FALL GUYS: ULTIMATE KNOCKOUT

FALL GUYS: ULTIMATE KNOCKOUT

8.5

Battle Royale s fazuľkami

Napriek tomu, že sa Battle Royale žáner teší v dnešnej dobe vo všeobecnom merítku veľkej obľube, mnohým hráčom pri vyslovení toho názvu naskočí vyrážka. To platí hlavne pri staršej generácii hráčov, ale práve tá by mohla zbystriť pozornosť, pretože Fall Guys je trochu iným predstaviteľom žánru ako to, čo poznáme za posledné roky v hrách ako Fortnite či PUBG. Práve staršia generácia si totiž môže pamätať uletené televízne relácie, ktoré sme mohli sledovať hlavne na nemeckých kanáloch, ako bol Wipeout, Ninja Warrior či asi najstarší a najikonickejší Takeshi Castle.

Fall Guys sa snaží presne túto špecifickú televíznu zábavu preniesť na obrazovky našich monitorov, televízorov či mobilov. V týchto televíznych reláciách totiž nešlo o to zabiť nepriateľov a prebojovať sa na vrchol s ťažkým guľometom na chrbte. Išlo prakticky o rodinnú, neškodnú zábavu, kde sa pri neúspešnom prekonávaní prekážok padalo do vody a bahna, dostávalo sa po rypáku obrovskou, točiacou sa boxerskou rukavicou, či sa narážalo čelom do dverí, ktoré vyzerajú, že sa dajú otvoriť, ale nejdú otvoriť.

Základ hry je síce rovnaký ako v dnešných Battle Royale hrách, ale zároveň úplne odlišný. Stále je vašou úlohou ostať posledným z veľkého množstva protivníkov, ale nie pomocou zbraní, ale pomocou šikovnosti, rýchlosti a predvídavosti. Budete totiž rovnako ako vo Wipeout či Takeshi Castle prekonávať prekážky v arénach spoločne s ďalšími hráčmi. Na začiatku hry je vás rovných 60 a podľa typu hry, ktorá sa náhodne losuje na začiatku kola, vždy niekoľko hráčov vypadne.

Fall Guys: Ultimate Knockout
Fall Guys: Ultimate Knockout Ak ma tá broskyňa trafí, tak ma odhodí snáď aj na iný server
Ak ma tá broskyňa trafí, tak ma odhodí snáď aj na iný server

Fall Guys: Ultimate Knockout Hop cez prekážku, inak nás čaká dlhý pád
Hop cez prekážku, inak nás čaká dlhý pád

Fall Guys: Ultimate Knockout Jedna vec, ktorú má hra spoločnú s ostatnými battle royale hrami je voľný pád do hry
Jedna vec, ktorú má hra spoločnú s ostatnými battle royale hrami je voľný pád do hry

Budete tak napríklad bežať k cieľu cez veterné mlyny a nakláňajúce sa plošiny, popritom sa vyhýbať obrovskému ovociu, ktoré na vás strieľajú ešte väčšie kanóny. Ak vás niečo z toho trafí, odletíte často niekoľko metrov naspäť a kolotoč sa môže začať znova. Nehovoriac o tom, že v niektorých hrách rovno zletíte z hracej plochy a končíte. V tom veľkom farebnom chaose, ktorý na hracej ploche prebieha, to nie je nič zriedkavé, ale je to veľká zábava.

V iných hrách už napríklad musíte hrať tímovo. Napríklad zbierať vajíčka a nosiť ich k svojmu štartovaciemu bodu, zároveň zabrániť hráčom iného tímu, aby vám ich kradli a nabrať body potrebné na kvalifikáciu do ďalšieho kola. Protihráča môžete napríklad skúsiť chytiť do nemotorných ručičiek, či sa mu krásnym skokom futbalového brankára obetavo hodiť do cesty. Pri troche šťastia sa potkne a budete sa obaja na zemi chvíľku zvíjať ako červíky, sledujúc ako vám vaše vajce kradne trebárs člen tretieho tímu. To sa oplatí.

Rôznych hier je slušné množstvo a potenciál na rozširovanie o nové arény a typy výziev prakticky nekonečný. Nikoho by nebavilo dlho hrať dokola dve-tri mapy s opakujúcimi sa prekážkami, čo tu rozhodne nehrozí. Všetky mapy sú ale veľmi jednoduché na pochopenie a okamžite vám prejdú do krvi a viete, čo treba kde robiť. Hra je tak vhodná aj pre menších hráčov, ktorí možno práve vďaka Fall Guys môžu objaviť čaro hrania multiplayerových hier, čo nikdy nie je na škodu.

Celá hra je takisto vytvorená v jednoduchom grafickom štýle, nemáte v rukách žiadneho vojaka či sexbombu. Hráte prakticky o fazuľky, teda s fazuľkami, aspoň mne tie roztomilé postavičky evokovali fazuľky podobné takým farebným, čo sme mohli vidieť v Harry Potterovi. Aby ale po hracej ploche nebehalo 60 identických strukovín, v hre si môžete upraviť svoj vzhľad na svoj obraz. K dispozícii sú rôzne farebné kombinácie, vzorovanie, ale aj kostýmy, šaty a všetky tie kozmetické vychytávky známe z moderných hier.

Tie nakupujete za Kudos a Crowns, dve in-game meny, ktoré získavate za výhry a účasť v hrách alebo za postup úrovňami v aktuálnej sezóne, ak nazbierate dosť skúsenostných bodov. Kudos si viete kupovať aj za reálne peniaze, ale ich prísun je aj za nie úplne dobre zvládnutú hru celkom slušný. Investovať budú asi len najväčší nedočkavci, ktorí túžia mať svoj vytúžený kostým okamžite. Tu mám malú výčitku k hre - celé menu, či už obchodu alebo trebárs nastavenia a lobby, pôsobia strašne mobilne, ako keby sa hra dostala na veľké obrazovky tak trochu nedopatrením a rozhodnutie priniesť ju tam prišlo na poslednú chvíľu.

Ešte jedna chybička by sa našla, ale ide vlastne o takú drobnosť. Ovládanie mi občas pripadalo neresponzívne, alebo možno lepšie pasuje pomenovanie nemotorné. Ale to je pravdepodobne trochu úmyselné, hra nie je kompetitívna, takže či zakopnete o druhého hráča o zlomok sekundy neskôr, ako ste si mysleli, že nezakopnete, nie je žiadna tragédia, veď sa hrá o fazuľky. Teda s fazuľkami o Kudos. Samozrejme, ak vám veľmi záleží na výhre, tak pri nevydarenom skoku cez priepasť s vašou nemotornou fazuľou vám môže napadnúť, že zlámete klávesnicu. Možno, ale v takom prípade Fall Guys nie je práve pre vás. Nejde tu o výhru, ale o tú zábavu okolo nej, o to padanie, lietanie po zásahu niečím šialeným, naháňačky za vajcami, preskakovanie obručí a podobné nezmyselné aktivity.

Fall Guys: Ultimate Knockout
Fall Guys: Ultimate Knockout Postupom v sezóne si odomykáte nové skiny, alebo získate Kudos
Postupom v sezóne si odomykáte nové skiny, alebo získate Kudos

Fall Guys: Ultimate Knockout Takmer polovica pôvodných hráčov je preč
Takmer polovica pôvodných hráčov je preč

Fall Guys: Ultimate Knockout Vprééd fazuľéé
Vprééd fazuľéé

Fall Guys je absolútne nenásilná, rozkošná a infantilná hra, ktorá pripomenie starším hráčom kultové relácie Wipeout, Takeshi Castle či Ninja Warrior, ktoré boli úplne rovnaké, nenásilné, infantilné a zábavné, ibaže to bolo v televízii a nie na monitoroch. Hre prakticky nemám čo vytknúť, všetko čo môže hráčom prekážať, je čisto vecou vkusu a preferencií. A za mňa je naozaj najväčším plusom to, že je hra veľmi jednoduchá, a preto vhodná aj pre menších hráčov, pričom sa rodičia nemusia obávať, že ich dieťa hrá niečo násilné a nevhodné. A vlastne v každom z nás je kúsok dieťaťa, tak smelo do toho.

napísal DeCain 4.9.2020
Páči sa mi! (+5)
8.5