PUZZLE BOBBLE EVERYBUBBLE!

PUZZLE BOBBLE EVERYBUBBLE!

7.5

Puzzle zábava pre každého

Bub a Bob sú späť. Časť z vás nemá ani len poňatia, o čom vlastne píšem. Ďalším to je úplne jedno. No ja som veľmi rád. Strávil som obrovskú hromadu času v Zelde, strieľal som rôzne monštrá v hrách HROT alebo Boltgun. Veľa som behal, sekal, strieľal, zabíjal a podobne. Ešte jedna taká hra a asi si čosi spravím. Raz za čas potrebujete zmenu – stále kvalitnú hru, ku ktorej si môžete ľahnúť na gauči a jednoducho len odpočívať, dať si chvíľku pred spaním a zrelaxovať, nech sa vám príjemne spí. Na to sú tu Bub a Bob už dlhé roky.

Puzzle Bobble, puzzle tile-matching spin-off vynikajúcej série Bubble Bobble je tu už od roku 1994 a na tento účel vždy krásne sadne. Platilo to kedysi, platí to aj teraz s novinkou Puzzle Bobble Everybubble!, ktorá vychádza práve dnes a stavia na roky overenom princípe, ktorý akurát rozšírila, skrášlila a tak akosi celý zabalila do nového pozlátka. Ak ale Puzzle Bobble poznáte a máte radi, budete sa tu cítiť ako doma. Nesie to so sebou kopu pozitív, má to ale aj nejaké negatíva. Veď to pri takto klasických sériách určite sami poznáte.

Pozrite, ide tu o spájanie 3 a viacerých bublín rovnakej farby, príbeh tu nikdy nehrá rolu a vlastne by tu asi ani nemusel byť. Ale je tu. Síce infantilný, ale je. Minirooni (krpatí dráčikovia) sú strašne nešťastní z toho, že nedokážu chrliť bublinky. Jeden bosorák im ale prisľúbi, že im túto schopnosť dá. Samozrejme, nie je to úplne nezištné. Jeho cieľom je rozpútať chaos v krajine, čo sa mu aj podarí vo chvíli, keď je celý Rainbow Island zasypaný bublinami. Tie obyvateľom spôsobujú obrovské problémy, takže sa Bub, Bob, Peb a Pab musia vydať na cestu naprieč ostrovom, aby popraskali bubliny v každom kúte ostrova.

Puzzle Bobble Everybubble!
Puzzle Bobble Everybubble! Príbeh je jednoduchá, ale cutscény sa deckám môžu páčiť
Príbeh je jednoduchá, ale cutscény sa deckám môžu páčiť

Puzzle Bobble Everybubble! Space Invaders je asi najväčšou novinkou
Space Invaders je asi najväčšou novinkou

Puzzle Bobble Everybubble! Príbeh je pomerne rozsiahly
Príbeh je pomerne rozsiahly

Ako vidíte, s tou infantilnosťou som mal pravdu, ale zase na druhú stranu tu je aspoň nejaké podložie, na ktorom autori vystavali hru. A deckám sa to môže páčiť. Síce nebudú rozumieť anglickým titulkom, ktoré rozprávajú príbeh, ale zase cutscény sú pomerne pekné. Je to jednoduchá 2D kresba ako animáky niekde na Ťuki alebo kde, takže naozaj je to ľúbivé hlavne pre malých hráčov. Navyše aj herné princípy sú následne dostatočne jednoduché na to, aby si ich dokázali osvojiť aj deti. Pri hre síce dlho nevydržia, lebo neskôr dokáže potrápiť aj tých veľkých, ale aspoň nejaký čas s hrou decká vedia stráviť a hrať niečo, pri čom hýbu hlavou.

Puzzle Bobble Everybubble! ponúka trojicu režimov. Jeden je síce ťažiskový, ale dokážete sa zabaviť aj v ďalších. Ťažiskom je príbehový režim, kde postupne pribúdajú ďalšie mechaniky, nový obsah a postupujete príbehom. Versus režim ponúka multiplayerovú hru a to ako lokálne až pre štyroch, tak aj online. No a okrem týchto dvoch režimov je tu ešte režim Puzzle Bobble vs Space Invaders, ktorý kombinuje známu automatovú klasiku s týmto farebným svetom. Dole je dráčik, hore sú bublinky s Invadermi, ktorí postupne klesajú dole a strieľajú. Vy sa musíte uhýbať útokom a zlikvidovať bublinky skôr než klesnú úplne dole.

Je to drobná zábavka, ale stále to funguje. Navyše si aj tento režim dokážete lokálne zahrať až vo štvorici. Jadro je ale naozaj v Story režime a dokonca aj ten si dokážete zahrať vo štvorici kooperačne, čo opäť poteší najmä deti. Môžete si zahrať s nimi, pôjde im to ľahšie, ale aj vy sa zabavíte. Každý si môže vybrať vlastnú postavičku (a postupne si odomknete viac možností úprav) a aj drobného pobočníka, ktorý tu nemá žiadny funkčný zmysel, len je vedľa vás počas hrania. Môžete sa tak odlíšiť a vybrať si niečo, čo sa vám viac páči.

Rainbow Island v príbehovom režime je rozdelený na 9 častí, medzi ktorými postupne prejdete. Osem z nich je pritom príbehových, kde je klasický progres od úvodu až po porazenie zloducha v závere (s prestrihovými scénami na začiatku a konci). Jedna časť je Baron’s Tower, ktorú si odomknete po prvej kapitole a je to vlastne Endless režim, kde hráte dovtedy, koľko vládzete (alebo dokážete). Takže je to o vašom skille a skóre sa zapisuje do tabuľky. Aj tu je nejaký progres a časom sa z Normal dostanete až na Extreme obťažnosť. Takže výzva tu nechýba, ale tu dokáže ponúknuť aj klasický príbehový obsah.

Tých osem kapitol, ktorými postupne postupujete, je plných levelov. Konkrétne každá obsahuje 15 štandardných levelov a ešte aj niekoľko EX levelov. Štandardné levely ponúkajú takú obyčajnú výzvu. Zo začiatku je to pomerne ľahké, v neskorších fázach hry už dokáže aj pekne prituhnúť. Ak vám ale toto nestačí ako výzva, môžete sa vrhnúť do EX levelov, ktorú sú poriadne náročné, majú prísnejšie časové limity a musíte sa viac obracať, aby ste ich prešli. V leveloch pritom zbierate hviezdy a vždy potrebujete určitý počet na to, aby ste sa dostali ďalej. Nie je to pritom len o ničení bubliniek spájaním farieb, ale tiež bojujete s rôznymi limitmi a obmedzeniami. Počas hry ale dostanete aj niekoľko šikovných powerupov, iné zase budú tvoriť prekážky, ktoré musíte prekonať.

Základ je jednoduchý, no keď vám časom hra sprístupní všetky svoje pravidlá, zistíte, že je to až prekvapivo komplexný herný zážitok. Jeden power-up vám pomôže vidieť trajektóriu, iný zase mení farby, ďalší vybuchne a podobne. Potom sú tu ale aj rôzne prekážky, ktoré nedokážete zničiť a musíte tak hrať okolo nich. Puzzle Bobble Everybubble! môže pôsobiť detinsky, ale pravdou je, že časom to vie byť poriadne ťažká hra.

Puzzle Bobble Everybubble!
Puzzle Bobble Everybubble! Postavičky si môžete upravovať
Postavičky si môžete upravovať

Puzzle Bobble Everybubble! Power-upy vám pomôžu, ale musíte sa ich naučiť používať
Power-upy vám pomôžu, ale musíte sa ich naučiť používať

Puzzle Bobble Everybubble! Niekedy to chce viac pokusov, aby ste level zdolali
Niekedy to chce viac pokusov, aby ste level zdolali

Príjemne sú spracované online možnosti, možno až trochu prekvapivo detailne na takúto hru. Na výber máte súkromné (zaheslované) hry, aby ste si len zahrali s priateľmi a nikto vás nevyrušoval. Potom sú tu globálne zápasy, kde už ide o váš rating a súperov si nevyberáte. Prehráte, idete dole. Vyhráte, idete hore. Postupne sa budete pohybovať aj medzi rôznymi triedami a ideálne stúpať od bronzu až niekam do výšin. Hra to zaznamenáva, takže si môžete prechádzať svoje štatistiky a aj namapovať na D-pad rýchle správy pre svojich súperov.

Grafika je jednoduchá, ale vizuálne je hra veľmi pekná a pestrá. Dôležité tu navyše je, že ju dokážu fanúšikovia jasne identifikovať a pekne tak zapadne do Bubble Bobble/Puzzle Bobble série. Jej štýl sála z každého pixelu a ku hre sa stále hodí. Sú tu aj nejaké menšie nastavenia, aby ste si obraz mohli viac personalizovať, ale nič závratné to nie je. Popri hraní vám hrá niekoľko jednoduchých japonských melódií. Časom začnú byť otravné, ale zas bežní hráči asi v hre netrávia niekoľko hodín denne, takže pri bežnom hraní „tu level, tam level“ si to nevšimnete.

Puzzle Bobble Everybubble! prináša niečo pre malých aj veľkých hráčov. Základný koncept je jednoduchý a každý si ho osvojí. Časom sa ale predvedie veľmi slušná výzva, pričom si viete zvoliť aj náročnejšie levely, ktoré už naozaj preveria váš intelekt, rýchlosť a reflexy. Je to príjemná puzzle hra, ktorá dobre vyplní voľné chvíle a nedostatkov tu veľa nie je. Ak by som ich mal zhrnúť, tak je to občas nevyvážená náročnosť, málo reálnych noviniek, otravné hlasy postavičiek, rovnako aj niektoré zvukové efekty neznejú práve najlepšie.

napísal matus_ace 23.5.2023
7.5
7.7