JUJUTSU KAISEN CURSED CLASH

JUJUTSU KAISEN CURSED CLASH

4.5

Podpriemerná bojovka podľa animé hitu

Recenzia na PS5 verziu

Bandai Namco nám chrlí animé bojovky ako na bežiacom pásme, len musí vždy nájsť dobrú predlohu a napasovať jej herný štýl. V Japonsku má Jujutsu Kaisen už celkom stabilné miesto vo svete manga a animé, po pár sezónach treba kuť železo za horúca a vydať sprievodnú hru. A hoci som Jujutsu Kaisen nenapozeral, veril som, že videoherná verzia ma vtiahne do sveta, nasosám jej dej a popritom rozbijem pár držiek. Výsledné skóre však varuje, že čosi tu nezabralo a je otázne, či autori potrebovali viac času alebo sa radšej vydať iným smerom.

Bandai Namco má rozličné bojové hry: od klasiky 1 na 1 (nedávno vydali Tekken 8!) po tímové búchačky 3 na 3 či 4 na 4 (Naruto či Dragon Ball si už tiež vyskúšali všeličo). Aj tentokrát išli do verzie tímových súbojov a asi trošku netradične skúšajú dvoch na dvoch. Prečo nie, dobrý počet aj na bitky v multiplayeri a keď ovládate jednu postavu a druhá vám pomáha, máte prehľad čo sa deje. Rovnako aj na bojisku, keď sa sústredíte na dva ciele.

Opáčil som tutoriál, prvý otvorený boj i príbehové misie a rýchlo sa ukázalo, že rozpočet tu bol nízky. Hrá sa totiž v otvorených arénach v povedomých miestach (škola, chrám, les, príroda), ale sú zúfalo prázdne. Môžete sa mastiť v 3D, skákať po strechách či rozličných úrovniach budov a prvú hodinu vás to bude baviť – neskôr však mávnete rukou a najradšej by ste umlátili súpera na zemi. Hoci oni majú tendenciu schovávať sa, upaľovať na opačný koniec mapy a pod.

Každá postava má svoju sériu úderov (trošku inú, nie výrazne odlišnú) a postava má ukazovateľ zdravia, zatiaľ čo paralelne sa nabíja aj tímový ukazovateľ a časový limit. K nim sa potom viažu rozličné úlohy do misií. Zväčša sú tri, máte použiť nejakú špecialitku, stihnúť niečo načas alebo dačo aktivovať. Rýchlo sa však zunujú, ale aj tak sa vám podarí zvládať všetko hladko.

Prvá hodina-dve sú ešte fajn: zoznámite sa s postavami, príbehom, skúšate ovládanie, postavy, ich kombá. V hre sa veľmi využívajú bloky a kombinácie, čo je fajn. Lenže potom príde misia, kedy polovicu času iba hľadáte súpera, lebo mapa je príliš veľká a zábava to veľká nie je. Ale čas ubieha ako o dušu, tak sa niekedy stresujete (často zbytočne). Je škoda, že arény sú slabučké, nájdete sotva pár dobrých prostredí.

Bandai Namco zbastlilo celú hru veľmi rýchlo, to vám bude jasné už v hlavnom menu hry. Nájdete tam len dva on-line módy, príbeh a verzus súboje. Štyri veci, to je všetko. Ťažko tu investovať veľa času – príbeh trvá 5-6 hodín a je vhodne rozdelený na kapitoly a epizódy, ale pozor, niektoré sú iba pasívne a ani si neťuknete. Aktívne už vypália lepšie, lebo si zahráte za rôzne postavy, nie iba jedného búchača, čo oceňujem: máte lepší uhol na rozprávanie i aktívnu účasť v deji. Odlišná hrateľnosť je fajn, ALE... prečo kukáte iba pasívne na hovoriace hlavy a nie sú tu plnohodnotné animácie ako zo seriálu, ktoré by vás pohltili? Premárnená šanca ako vyťažiť z predlohy! A to mám pocit, že autori zvolili skratkovitý štýl, tak po dvoch hodinách strácate chuť sledovať niektoré fázy a preklikávate sa ďalej.

Určite je však lepšie začať s príbehom pre pochopenie postáv, vlastností i deja. Lebo sú relatívne pútavé, čo nie je úplne prípad verzus súbojov. Ak od nich čakáte istú hĺbku a znovuhrateľnosť, narazíte. Postavy sú fádne, prostredia ešte viac. Všetko skĺzne do opakovaného rytmu a ukáže, že hĺbku a znovuhrateľnosť táto bojovka skrátka nemá. Herný systém spoliehajúci sa na naháňanie, opakovanie rovnakých taktík a nízka variabilita pri postavách sa otupí. Jeden-dva súboje sú ešte zábavné, stráviť takto celé popoludnie vám veľa zábavy nedoručí.

Ani on-line súboje veľmi neohúria – v podstate sú variáciou na lokálne súboje a aj tam sa ukáže hendikep v podobe nízkeho množstva postáv, slabá pestrosť a neoriginálne prostredia.

Grafika nahráva tiež priemernej produkcii – spomínaná prázdnota arén a štandardný dabing vás nevytrhnú z podozrenia, že sa tu tvorilo rýchlo a možno aj lacno. Nestačí mať cca 15 bojovníkov s inými hlasmi, keď sa stretávajú v tých istých prostrediach dookola.

A je to vlastne veľký paradox. Recenziu píšem v momente, keď Jujutsu Kaisen ukoristil neuveriteľných 9 ocenení z Anime Awards, vrátane hlavnej ceny Anime of the Year. Predloha vyústila do ledva priemernej bojovky na pár hodín – funguje, je rýchla, spočiatku svižná, ale česť svojmu menu nerobí. Škoda!

napísal Korec 11.3.2024
4.5
4.4