MONSTER ENERGY SUPERCROSS - THE OFFICIAL VIDEOGAME 3

6.5

Zaradené na jednotku

Približne pred rokom som sa pustil do recenzovania prvého pokračovania Supercross série od talianskeho štúdia Milestone. Štúdio, ktoré má obrovské skúsenosti s vývojom pretekárskych hier, získavalo ďalšie pri tvorbe novej série pokrstenej Monster Energy drinkom. Aj keď hra mala svoje kvality, nebolo ich veľa a aj to dobré dokázali zatieniť rôzne nedostatky a chyby. Hráči pretekov od tohto štúdia sú však na jeho tvorbu zvyknutí, a tak približne vedia, čo majú od konkrétneho titulu čakať, keď sa už pre jeho kúpu rozhodnú. V drvivej väčšine aj tak ide o fanúšikov daného športu, ktorí ak si chcú vôbec zajazdiť a okúsiť tento šport na vlastnej koži aspoň virtuálne, nemajú veľmi z čoho vyberať, a tak je voľba jasná. Po roku sa tak opäť ku mne dostalo už druhé pokračovanie Monster Energy Supercross a zažil som Déjà vu

Na druhej strane by asi bolo až príliš podivné, ak by som si počas hrania novinky od Milestone povedal, že toto si z minulého roka vôbec nepamätám. Áno, Monster Energy Supercross 3 sa v mnohých veciach opakuje a v podstate v drvivej väčšine prináša to, čo sme tu mali pred rokom. Hra sa tak drží zabehnutého štandardu iných športových hier a ako by niektorí „staromódni komedianti" povedali - stačilo zmeniť len číslo. Fakt, že množstvo hier by si dokázalo vystačil len s menšou aktualizáciou, bez nutnosti vydávať ďalší diel, ktorý sa líši len drobnosťami, dopodrobna rozoberať nebudem. Ako už taktiež býva zvykom, autori, samozrejme, pripravili zoznam úprav, ktoré nový diel ponúka, a práve ten bol pre mňa akýmsi manuálom pri testovaní.

Monster Energy Supercross - The Official Videogame 3
Monster Energy Supercross - The Official Videogame 3 Toto vie nahnevať.
Toto vie nahnevať.

Monster Energy Supercross - The Official Videogame 3 Editor je tu pre kreatívnych ľudí.
Editor je tu pre kreatívnych ľudí.

Monster Energy Supercross - The Official Videogame 3 Takto vyzerá ponuka offline kariéry.
Takto vyzerá ponuka offline kariéry.

Začiatok hry je nezmenený a v podstate totožný s tým, čo vás čaká v každom aspoň žánrovo podobnom titule. Vytváranie vlastného pretekára prebieha štandardne, k dispozícii máte niekoľko predvolených možností, môžete si upravovať tvár, bradu, doplnky, tetovania či samotný výstroj. V tejto časti hry teda nenastali žiadne výrazné zmeny. Ale aby som vývojárom úplne nekrivdil, menšia zmena tu predsa len nastala - autori totiž do aktuálnej verzie pridal možnosť vytvoriť si aj ženskú postavu. Táto zmena je však pre tvorcov natoľko dôležitá, že sa na ňu rozhodli upozorniť aj pridaním trofeje za vytvorenie buď pretekára, alebo pretekárky. Keď sa preklikáte cez úvodné nastavenie, môžete sa stotožniť s ovládaním hry cez tutoriál. Autori tu zapracovali výuku asi na všetky podstatné funkcie hry, a tak vás hra nenaučí iba jazdiť, no taktiež napríklad pracovať s kalendárom.

Na druhej strane menu ako také prešlo kompletným redizajnom, a to rozhodne pozitívnym. Je jednoduchšie, prehľadnejšie a na pár výnimiek ponúka len to, čo hráč skutočne potrebuje. Ide o jasný krok vpred, no, bohužiaľ, asi aj ten najvýraznejší, ktorý nový ročník Supercross prináša. Čo sa samotného obsahu týka, tak ten je štandardne rozdelený na online a offline časť. V offline časti na vás čaká kariéra, jednoduché preteky, time attack, Compound, režim Šampionátu či výzvy.

Výzvy sú pomerne zábavná časť offline kampane. Autori tu pripravili šesť rôznych výziev s množstvom ďalších úrovní. Môžete sa tak otestovať a prekonávať samých seba pri triafaní bránok, predbiehaní a pokuse o bezchybnú jazdu. Ide o jednoduchý a pomerne zábavný spôsob, ako zlepšovať svoje zručnosti na trati, pričom je aj trochu motivačný. Za získané body vo výzvach totiž získavate herné predmety v podobe nového výstroja.

Ak ste hrali predchádzajúcu časť, režim Compound vám určite nie je neznámy. Síce sa nachádzal aj v prvej časti, no do nej sa dostal len dodatočne. Druhá časť už tento režim obsahovala od začiatku a v podstate ide o voľnú hru v otvorenom prostredí. K dispozícii máte dostatok priestoru len na obyčajné voľné jazdenie, no taktiež aj na rôzne akrobatické kúsky či konkrétne preteky. Tento režim by si však zaslúžil nejakú výraznú zmenu, ktorá by stála za zmienku. Kozmetické úpravy totiž nie vždy stačia, a tak bez výraznejších zmien sa z inak dobrého doplnku stáva iba ďalší obsah, ktorý pre majiteľov predchádzajúcej časti nie je zaujímavý. Jednoduché preteky či time attack asi nie je nutné nijako bližšie opisovať. Oba režimy ponúkajú presne to, čo by ste od nich čakali a sú skôr určené na trénovanie či rýchlu hru.

Pozornosť tak opäť môžem uprieť na dva podľa očakávaní najväčšie a teda najprepracovanejšie režimy. Ide o šampionáty a kariéru. Oba režimy som v recenzii spred roka dosť kritizoval, nakoľko boli značne plytké a bez komplexnejších možností. Monster Energy Supercross 3 sa však v tomto ohľade v podstate vôbec nezmenil. Kariéra je rovnako málo zaujímavá, spočíva len v postupnom hraní jednotlivých pretekov, preklikávaní dní a týždňov. V podstate sa donekonečna točíte v kolotoči, prijímate ponuky od sponzorov, podpisujete zmluvy a neustále chodíte z jedných pretekov do druhých.

Podobná situácia je aj pri šampionáte, ktorý je bez výrazných zmien. Prechádzanie z pretekov do pretekov a finálne vyhodnotenie. Chápem, že tu možno autori nedokázali nájsť inšpiráciu pre ozvláštnenie týchto režimov, no opäť je to škoda. O to viac, keď sa situácia od minulej časti nezmenila. Od online hry nemôžete čakať nič viac ako klasické lobby. Hľadať môžete vo vytvorených miestnostiach, no taktiež si môžete vytvoriť aj vlastné. Pri online pretekoch som nemal žiadne problémy s plynulosťou a odozvou.

Monster Energy Supercross - The Official Videogame 3 Výzvy sú dobrým doplnkom.
Výzvy sú dobrým doplnkom.

Monster Energy Supercross - The Official Videogame 3 V daždi to nie je sranda.
V daždi to nie je sranda.

Monster Energy Supercross - The Official Videogame 3 Pri skokoch môžete zahviezdiť.
Pri skokoch môžete zahviezdiť.

Aby som však aktuálny ročník Monster Energy Supercross 3 iba nezhadzoval, predsa len by sa našli aj nejaké pozitívne novinky. Teda aspoň subjektívne zlepšenie som zaznamenal po stránke hrateľnosti. Oproti predchádzajúcej časti som totiž mal pocit, že aktuálny ročník sa mi dostal do rúk oveľa rýchlejšie a lepšie. Väčšia kontrola nad vozidlom pri takom zložitom teréne je dôležitá, respektíve je nutné vedieť, čo si môžete dovoliť a čo už je za hranicu fyziky. Pochopiteľne, veľakrát sa mi stalo, že motorka spravila to, čo by v skutočnosti možné nebolo, no všetky takéto situácie je asi nemožné odfiltrovať.

Isté plus má u mňa aj umelá inteligencia. Tá nepôsobí až tak hlúpo a minimálne na pohľad sa zdá, že robí chyby, ktoré by mohol spraviť aj bežný hráč. Štarty sú spravidla čistý Wreckfest, a teda tu najviac jazdcov padá z motoriek. Ako však čas plynul a začínali sa tvoriť rozostupy, bežne sa mi stávalo, že AI pretekár sa zrazu niekde vysypal a náhodou som ho obehol.

Pocit z hry ako takej ale vôbec nie je zlý, čo je vlastne to najpodstatnejšie. Škoda len, že niektoré nedostatky ju zhadzujú dole. Rozmanitejší obsah a prepracovanejšia kariéra by hre len prospeli. Na svoje si však prídu aj tí, ktorí radi tvoria, nakoľko tu nájdu editor tratí či kostýmov. Môžete si tak vytvárať ľubovoľné trasy a zdieľať ich s ostatnými. Po roku by si však hra zaslúžila naozaj väčšie zmeny. Ak by ste chceli siahnuť po supercrosse a predchádzajúce časti nevlastníte, aktuálny diel nie je zlou voľbou. Keby ste však chceli spraviť upgrade, význam to má len vtedy, ak chcete držať trend s online komunitou.

napísal play3man 10.2.2020
6.5
7.1