CALL OF DUTY BLACK OPS: COLD WAR

CALL OF DUTY BLACK OPS: COLD WAR

7.0

Späť k začiatkom Black Ops podsérie

Call of Duty je značka, ktorá stále ukazuje svoju silu a napriek tomu, že vychádza každý rok, stále je najpredávanejšou hrou roka. Zrejme to pri aktuálnom pokračovaní Black Ops podsérie s podtitulom Cold War nebude inak.

Autori sa tentoraz rozhodli vrátiť späť k základom Black Ops, a to do studenej vojny a v tomto období bude zasadená ako kampaň, tak aj multiplayer a čiastočne aj zombie režim. Teda Treyach znovu prinesie tri štandardné časti hry a obohatí ich malým arkádovým doplnkom. Tentoraz to museli vývojári znovu stihnúť len za dva roky, keďže Activision vyhodilo Sledgehammer ako hlavného vývojára a znovu ho presunulo len na asistenciu. Na hre sa však o rok kratší vývoj viditeľne prejavil na obsahu. Kampaň je krátka a celkovo obsahu nie je toľko, ako býva zvyčajne.

Možno to však nie je len dopad kratšieho vývoja, ale aj dopad Battle Passu a free updatov. Podobne ako pri Modern Warfare budú totiž ďalšie mapy a režimy pribúdať zadarmo. Platené, teda v rámci Battle Passov, budú len bonusové zbrane a zombie mapy.  Uvidíme, či to postupne vynahradí chýbajúci úvodný obsah.

Call of Duty Black Ops: Cold War
Call of Duty Black Ops: Cold War Vitajte v tajných operáciách CIA počas studenej vojny.
Vitajte v tajných operáciách CIA počas studenej vojny.

Call of Duty Black Ops: Cold War Misie vo Vietname nechýbajú ani teraz.
Misie vo Vietname nechýbajú ani teraz.

Call of Duty Black Ops: Cold War Čo takto sa vlámať do nepriateľmi preplnenej tajnej základne?
Čo takto sa vlámať do nepriateľmi preplnenej tajnej základne?

Kampaň -  premárnený potenciál - 7.0

Po minulom Black Ops, v ktorom sa kampaň nestihla, sa teraz vracia späť a ponúka návrat do Vietnamu a obdobia studenej vojny. Teda do čias, v ktorých sa odohrával prvý Black Ops a kde znovu stretávame známe postavy Masona a Woodsa, ale pridáva sa aj nová, a to Russell Adler. Ten sa podobá na Roberta Redforda (ale nemá s ním nič spoločné a dabuje ho iný herec) a na rozdiel od ostatných vojakov je to agent zo CIA. Je drsný, nekompromisný a má svojské spôsoby. Zachrániť svet je pre neho nadovšetko.

Prakticky na Adlerovi stojí celá kampaň a bude nás ňou sprevádzať. Ostatní sú teraz len komparz a výraznejšie nevyniknú, viac - menej ani nemajú kedy, keďže kampaň je veľmi krátka. Za 4-5 hodín to prejdete bez problémov. Je to škoda, keďže zaujímavé momenty a zvraty v príbehu nechýbajú a keby to nebolo tak narýchlo natlačené do konzervy s označením COD, mohlo to vydať na veľmi peknú 15 - hodinovú kampaň.

Je to veľká škoda hlavne preto, lebo kampaň má úplne parádne zasadenie do studenej vojny a kombinácia s Rusmi, špiónmi a atómovými zbraňami je jedinečná na vytvorenie atmosféry. Vďaka tomu sa tam dohrávajú misie po celom svete, čo zaisťuje veľmi peknú rozmanitosť - od Vietnamu, cez Rusko, až po Kubu. Ako aj rozmanitosť hrateľnosti, kde nie sú len akčné, ale aj stealth, špionážne, taktické a aj psycho misie a k tomu sa pridávajú aj rozhodnutia a aj skúmanie dôkazov medzi misiami. Ako malý bonus sú pridané dve vedľajšie nepovinné misie. Je to na Call of Duty až netradičný mix, miestami až extrémny.

V časti kampane tak hra ponúka bezhlavú priamočiaru akciu v úplne zabudnuteľných misiách, v ktorých budete strieľať na vyskakujúcich a neustále pribiehajúcich nepriateľov, presne ako je to štandard v Call of Duty ťaženiach. Pridajú sa aj krátke výlety na helikoptére, na autách, ale aj zaujímavé a netradičné misie, kde sa musíte vyhýbať hliadkam, dostať sa do bytu a dostať sa ku kufríku, alebo v jednej misii ste priamo v centrále KGB v Moskve a musíte tam pre amerických kamarátov zariadiť určité veci. Stretnete tam napríklad aj Gorbačova. Sú to priam misie v Hitman štýle, síce priamočiare, bez možnosti výberu cesty, ale podobne pomalé a tiché.

Na jednej strane zaujímavý mix, na druhej je veľká škoda, že je to celé osekané, rýchle a krátke. Miestami som mal pocit, že autori nestíhali niektoré levely dokončiť alebo podopĺňať niektoré možnosti, veľa z nich sa ani nestihne využiť. Samotná akcia je však kvalitná a zabaví. Kampaň si k tomu môžete skúsiť zopakovať, keďže v hre sú aj rozhodnutia, ktoré mierne upravia dej alebo len správanie postáv k vám. Pre zaujímavosť, dialógy ovplyvňuje aj výber postavy, kde si môžete zvoliť muža alebo ženu a z nejakého dôvodu autori pridali aj „nonbinary" možnosť pohlavia.

Kampaň končí ako taká zmes zaujímavých a slabších misii s decentným príbehom. Je veľká škoda, že túto tému studenej vojny Activision nespracoval v samostatnej hre. Keby sa tomu hlbšie povenoval, mohlo by to dávať aj zmysel. Takto je to taká rýchlovka, ktorá je určená len ako doplnok k multiplayeru.

Call of Duty Black Ops: Cold War
Call of Duty Black Ops: Cold War Misie si budete vyberať z nástenky, budete môcť aj študovať dôkazy, ak budete chcieť.
Misie si budete vyberať z nástenky, budete môcť aj študovať dôkazy, ak budete chcieť.

Call of Duty Black Ops: Cold War Misia v KGB je jedna zo zaujímavých.
Misia v KGB je jedna zo zaujímavých.

Call of Duty Black Ops: Cold War Sledujte červené dvere...
Sledujte červené dvere...

Kooperácia - zombíci s jednou mapou - 6.0

Kooperácia sa tu skladá z dvoch častí, a to Zombies a Dead Ops Arcade. Zombíci sú klasická seriózna kooperačná akcia, Dead Ops je nové pokračovanie arkádovej akcie s pohľadom zhora. Rovnako tam bojujete proti zombíkom. V oboch režimoch si môžete vybrať hru s hráčmi online (delená obrazovka chýba), alebo pôjdete do akcie sólo. Je to na vás. Zabaviť vás to môže v oboch prípadoch.

V hlavnej zombie časti vám bude príbeh rozprávaný v čase studenej vojny, kde sa agenti vydávajú preskúmať starý bunker z druhej svetovej vojny nazvaný Die Machine. Samozrejme, keď tam vojaci prídu, nachádzajú zombíkov. Neostáva tak nič iné ako vystrieľavať zombíkov, zarábať za ich zabíjanie peniaze na nové zbrane, náboje alebo na bombu, ktorú treba umiestniť na stenu alebo prekážku, aby ste sa dostali do ďalej časti levelu. Aktivujú sa zariadenia, prechádzate portálmi, ale za necelú hodinu to je celé prejdené. Zároveň je to teraz celé jednoduchšie, keďže na mapu si môžete zobrať vami vybrané zbrane a nemusíte začínať s pištoľou a postupne sa prepracovať k stále lepším zbraniam.

Pre zmenu Dead Ops Arcade je úplne jednoduchá arkádovka z nadhľadu, kde len beháte po malom prostredí, likvidujete vlny zombíkov, zbierate bonusy a otvárate bránu do ďalšej mapy. Mapa je rozsiahla a prechádzate v nej celým zábavným parkom, ktorý vám vydrží niekoľko hodín. Nečakajte od toho hĺbku a napríklad ani nabíjanie zbraní. Malým bonusom je občasné prepnutie do FPS pohľadu, kde sa hrateľnosť zmení.

PlayStation konzoly dostanú v tomto režime aj bonusový Onslaught mód, ktorý funguje ako horda režim a teda sa jeden alebo dvaja hráči bránia pred vlnami nepriateľov na časti mapy. Máte totiž vyhradené územie, v ktorom sa musíte zdržovať podobne ako v Battle Royale režimoch. Mimo pásma vás to zabíja.

Obsahu v tomto režime je málo, keďže hlavná časť má len jednu mapu, ktorú rýchlo zdoláte a neostane nič iné ako čakať na ďalšie. Tie prídu do hry, ale len pre predplatiteľov Battle Passu. Ďalšie mapy dostane aj Dead Ops. Mínusom je aj absencia rozdelenej obrazovky.

Call of Duty Black Ops: Cold War
Call of Duty Black Ops: Cold War V Zombie kooperácii sa vrátime späť do prvej zombie mapy.
V Zombie kooperácii sa vrátime späť do prvej zombie mapy.

Call of Duty Black Ops: Cold War Zombie mapa je len jedna, chvíľu však zabaví.
Zombie mapa je len jedna, chvíľu však zabaví.

Call of Duty Black Ops: Cold War Možno na dlhšie zabaví Dead Ops Arcade, arkádový doplnok s pohľadom zhora.
Možno na dlhšie zabaví Dead Ops Arcade, arkádový doplnok s pohľadom zhora.

Multiplayer - štandard s orezaným obsahom7.5

Multiplayer je základom hry a práve ten budú hráči hrávať celý rok, tentoraz už aj popri Warzone, ktorá bude štandardnou súčasťou aj ďalších titulov.  Multiplayer ponúkne bežné režimy Team Deathmatch, Kill confirmed, Free for All, Domination, Hardpoint, Control, Search and destroy, Hardcore, pridávajú sa k tomu väčšie režimy Fireteam: Dirty Bomb a aj Combined Arms Assasult a Domination a VIP escort.

Problém je, že multiplayer teraz ponúka len 8 máp plus, kde dve mapy z toho sú ešte rozšírené pre Combined Arms, je to veľmi málo na štandardné Call of Duty. Napríklad Modern Warfare štartovalo s 19-timi mapami. Mapy sa tak rýchlo obohrajú a uvidíme, či free systém rozširovania bude prinášať mapy dostatočne rýchlo. Je možné, že po zrušení platených DLC máp práve toto bude cesta aj pre ďalšie COD tituly. Na druhej strane, niektoré mapy sú tu skutočné kvalitne spracované a navrhnuté. Je tu Armada mapa s tromi loďami, Satellite mapa s otvorenými priestormi, mestská mapa v Moskve alebo zasnežená Crossroads mapa.

Zatiaľ čo základné režimy sú štandardom v sérii a ide len o boje 6v6 hráčov, kde sa ráta rýchlosť a schopnosti, špeciálne módy ponúknu viac možností a viac taktiky. Fireteam: Dirty Bomb ponúkne 40 hráčov na väčšej mape, kde sú hráči rozdelení do desiatich jednotiek zbierajúcich urán a lokalizujúcich bomby, zatiaľ čo Combined Arms postaví proti sebe dva 12v12 tímy na veľkých mapách aj s vozidlami s tým, že sa bojuje o kontrolné body ako v Battlefielde, ale vždy len o jeden. Plus je tam VIP escort, v ktorom je jeden z hráčov z jednej strany VIP a ostatní ho musia eskortovať do extrakčného bodu. Tieto režimy sú navrhnuté na rozmanitosť, aby mohli osloviť rôzne typy hráčov aj mimo základné COD spektra. Niekomu sa bude páčiť jeden, niekomu druhý, niekto skúsi a hneď zabudne na VIP. V zásade neprinášajú nič nové a sú nedotiahnuté. Combined arms má príliš silné vozidlá, Fireteam je zmenšený Plunder, ktorého hrateľnosť príliš nesedí.

Dôležitá zmena je rýchlosť zabíjania, ktorá je tu o dosť pomalšia ako v Modern Warfare. Na to si treba zvyknúť. Je to na jednej strane lepšie pre možnosti prežitia po prvom zásahu, na druhej to môže predlžovať boje a pripomínať arkádové prestrelky. Je to však ešte pod Black Ops 4, kde to bolo až príliš dlhé. Ak by vám však bolo aj toto príliš dlhé, môžete si vybrať hardcore režim, v ktorom sa zdravie znižuje.

Z herných doplnkov má hra upravovanie a vylepšovanie zbraní o jednotlivé prvky, od zásobníkov po optiku, nechýba definovanie výstroja, keďže postavy sú tentoraz len skinmi a nemajú vlastné špecifiká a nakoniec to dopĺňajú scorestreaky, na ktoré si zarábate počas hry a následne ich využijete, či už na kúpu granátometu, helikoptéry s rotačákom, prieskumné lietadlo, je tu aj autíčko na diaľkové ovládanie s bombou a aj lietadlo s guľometmi. Spolu je ich 16 a príjemne oživia samotnú hru, aj keď, samozrejme, pri vyšších scorestreakoch je to často nefér, keďže ak mieria na vás, prežijete len ťažko.

Nakoniec sa k tomu pripája Battle Royale časť Warzone , ktorá sa kompletne presúva z Modern Warfare bez zmien. Battle Royale mapa ostáva rovnaká, ale zrejme len do decembra, kedy je plánovaný veľký update a zrejme v tejto oblasti uvidíme zmenu. Možno bude Warzone takto obmieňané každý rok.

Call of Duty Black Ops: Cold War
Call of Duty Black Ops: Cold War Multiplayer má len desať máp, z toho osem je pre štandardný multiplayer.
Multiplayer má len desať máp, z toho osem je pre štandardný multiplayer.

Call of Duty Black Ops: Cold War Gunplay je decentný aj keď TTK je teraz vyšší ako v Modern Warfare.
Gunplay je decentný aj keď TTK je teraz vyšší ako v Modern Warfare.

Call of Duty Black Ops: Cold War Režimov v hre je viac ako máp.
Režimov v hre je viac ako máp.

Graficky si ide Call of Duty stále svoje. Engine ostáva rovnaký, malé detaily sa vždy upravia a vizuál síce postupne stúpa ale len pomaly. Niekedy ani to nie a to je aj tento prípad. Tu je tu mierne slabší ako v Modern Warfare. Vidieť to na animáciách a celkovom spracovaní. Síce išli v Treyarchu do mierne iného vizuálne štýlu, ale cítiť, že to nepotiahli až do takých detailov, ako by aj s týmto enginom mohli.  Ale sú to väčšinou drobnosti, základ sa nemení, a teda hra ponúka uzavreté a prísne naskriptované levely v kampani a ako malé, tak už aj veľké mapy v multiplayeri, všetko však bez výraznejšej deštrukcie.

Z technického hľadiska hra na PC funguje dobre, dostatočne rýchlo, na nových konzolách už dostala 120 fps a hýbe sa dobre. Jediné čo mi vadilo, bolo zhadzovanie hry, keďže Battle.net má na PC tendenciu často odpájať. Pozitívne je, že nastavenia sú veľmi komplexné a viete si zoptimalizovať prakticky všetko pre čo najlepší zážitok.

Rovnako po zvukovej stránke sa nie je na čo sťažovať, je to precízne, viete, odkiaľ sa strieľa, kde čo vybuchlo a dá sa orientovať. Povedal by som, že Battlefield je v tejto oblasti stále vpredu, ale ak máte dobrý headset, nebudete sa sťažovať ani tu.

Keď to zhrnieme, Activision každý rok hrá s Call of Duty na istotu, ak prichádzajú zmeny, tak len pomaly a iba malé a tu to nie je inak. Skúsilo sa pár nových možností v kampani, ale nie príliš, aby to niekoho neodradilo, pár malých zmien v zombíkoch, ktoré skôr viedli k zjednodušeniami a malé úpravy multiplayeru, ktoré sú v štandardoch každoročných úprav. Trochu viac ako len malé zmeny vadí málo obsahu, kampaň je krátka, máp v ďalších režimoch je málo. Ak ste však  fanúšikom Call of Duty, určite skúste, rozhodne vás hrateľnosť nesklame. Základný obsah tam je a ďalší bude postupne prichádzať.

napísal saver 20.11.2020
Páči sa mi! (+2)
7.0