MANDRAGORA: WHISPERS OF THE WITCH TREE |
MANDRAGORA: WHISPERS OF THE WITCH TREE |
Akčná RPG Mandragora: Whispers of the Witch Tree vás zavedie do temného fantasy sveta plného nebezpečenstiev. Pápežov najvernejší inkvizítor bol poverený dôležitou misiou – zajať čarodejnicu a priviesť ju živú. Naoko jasné riešenie problému rozšírenia chorôb a magických monštier široko-ďaleko. Ešte sa však uvidí, či za tým skutočne stoja nechutné nebezpečné strigy, alebo niečo omnoho strašnejšie, možno nie úplne očakávané.
Či už tasíte meč so štítom, čarovnú palicu alebo nadmieru masívne kladivo, vždy sa nájde spôsob ako si naplno užiť súboje v Mandragore. Klasická formula ľahkých a ťažkých útokov, uskakovania, odrážania štítom zo soulslike hier je plne prítomná, obohatená o špeciálne útoky a možnosť ich vylepšovať a obmieňať kedykoľvek počas hry.
Niet sa na čo sťažovať ani v oblasti ovládania. Strom schopností zahŕňa vylepšovanie atribútov, odomykanie pasívnych prvkov a špeciálnych útokov a je rozdelený podľa jednotlivých rolí, z ktorých si hráč vyberá na začiatku hry. Jednotlivé stromy schopností môže hráč svižne preklikávať, takže sa v nich nestratí. Je to zároveň veľmi prehľadné a umožňuje kedykoľvek si vybrať a otestovať inú odnož stromu schopností.
Na variabilitu nepriateľov tiež nie je dôvod sťažovať sa. Či už je to bežná háveď, znivočené humanoidné monštrá, rôzne typy banditov a nadmerne veľké počty magických príšer, každý nepriateľ predstavuje iný typ výzvy. Líšia sa rýchlosťou, svižnosťou a dosahom útokov, niektorí sa teleportujú. Postupne hra pridáva silnejšie verzie predošlých kreatúr v kombinácii s novými prírastkami. Táto zbierka rôznorodých útokov na strane hráča a bohatého výberu protivníkov vedie k vždy výdatnému a kreatívnemu zážitku zo súbojov. Väčšina bossov sa ale nedočkala podobného prístupu. Unikátne boss súboje rozhodne áno, lenže hra bombarduje aj stále sa opakujúcimi druhmi bossov, a to najčastejšie obrovskými krysami, ktoré sa objavujú aj na miestach, kde by sa možno dala čakať nejaká iná prerastená háveď.
Svet Mandragory je komplexný a zakorenený v tradícii metroidvania hier, v ktorých sa hráč s novými možnosťami a nástrojmi vracia do predošlých lokácií, za účelom postupného odomykania dovtedy neprístupných cestičiek. Občas narazíte na dodatočnú časť lokácie, inokedy vás čaká len jedna jediná truhla. Mapa a rýchle cestovanie medzi checkpointmi umožňujú svižnú orientáciu na celej mape. Ale napríklad u bludísk, ktoré by sa mali snažiť byť nebezpečné, plné nástrah a kedykoľvek schopné zastihnúť hráča nepripraveného na tajný útok, nálet kostlivcov alebo smrteľné pasce, je to nežiadúce. Práve rýchle cestovanie je spôsob, akým sa kompletne vyhnete ikonickým, autentickým situáciám na štýl starších hier, kde ste sa museli dostať k najbližšiemu checkpointu alebo východu po svojich. A možno aj s limitovanými zásobami a dávať si extra pozor na každý krok. Vytráca sa tak ich atmosféra.
Veľký dôraz sa kladie na príbeh, ktorý rozhodne netrpí na kvantitu zaujímavých konverzácií s postavami. Obsahuje výtvarne úctyhodné vyobrazenia postáv a príšer a kvalitné prestrihové scény. Stráca ale na hodnote, pokiaľ ide o zaujímavé zapamätateľné postavy. Po mene si sťažka vybavím čo i len jednu jedinú. Väčšinou totiž ide len o vašu osobnú výpravu za účelom zistiť, prečo vo vás sídli prastará moc zvaná Entropy. Rozširuje sa tak postupne folklór sveta Mandragory, postavy ale skôr slúžia len na zadávanie úloh a rozširovanie znalostí o prostredí. Nijako zvlášť sa však nepodieľajú na vašich dobrodružstvách.
Po grafickej stránke sa vývojári môžu potľapkať po ramenách za krásne dynamické prostredia a detailné textúry, vierohodné efekty počasia a unikátny vizuálny štýl prestrihových scén a modelov postáv. Prostredia samotné, žiaľ, nie sú až také rozmanité, ale aspoň sú plné ponurej atmosféry. Z hľadiska hudby tu chýbajú nejaké zapamätateľné a fakt efektné melódie, či už chytľavé alebo niečo trochu hororové a úzkostlivé na doplnenie pocitu, že ste sami v nebezpečnom a krutom fantasy svete.
Mandragora zabaví na desiatky hodín väčšinu fanúšikov ako metroidvanie, tak aj souls hier. Neprináša nič nutne nové, ale skvele spracúva mechaniky a dizajn oboch žánrov. Výborne sa ovláda, ponúka navyše aj bohatý príbeh, hoci obsahuje nezáživné postavy. Všetko je zaobalené v krásnom, prepracovanom grafickom kabátiku.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Marvelous / Primal Game Studio Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|