. Každý ma tri fázy, počas ktorých sa menia a silnejú ich útoky, aby ste sa vždy museli prispôsobovať novým situáciám. Odmenou je, samozrejme, postup v príbehu, kopec skúseností, peňazí a nejaký ten predmet na zlepšenie štatistík. Mierne si takto vylepšíte napríklad rýchlosť útoku, či dostanete drobnú šancu poraziť protivníka jediným úderom.

Predmety viete za nazbierané peniaze nakúpiť aj v rôznych obchodoch roztrúsených po celom River City. Okrem nich si viete ešte kúpiť veci na doplnenie života a upravenie štatistík, takže si vylepšíte obratnosť, silu, rýchlosť a podobne. Háčik je v tom, že pri nákupe neviete, čo tento predmet presne robí, zistíte to, až keď ho použijete. Je to lotéria, ale keďže hra nie je žiadna hardcore RPG, nijako to neprekáža. Čo prekážalo trocha viac, je fakt, že každý obchod ma iný sortiment, a tak musíte občas chodiť na miesta, ktoré ste už navštívili, ak si chcete kúpiť predmet, na ktorý ste medzičasom našetrili. Takýto backtracking absolvujete aj pri plnení vedľajších úloh, ktorými vás pravidelne zásobuje miestny čudák Godai.

Druhým drobným problémom je ovládanie. Nie pri bojoch, tie sú skvelé, napriek veľkému množstvu rôznych kombinácií úderov, ktoré sa postupne učíte v telocvičniach takisto za nazbierané peniaze, si každý útok osvojíte rýchlo. Problém je, že tlačidlá sa nedajú prestaviť ani na klávesnici, ani na gamepade. To si tak bojujete s hromadou pouličných chuligánov a keďže základný útok, zdvihnutie zbrane a aj otvorenie dverí do obchodu alebo novej oblasti, sú všetky nastavené na rovnakom tlačidle, stane sa pomerne často, že namiesto rozdávania faciek budete v obkľúčení nepriateľov dvíhať zo zeme lopatu, alebo skončíte niekde v butiku a budete pozerať na predavača podprseniek.

Mňa osobne to hnevalo aj z iného dôvodu, čím sa ladne dostávame k jednému z najväčších plusov hry. Totiž, každá oblasť má svoj vlastný soundtrack a keď prejdete z jednej do druhej, alebo skočíte na obhliadku tovaru do obchodu, pieseň sa zmení. A verte, že niektoré skladby budete chcieť popri hraní počúvať, aj keď už v danej oblasti nedostanete z porazených nepriateľov žiadne peniaze ani body skúseností. Taký dobrý soundtrack v hre je. Kombinácia prevažne osemdesiatkového synth popu a rockovejšie ladených skladieb má jednu zvláštnu vlastnosť, aspoň pre mňa. Totiž do anime štylizácie hry sa mi absolútne nehodila, ale keď som napríklad v sídle módnej návrhárky Hibari počúval skladbu Rich, fakt som cítil, že napriek tomu, že je to už jedna z tuhších oblastí, hrám tak nejako lepšie.

Celkovo je anime štylizácia zvládnutá na výbornú, veď celá séria River City hier pochádza z Japonska. Nejde však ani tak o to, ako sú postavičky nakreslené, to už dnes zvládne pomerne úspešne napodobniť hocikto. Oblečenie, pohyby postáv, techniky, ktoré používajú, to všetko je urobené s citom pre kultúru a pôvod hier. Aj prestrihové scény pri predstavovaní bossov sú robené formou animovaných sekvencií, pri ktorých si fanúšikovia anime povedia ,,toto by som si ako krátku mini-sériu pozrel". Niektoré prestrihové scény sú zas robené ako polo-statické stránky manga komiksu a znova je to zásah do čierneho. Všetko je nakreslené a štylizované naozaj precízne, dabing je urobený takisto super a obidve protagonistky sú správne puberťáčky s otráveným tónom hlasu a hromadou drzých poznámok a hlášok.

River City Girls
River City Girls Misuzu je prvý boss, ktorý preverí vaše schopnosti.
Misuzu je prvý boss, ktorý preverí vaše schopnosti.

River City Girls V celom meste sa to hemží nápaditými postavami.
V celom meste sa to hemží nápaditými postavami.

River City Girls Miestny čudák Godai vás bude zásobovať úlohami.
Miestny čudák Godai vás bude zásobovať úlohami.

Aj ostatné postavy sú nahovorené dobre, či už bossovia, alebo rôzni pomocníci aj kamaráti zo školy, na ktorých pri putovaní mestom natrafíte. Väčšinou ide o postavy známe aj z predošlých hier v sérii, čo ocenia fanúšikovia, aj keď si nie som istý, akej popularite sa tieto hry tešia v našich končinách. Napriek tomu je väčšina postáv aj bez ich znalosti z minulosti hráčovi podvedome sympatická, alebo správne odpudivá, ak sa jedná o zápornú postavu. Lepšie sa tak vžijete do príbehu, ktorý síce nie je žiadnym eposom a slúži hlavne ako kulisa pre viac bojov, ale neurazí. Napriek tomu s ním mám jeden problém, a to úplný koniec. Niežeby bol vyslovene zlý alebo hlúpy. Len podanie záveru celého putovania bolo nešťastné, ako by bol koniec písaný trochu nasilu.

Mimo toho je však príbeh zábavný, znova v anime štýle, takže sa hláškuje ostošesť. Školáčky sú poriadne trhnuté, drzé a papuľnaté, napriek tomu som im ale fandil. Po ukončení hlavnej príbehovej línie sa vám odomkne možnosť hrať hru za Kunia a Rikiho, obaja majú vlastné útoky, aj keď príbeh je totožný. Okrem toho po splnení určitej podmienky je možné odomknúť na konci hry prekvapivého tajného bossa a druhé zakončenie, ktoré bolo pridané formou aktualizácie práve preto, že mali hráči s pôvodným záverom problém.

Ak ste fanúšikom pixel artu, choďte do toho. Ak ste fanúšikom beat 'em  up žánru, choďte do toho. Ak vás baví anime, znova platí, neváhajte a skúste River City Girls. Takmer všetko je v hre dotiahnuté na výbornú. A aj keď v tabuľke mínusov sú napísané nejaké negatíva, nenechajte sa nimi odradiť, sú vlastne malicherné a dajú sa akceptovať. River City Girls napriek drobným nedostatkom stoja stoja za to.

River City Girls
River City Girls Prestrihové scénky su podávané aj takýmto manga štýlom.
Prestrihové scénky su podávané aj takýmto manga štýlom.