PREDATOR: HUNTING GROUNDS

PREDATOR: HUNTING GROUNDS

6.0

Lovec aj obeť laxného vývoja

Predator je jedným z najznámejších a najobľúbenejších filmových mimozemšťanov. A vlastne už aj herných, predovšetkým vďaka sérii Aliens versus Predator. Napriek tomu si od novinky Hunting Grounds hráči veľa nesľubovali. Prvé ukážky a beta totiž naznačovali nízku kvalitu produktu a dokončená hra to len potvrdila. Neznamená to, že nepriniesla aj určitú porciu zábavy, ibaže tá porcia je príliš malá.

Môžeme teda hneď v úvode vytknúť hre jej najväčšie mínus - veľmi málo obsahu a v súvislosti s tým neadekvátna suma pri vydaní. Huting Grounds obsahuje tutoriál (len za predátora) a iba tri multiplayerové mapy v jedinom režime. To je celá ponuka, s ktorou sa musia hráči (minimálne nateraz) uspokojiť. Iste uznáte, že za kompletnú hru, ktorá však má náplň na úrovni verzie s predbežným prístupom, pýtať 40€ na Epic Store je dosť  opovážlivé a Deluxe edícia neprináša nič také výrazné, kvôli čomu by ste za ňu mali utratiť 60€.

Ďalším neduhom je technické spracovanie a nestabilita hry. Vizuálne je to prijateľné, dá sa na to pozerať a ani dizajn máp nie je najhorší. Vždy je to prales, kde sa nachádza nejaký komplex jednoduchých budov a tam spravidla treba splniť určité úlohy - získať dáta z počítača, ukradnúť alebo zničiť drogy, nájsť a zneškodniť bombu, zlikvidovať dôležitý cieľ. Aj fyzika funguje slušne, napríklad rastliny sa prehýbajú, keď cez ne prechádzate a efektne rozprskávajú, keď tam napálite dávku, lebo je niekde tam neviditeľný predátor. To by šlo. Ibaže hra pomerne často padá, dokonca vo výukovej misii sa mi na určitom mieste zosypala opakovane. V menu hry pri úpravách predátora zas bežne vypadli textúry a zostala z neho iba schematická kostra. K tomu si pridajte kolísanie a nečakané prepady snímkovania a ďalšie neduhy, ktoré vedia znepríjemniť hranie.

Predator: Hunting Grounds
Predator: Hunting Grounds Tímová práca mariňákov je základom prežitia.
Tímová práca mariňákov je základom prežitia.

Predator: Hunting Grounds V misiách sú pomerne rôznorodé úlohy, pri ktorých treba niečo vziať, aktivovať alebo zneškodniť.
V misiách sú pomerne rôznorodé úlohy, pri ktorých treba niečo vziať, aktivovať alebo zneškodniť.

Predator: Hunting Grounds Padlých spolubojovníkov môžete znovu postaviť na nohy...ak sa im to nestáva častejšie.
Padlých spolubojovníkov môžete znovu postaviť na nohy...ak sa im to nestáva častejšie.

Úplným protikladom je audio. Tvorcovia využili filmové melódie a zvuky, ktoré fanúšikovia značky veľmi dobre poznajú a skutočne to veľmi prospieva celkovej atmosfére hry. Priznám sa, že väčšinou pri hraní po krátkej dobe úplne vypínam hudbu alebo ju výrazne utlmím. V Hunting Grounds som to neurobil a neomrzela ma. Dobre pôsobia aj charakteristické zvuky predátora.

V menu si môžete zvoliť rýchly vstup do hry s náhodným výberom hráčov alebo privátne lobby, kde si vlastne ani nemáte veľmi čo nastaviť a vyberiete si aspoň mapu. Pri štandardnom vyhľadávaní zápasu si určíte, či chcete byť jedným zo štyroch mariňákov, alebo predátorom, prípadne, že vám na tom nezáleží. V úlohe človeka máte šancu dostať sa do hry rýchlo, na predátora si počkáte oveľa dlhšie, bežne aj 10 minút. Tím mariňákov má pred vstupom do oblasti krátky čas na posledné úpravy a hráči môžu zahlasovať, pri ktorom z troch bodov sa uskutoční výsadok z vrtuľníka. Potom sa už letí na určené miesto, kde vojakom pomáha minimapa a navigačné značky úloh.

V teréne sa okrem nebezpečného predátora vyskytujú aj  vyzbrojení AI protivníci, takže si mariňáci slušne zastrieľajú a je celkom fajn plieniť nepriateľské tábory a likvidovať hliadky. Hlavne pri prvom kontakte je vhodné skúsiť zabíjať nehlučne, najmä nožom, nepriatelia totiž môžu na určených miestach spustiť alarm a vtedy sa vyroja početné posily. A kým sa s nimi ostreľujete, otvárate debny so zlatom, ťukáte do klávesnice laptopu alebo umiestňujete nálože, často sa objaví protihráč v úlohe predátora. Ten síce nie je primárnym cieľom mariňákov, ale je nepríjemné mať ho takmer neustále za chrbtom. Navyše je predátor, samozrejme, lákavá korisť, za ktorú dostanete oveľa viac skúseností ako za bežných nepriateľov, i keď s bonusmi za strely do hlavy.

Mariňáci majú štandardné možnosti známe z iných akčných hier. Dorozumievajú sa základnými pokynmi cez kruhové menu, môžu použiť výstražné značky alebo sa hráči skrátka rozprávajú cez mikrofón. Vojaci používajú útočnú pušku alebo inú primárnu zbraň, k tomu nôž, pištoľ či brokovnicu, granáty, liečivo, musia nabíjať a sledovať si stav munície. Nejakú občas nájdu v okolí spolu s doplnkovými predmetmi za extra skúsenosti a prípadne kufríkom na výmenu výzbroje. Zaujímavosťou je prírodné maskovanie, keď si potriete tvár a ruky blatom. Mariňáci sa môžu vzájomne oživovať, ale ak sú opakovane zneškodnení, definitívne umierajú. Je tu však ešte možnosť privolať spolubojovníkov späť do hry, ak preživší nájde a použije vysielačku. Hlavným cieľom mariňákov je splnenie všetkých úloh, privolanie vrtuľníka a následne odlet do bezpečia. Ak popritom zabijú predátora, je to pekný bonus.

Hra za predátora je, prirodzene, diametrálne odlišná. Je to samotár, ktorý využíva svoje unikátne zbrane a možnosti. Jeho cieľom je vyvraždiť mariňákov a ich telá použiť ako trofeje. Optimálne je, keď sa pohybuje po stromoch, kde má červenými líniami vyznačené konáre, po ktorých sa dá bezproblémovo a bez rizika pádu pohybovať a skákať. Základnou výbavou predátora sú výsuvné čepele na ruke a kanón na pleci so známym trojuholníkovým zameriavačom, ktorý, mimochodom, tvorcovia v hre použili aj ako ikonu pri nahrávaní. Sortiment zbraní sa ale postupne rozšíri.

Štandardom predátora je aj špeciálny vizuálny režim, pri ktorom vidíte pestrofarebné okolie a jasné biele značky živých organizmov, ktoré vyžarujú teplo. Môžu to byť mariňáci, ale aj AI vojaci či zver. V hre totiž občas narazíte na diviaky, prípadne iných lesných obyvateľov. Tento pohľad predátorovi pomáha rýchlejšie vyhľadať svoje potenciálne obete. A priebežne na to použije aj skener, ktorý ukáže orientačný bod výskytu marinákov. Tí sa, samozrejme, bránia a vedia predátora aj nepekne zraniť, takže potom za sebou zanecháva charakteristické svetlozelené stopy krvi. Má injekčné zariadenie na doliečenie a pri použití si aj pekne zareve.

Predator: Hunting Grounds
Predator: Hunting Grounds Predátor sa najrýchlejšie pohybuje po stromoch, schodné konáre sú farebne označené.
Predátor sa najrýchlejšie pohybuje po stromoch, schodné konáre sú farebne označené.

Predator: Hunting Grounds Špeciálny pohľad ukáže vo farebnom spektre to najdôležitejšie.
Špeciálny pohľad ukáže vo farebnom spektre to najdôležitejšie.

Predator: Hunting Grounds V hre sú veľmi slušné možnosti úpravy vášho mariňáka aj predátora.
V hre sú veľmi slušné možnosti úpravy vášho mariňáka aj predátora.

Výbornou ochranou predátora je známa neviditeľnosť, s ktorou je predátor ťažko pozorovateľný, hlavne keď sa práve nepohybuje. Všetky zbrane a schopnosti požierajú energiu, ktorá sa ale v nečinnosti rýchlo samovoľne doplní. A na druhej strane, pri extrémnom využívaní v krátkom čase, nastáva dočasný nekontrolovateľný stav s pretlakom energie. Predátora nie je ľahké zabiť, ale keď už sa to stane, ešte chytí druhý dych a má dočasne zvýšenú odolnosť. Tento moment sa dá využiť aj na samodeštrukciu. Áno, je to presne tá bomba, po ktorej zostane všade naokolo obrovský kráter. Ak dôjde k tomuto momentu, mariňáci by mali byť čo najďalej od miesta detonácie. Po explózii potom zápas končí bez ohľadu na to, či vojaci žijú a splnili svoje úlohy.

Keď je po všetkom, počítajú sa skúsenosti, rastie level hráča a odomykajú sa doplnky. Dostanete aj lootboxy, v tomto prípade poľné skrinky ktoré obsahujú hlavne skiny postáv a zbraní. Ďalšie si môžete kúpiť za hernú menu, ktorá je potrebná aj na odomykanie rôznej výbavy. A to ako predátora, tak aj mariňáka.

Zatiaľ čo máp je málo, možnosti úprav vašich postáv sú naopak hojné. Predátorovi aj mariňákovi, s ktorými nastupujete do hry, sa postupne odomykajú rôzne povolania, ktoré však určujú predovšetkým také parametre, ako je hodnota zdravia, staminy, rýchlosť a kapacita výbavy. S levelmi hráča sa odomyká aj nová výzbroj, ale i perky. A pri používaní v boji rastú aj levely zbraní a tie sa následne dajú modifikovať. Mariňáci si napríklad môžu vybrať ostreľovaciu pušku a zmeniť mieridlá, optiku, zväčšiť kapacitu zásobníka a pridať tlmič. Predátorovi určite radi kúpite disk, kovový oštep, sťahovaciu sieť a iné pokročilé vybavenie. Perky môžete mať až tri naraz a dajú sa medzi zápasmi meniť. Vojakovi pomôže zrýchlenie pohybu, viac života alebo munície, bonusové skúsenosti a neskôr je výber oveľa bohatší. Predátor si perkmi zníži spotrebu energie, odhalí cieľ na vyššiu vzdialenosť, získa väčšiu odolnosť voči strelám a podobne.

Predator: Hunting Grounds
Predator: Hunting Grounds Mariňáci môžu využiť maskovanie blatom.
Mariňáci môžu využiť maskovanie blatom.

Predator: Hunting Grounds V lobby vidíte nielen výbavu ostatných hráčov, ale aj to, či hrajú na PC alebo konzole.
V lobby vidíte nielen výbavu ostatných hráčov, ale aj to, či hrajú na PC alebo konzole.

Predator: Hunting Grounds V poľných skrinkách sú zvyčajne skiny postáv a zbraní.
V poľných skrinkách sú zvyčajne skiny postáv a zbraní.

Okrem toho všetkého si môžete upravovať aj samotný vzhľad, čo je ale skôr kozmetická záležitosť. Pre mariňáka to znamená zmenu tváre, účesu, maskovania, šiltovku alebo prilbu na hlave, novú uniformu a podobne. A predátorovi sa zas zmení maska alebo odhalí svoju „držtičku", dostane elegantnejšie brnenie a podobne. Práve na tieto detaily môžete veselo míňať hernú menu.

Pri zvažovaní či sa pustím do recenzie, som mal podobné rozporuplné dojmy a obavy ako môj kolega. Túto značku mám rád, a preto som chcel nového predátora skúsiť. Ale na druhej strane s obavami, že hra bude skôr trápením, pretože všetko naznačovalo, že bude zlá. Ako sa ukázalo, až také zlá nie je, ale problém je hlavne v nelichotivom technickom stave a akútnom nedostatku obsahu. Skutočne to stále pripomína iba rozpracovanú hru v Early access, ale s nehoráznou cenovkou. Tvorcovia venovali veľa času úpravám postáv a keby sa rovnako intenzívne zamerali aj na prípravu máp a rôznych režimov, mohla z toho byť veľmi dobrá multiplayerová akcia. Ibaže nakoniec je to veľa peňazí za málo muziky a aj tá je miestami falošná. Škoda, viac precíznosti pri vývoji a bohatšia náplň by z Hunting Grounds spravili hru, ktorá nakoniec mohla dopadnúť oveľa lepšie.

napísal uni 20.5.2020
Páči sa mi! (+3)
6.0