CRIME BOSS: ROCKAY CITY

CRIME BOSS: ROCKAY CITY

6.5

Vojny gangov v meste šerifa Chucka Norrisa

Českí vývojári mali veľké ambície a chceli priniesť parádnu kooperačnú akciu z gangsterského prostredia. No aj keď autori stavili na silné mená z Hollwoodu a hra je plná pozlátky, na úspech to nestačí a nezakryje to nedostatky ukryté pod povrchom. V tomto prípade to z biedy nevytrhne ani preslávený Chuck Norris.

Chuck Norris je jediný človek, ktorého vidno z vesmíru.

Herca a majstra bojových umení, s ktorým sú spojené vtipné hlášky, tvorcovia zakomponovali priamo do deja v sólo kampani, kde dostal úlohu šerifa. Chuck Norris si chce posvietiť na bossov miestnych gangov, ku ktorým ste sa pridali aj vy. Voláte sa Travis Baker, podobu vám prepožičal herec Michael Madsen a chcete sa stať kráľom  podsvetia v Rockay City. Aby sa to podarilo, musíte ovládnuť jednotlivé teritóriá a konfrontovať sa s konkurenčnými klanmi. Na ich čele stoja ďalšie ikony Hollywoodu, ako je Danny Trejo alias Dollar Dragon či Vanilla Ice – Hielo. Aj v ďalších úlohách v príbehu sú hviezdy – Kim Basinger ako vaša asistentka Casey, Michael Rooker ako skvelý grázel, ktorý vám pomáha v uliciach, ďalej Danny Glover ako Gloves a ďalší. A predsa to nestačí na oživenie plytkého deja ani prestrihových scén, ktorých je pomerne veľa, ale väčšinou sú bezduché a prázdne.

Napriek tomu samotná štruktúra kampane nie je zlá. Použitý štýl síce poznáme skôr zo strategických hier, ale ukázalo sa, že je využiteľný aj v akcii. Stredobodom je vaša základňa, kde plánujete ďalší postup a zabezpečujete všetko potrebné. Na mape po výbere obsadzujete neutrálne teritóriá alebo útočíte na územia iných gangov, čím vám rastú príjmy, vplyv, ale popritom aj nevraživosť konkurencie. Súčasne tam volíte aj doplnkové misie, ktoré majú priniesť nejaké financie navyše. V neposlednom rade najímate mužov – vojakov na útoky a obranu teritórií a získavanie spravodajstva. V podstate slúžia ako surovina, ktorú investujete do vybraných aktivít.

Crime Boss: Rockay City
Crime Boss: Rockay City V kampani sa snažíte ovládnuť všetky teritóriá mesta.
V kampani sa snažíte ovládnuť všetky teritóriá mesta.

Crime Boss: Rockay City V misiách ide hlavne o lúpežné prepadnutia.
V misiách ide hlavne o lúpežné prepadnutia.

Crime Boss: Rockay City Sektor iného gangu získate pozabíjaním obrancov a ich kapitána.
Sektor iného gangu získate pozabíjaním obrancov a ich kapitána.

Chuck Norris dokáže človeka uškrtiť bezdrôtovým telefónom.

V položke cieľov máte stanovené méty – ovládnuť celé mesto, získať dosť peňazí na vylepšenie armády, uskutočnenie prepadu a podobne. Pritom si tieto ciele niekedy aj sami môžete dopĺňať podľa vašich priorít. Na obrazovke s tímom už pripravujete konkrétnych gangstrov na akciu. Môžete nasadiť maximálne štvorčlenný tím, ale najímať do gangu môžete pokojne aj viac osôb. Hlavne si treba všímať ich parametre – pozitívne a negatívne črty a počet maximálnych oživení v boji. Majú prednastavenú výzbroj, ale tú môžete meniť a dokupovať. Sú to však len tri sloty na primárnu zbraň, sekundárnu a doplnok. V nasadenom tíme môže byť aj samotný Travis Baker, ale riskujete prehru v kampani, ak ho v misii zabijú. Na druhej strane, získava skúsenosti a voliteľné karty s bonusmi, napríklad navýšeným zdravím, zefektívnením boja jeho mužov a podobne. No skutočne vie naštvať, keď sa vám po celý čas darí a postúpili ste už poriadne ďaleko a zrazu všetko skončí, lebo ste neustriehli Bakera a padol. Pri opakovaní kampane mu ale zostávajú levely s bonusmi, takže je to jednoduchšie.

V kancelárii vám Casey – Kim Basinger, pomáha s riadením financií. Vidíte tam príjmy, výdavky, možné pôžičky, viete predávať a nakupovať drogy, elektroniku a pár ďalších vecí na čiernom trhu. No a potom je tam info sekcia s detailom členov vášho gangu, ich životopisom a perkmi. Vaše aktivity sú rozložené do dní, ktoré môžete ukončiť, keď vykonáte všetko potrebné. Potiaľto je kampaň celkom fajn.

Chuck Norris zlomil Voldemortovi nos.

No keď už v ťažení príde rad na samotné misie, tam sa prejavia najväčšie slabiny hry. Hoci je to primárna zložka a nielen v kampani, ale aj ostatných režimoch hry a logicky by preto mala byť najviac prepracovaná, opak je pravdou. Misie sú dosť primitívne, strohé, povrchné a krátke. Priemerne zaberú asi desať - pätnásť minút, no niekedy ich dáte aj za päť. So zohraným tímom v kooperačných režimoch je to možné aj za dve minúty. V kampani to vlastne ani neprekáža, potom lepšie odsýpa. V kooperačných režimoch sa ale takéto bleskovky dosť rýchlo zunujú.

Tvorcovia sa pritom evidentne inšpirovali sériou Payday, čo bije do očí. Takže očakávajte predovšetkým lúpeže s niekoľkými krokmi a v tomto prípade veľmi jednoduchou taktikou. Objavíte sa neďaleko miesta, kde máte niečo vykonať. Optimálne je dostať sa tam nenápadne a bez rozruchu, k čomu môže pomôcť veľmi strohý stealth systém. Viete sa prikrčiť, rozbiť kameru v správnej chvíli, keď je nasmerovaná vhodným smerom, udrieť niekoho odzadu na okamžité zneškodnenie. Tam by sa ale hodil plnohodnotný stealth kill, kde po priblížení a použití správneho tlačidla použijete priškrtenie alebo niečo podobné. Tu to autori zrejme pokladali za zbytočné a nevyzerá to veľmi dobre.

Chuck Norris vie rýchlejšie sedieť ako ty bežať.

Okrem toho môžete prekvapiť ochranku a civilistov, vyzvať ich, aby nekládli odpor a spútať im ruky, takže potom neprivolajú pomoc. Do budov sa dá vniknúť aj zabezpečenými dverami, kde použijete nenáročnú minihru na ich odomknutie a dá sa to aj oknom po rozbití skla. Spravidla nasleduje rozmlátenie debničiek v skladoch so zlatom a inými cennosťami, krádež šperkov z rozbitých vitrín alebo odcudzenie drog z kufra áut. Tieto veci  môžu zbierať všetci z vášho tímu, pričom každý dokáže uniesť dva vaky, ktoré potom spravidla prenesiete do vašej dodávky. Niekedy sa otočíte viackrát a môžete získať bonus za nadštandardné splnenie úlohy. Trošku dramatickejšie sú lúpeže obrnených áut a trezorov v bankách. Tam musíte najskôr použiť automatickú pílu alebo vŕtačku a brániť sa určitý čas, kým prístroje neprerazia. Dá sa to aj urýchliť, ale pri nesprávnej manipulácii sa proces zastaví a musíte ho znovu naštartovať. Potom už otvoríte dvere a postup je ďalej štandardný.

Medzitým sa začnú objavovať policajti, s ktorými máte prestrelky. Pri dlhšom zdržaní už nastúpia aj členovia špeciálnych jednotiek, ktorí sú už obrnení a odolnejší a môžu prichádzať aj ako výsadky z vrtuľníkov. Umelá inteligencia protivníkov je veľmi slabá a ľahko si s nimi poradíte. Ich sila je však v tom, že sa na vás začnú valiť vo veľkých množstvách a vtedy sú už naozaj nebezpeční. Ak pri prestrelkách padnú členovia vášho tímu, môžete ich s inou postavou oživiť, pričom osoby si viete aj prepínať. Počet oživení pre jednotlivé postavy je však limitovaný. Občas sa misie zaobídu bez lúpeží, vtedy treba vystrieľať členov konkurenčného gangu a zabiť ich kapitána. Tam treba počítať so silnejšími protivníkmi.

Ostatným ľuďom biologické hodiny tikajú, ale Chuckovi Norrisovi vykajú.

Celkový priebeh misií je veľmi priamočiary, ale aspoň to má dynamiku. Vyššie uvedený postup a náplň misií pritom vyzerá podobne aj v ostatných režimoch hry, kde už ale môžete spolupracovať so živými hráčmi. Crime Time je rýchly režim, kde si vyberáte jednorazové misie na mapke, ktoré sa tam náhodne objavujú alebo si priamo zvolíte kontrakt. Vyberáte si z náhodných postáv, pričom niektoré sú dostupné okamžite, iné si môžete kúpiť, ďalšie sa dodatočne odomknú. Svojmu borcovi viete meniť výzbroj, ak na to  máte peniaze z predošlých misií. Zbrane mu zostávajú aj do ďalších potýčok. Ak ale postava počas misie zomrie, stratíte ju a musíte si vybrať inú. Spravidla sa však znovu objaví, keď sa zapojíte do inej hry v lobby. Ak hráte sólo, volíte si aj AI parťákov do svojho štvorčlenného tímu.  Ak ide o živých hráčov, každý ovláda jednu osobu, ktorú si sám volí a nastaví.

Potom je tu režim Urban Legends, ktorý ponúka kooperačné mini príbehy, ktoré vlastne vychádzajú z kampane. Lenže tu je to kolekcia šiestich udalostí, pričom v každej sú spravidla tri misie. Sprevádzajú ich prestrihové scény a hráči si vyberajú z ponúkaných predvolených postáv. A aby sme nezabudli, v ponuke hry je aj tutoriál s ukážkovou misiou.

Crime Boss: Rockay City
Crime Boss: Rockay City Do akcie nastupuje maximálne štvorčlenný tím s minimálnymi úpravami.
Do akcie nastupuje maximálne štvorčlenný tím s minimálnymi úpravami.

Crime Boss: Rockay City Pri prepadnutiach môžete vyzvať ochranku a civilistov, aby nekládli odpor a spútať ich.
Pri prepadnutiach môžete vyzvať ochranku a civilistov, aby nekládli odpor a spútať ich.

Crime Boss: Rockay City Výborná taktika je, keď jeden alebo dvaja hráči pripravia a hádžu vaky s korisťou a ostatní ich nosia do auta alebo na čln.
Výborná taktika je, keď jeden alebo dvaja hráči pripravia a hádžu vaky s korisťou a ostatní ich nosia do auta alebo na čln.

Chuck Norris sa raz pretláčal so Supermanom. Dohodli sa, že ten, kto prehrá, bude musieť nosiť svoju spodnú bielizeň na nohaviciach.

Do kooperácie v multiplayeri sa najrýchlejšie zapojíte výberom v ponuke relácií, kde vidíte zoznam aktívnych hier, druh misie, či hráči čakajú v lobby alebo je už partia rozohraná, počet pripojených. Ibaže tu nie sú nijako rozlíšené jednotlivé miestnosti, všetky majú všeobecné názvy, takže sa napríklad nepripojíte na obľúbený server alebo cielene nevyhnete hráčovi, ktorý vám nesedí, či je dlhodobo preč od klávesnice. Svojich spolubojovníkov spoznáte až pri výberoch postáv. A hlavne tu veľmi chýba údaj o pingu, aby ste vedeli, kde sa vám oplatí pripojiť a kde nie kvôli pomalej odozve. Nečudo, že to občas počas hrania náhodne seká. Keď si nájdete dobrú partiu, je to obstojná zábava a všetko pekne odsýpa, za hodinku dáte niekoľko misií, lebo ako už bolo spomenuté, sú naozaj krátke. Dorozumievate sa písaným chatom, ale je to možné aj hlasom.

Treba povedať, že v zásade tu veci fungujú, ako majú, ibaže nič nejde poriadne do hĺbky. Neubránite sa pocitu, že autori zbytočne investovali do hollywoodskych postáv a moderných licencovaných piesní, ale samotná hrateľnosť  a obsah pôsobia dosť lacno a gýčovo. V každej zložke nájdete nedostatky, nevyužité možnosti a veľké rezervy. Uvedomíte si, že sa to dalo urobiť aj lepšie a efektívnejšie.

Chuck Norris vie zmeniť USA na USB.

Graficky na tom hra nie je najhoršie, mesto, respektíve jeho malé časti, ktoré sú prezentované v misiách, pôsobia živo, lebo je v nich dostatok objektov, detailov a v uliciach a budovách sa pohybujú bežní ľudia. Na cestách autá, ktoré väčšinou patria vašim prenasledovateľom a je škoda, že vy ich nemôžete použiť a šoférovať. Ale vlastne by ste ani veľmi nemali kde, lebo sú to naozaj len malé výrezy mesta. Malý, ale pozitívny detail – streľbou dokážete rozstrieľať aj majáky či svetlá áut, hoci iné objekty, pri ktorých by ste čakali nejaké poškodenie, zostávajú bez škrabancov. Inak to atmosférou pripomína GTA, aj keď v tomto prípade skôr takú paródiu na GTA, lebo pod vcelku bohatým zovňajškom je len oveľa skromnejší priestor a možnosti. Ozvučenie je dobré, hlavne tá licencovaná hudba – zaznie napríklad Freestyler alebo Blaze of Glory, okrem ktorej je tu aj vlastný soundtrack a tiež slušný dabing, inak nejaká streľba a bežné ruchy.

Crime Boss: Rockay City
Crime Boss: Rockay City Čakáme na prevŕtanie trezora, zatiaľ sa treba brániť.
Čakáme na prevŕtanie trezora, zatiaľ sa treba brániť.

Crime Boss: Rockay City V aute končí korisť a zvyčajne aj celá misia.
V aute končí korisť a zvyčajne aj celá misia.

Crime Boss: Rockay City Prepadnutie banky je napínavé a plné obetí.
Prepadnutie banky je napínavé a plné obetí.

Crime Boss chce pôsobiť majestátne, ale hre sa to veľmi nedarí. Nie je vyslovene zlá, ale napriek všetkej snahe o pompéznosť pôsobí veľmi lacno. Nápad síce obstojí, ale realizácia je biedna. Hrateľnosť a obsah je porovnateľný s amatérskou produkciou od  PlayWay, ibaže sem sú nastrkané hollywoodske celebrity a grafika má solídnejšiu úroveň. Tu sa však natíska otázka, či nemali vývojári radšej investovať do kvalitnejšie obsahu ako do filmových hviezd. Bez dostatočnej zábavy totiž ani tie nestačia na to, aby bol Crime Boss pre hráčov atraktívny a zaujímavý. Na druhej strane, hru môžeme odporúčať aspoň tým, čo začínajú s kooperačnými akciami, lebo tu na používateľov nie sú kladené žiadne väčšie nároky, nevyžaduje sa veľká zručnosť a misie - rýchlovky im nebudú robiť problém. A sólo kampaň je celkom v pohode.

napísal uni 6.4.2023
Páči sa mi! (+4)
6.5