PRIHLÁS

REVENGE OF THE SAVAGE PLANET

REVENGE OF THE SAVAGE PLANET

8.5

Medziplanetárne safari

Recenzia na PC verziu

Roky a roky inovácií a zaujímavých pokusov v oblasti open world hier a collectathon 3D skákačiek kulminujú v zábavných vyšperkovaných tituloch, ako je Revenge of the Savage Planet. Z planéty na planétu, na ceste za výbavou, ktorú vaša predošlá spoločnosť omylom postrácala na hŕstke planét, vaša hlavná postava zabíja, skúma a vychováva si rôznorodú faunu, stáva sa silnejšou a odhaľuje tajomstvá firmy Alta.

Súboje sa točia okolo primárnej zbrane hráča – pištole a pušky, ktorá dokáže striekať niekoľko typov tekutín. Naprieč hrou sa hráčovi sprístupňujú schopnosti, ako úskok, dvojitý skok, prídavky k pištoli, ktoré otvárajú viac možností a sú užitočné proti komplexnejším a odolnejším nepriateľom, hlavne keď ich hra začne kombinovať. Zo strany hry je prínosom pre súboje rozmanitosť príšeriek a zvierat, ktoré sa pohybujú po jednotlivých planétach. Líšia sa veľkosťou, rýchlosťou, dosahom, často aj vhodným spôsobom, ako by ich hráč správne mal zneškodniť. Ideálny príklad sú sliziaci, ktorí sa začnú deliť na menších a menších sliziakov, ak po nich hráč strieľa z pištole, ale pod silným prúdom vody sa rozpadnú.

Súboje na jednej strane nie sú skoro nikdy náročné, čo je hlavne kvôli nadbytočným vylepšeniam HP, ale hráč má na výber z niekoľkých typov kvapalín, ktoré môže kombinovať za účelom špecifických efektov, čím sa dvíha skill ceiling. Napríklad kombinácia lávy a slizu všade zanecháva stopy lávy, v ktorých môžu vaši nepriatelia ľahko uhorieť. Bohužiaľ, bossovia sa nedočkali podobného prístupu zo strany vývojárov. Každý boss má jeden rigidný spôsob, ktorým musí byť porazený a nikdy nejde o priveľkú výzvu. Z prostredia je spôsob zneškodnenia vždy očividný, nejde o správne načasovanie alebo manažovanie zásob, ale skôr nejaký trik.


Pri prieskume jednotlivých planét sú všetky vaše nástroje taktiež využívané do značnej kapacity. Primárnymi odmenami sú vylepšenia zdravia, nové outfity a odomknutie nových vylepšení, či už pre zbrane, skafander, alebo nové predmety pre vašu postavu. Tie sa často odomykajú postupne v príbehu, a to na rôznych planétach, takže má hráč často dôvod sa vracať na staré planéty a preskúmavať nové časti mapy, ktoré predtým neboli prístupné. Každá planéta je zaujímavá po stránke hrateľnosti, ponúka iné výzvy a využíva do väčšej miery iné typy kvapalín pri riešení rôznorodých výziev. Medzi tie sa zaraďuje napríklad hacking, pri ktorom len hráč musí čakať v danej oblasti a prežiť vlny nepriateľov, kým jeho robot hackne truhlu a otvorí mu ju. Alebo kŕmenie mäsožravých stromov, labyrinty s neviditeľnými stenami a kopec ďalších. Ich rozmiestnenie zaisťuje, že na ne hráč bude narážať konzistentne, a neunudí sa len jedným typom hádanky.

Truhly a vylepšenia sú na mape často označené, ale už je na hráčovi, či sa k nim dostane a všimne si všetky cestičky a slabé steny, ktoré sa dajú ľahko zničiť, alebo nájde miesta na pritiahnutie sa, aby sa postupne dopracoval k odmene. Celkovo ako prieskum, tak aj samotný pohyb po mape dobre zvládnutý, a to vďaka decentnému množstvu odmien porozhadzovaných po planétach. Ako aj vďaka rozmanitosti možností pohybu a prechádzania jednotlivých cestičiek a uzavretejších pasáží na každej planéte.

Centrálou všetkých operácií je váš HUB, kde si môžete vylepšovať postavu, sledovať satirické reklamy v televízii a vypočuť si správy od postáv. A tiež rešeršovať pochytané zvieratká za účelom nových upgradov, meniť outfity, a dokonca si svoj skromný príbytok aj zariadiť nábytkom a dekoráciami. Len u tohto aspektu hry sa dá stráviť nespočetne veľa hodín, ak niekto rád dekoruje a má cit pre estetiku. Pochytané zvieratká zo všetkých planét majú aj vlastné výbehy, kde je možné si ich prezerať. Do HUBu a z neho sa vždy vie hráč svižne teleportovať do špecifických lokácií na každej planéte. Ale nemôže sa tam premiestniť, kým teleporty sám neaktivuje a vie sa premiestňovať len cez tieto špecifkcé teleporty. Takže nejde nutne o funkciu, ktorá by zbytočne zľahčovala prieskum a prechádzanie planétami, len ho spríjemňuje v rozumnej miere.


Príbeh slúži len ako zámienka cestovať medzi planétami a preskúmavať ich. Spoločnosť Alta vás vyhodila, a to doslova, omylom ale vaša loď havarovala na lesnej planéte a teraz je zničená. Zároveň sa vaša výbava nejakým zázrakom postrácala medzi niekoľkými planétami, čo je primárny dôvod, prečo musíte cestovať na všetky z nich. Táto základná premisa je okorenená satirickým humorom na úkor veľkých korporácií, v kombinácii s bohatým sortimentom fauny a flóry jednotlivých planét, čo sa tiež snaží vyčarovať hráčovi úsmev na tvári. Za mňa je hra vtipná len niekedy, v iných prípadoch mi vtipy pripadali príliš suché. Asi sa mi ale nestalo, že by mi nejaký vtip pripadal vyložene zle napísaný, prehnaný alebo trápny. Zaujímavý nádych ale rozhodne majú reklamy, ktoré sa hráčovi púšťajú na televízore v HUBe. V nich sa vývojári vyhrali po vizuálnej stránke a snažili sa naozaj odkazovať na časté stereotypy reklám na produkty pre deti, kozmetiku, stravu a podobne.

Po vizuálnej stránke sa mi ťažko hľadajú nejaké nedostatky. Každá planéta predstavuje iný typ biómu, či už prales, púšť, alebo napríklad sopečnú planétu, skombinovanú so zasneženými pláňami a ostrovčekmi. Hra je veľmi farebná a výrazná, na každej planéte narazí hráč na nové zvieratká a rastliny. Tie sú často dizajnované tak, aby neútočili hneď, prípadne vôbec  a namiesto toho majú len svoje schémy pohybu. Tie majú utvrdiť v tom, že ide o zvieratá s unikátnymi charakteristikami a nie sú len pre pobavenie hráča.

Imerzia je posilnená aj úžasným ozvučením, či už ide o zvuky, ktoré zvieratká vydávajú, alebo len zvuky prostredia – šušťanie stromov, vodopády, vietor, čvirikanie vtákov. Hudba trošku pokrivkáva len v tom, že sa príliš často opakuje pieseň z hlavnému menu, či už v prestrihových scénach, alebo v súbojoch a málokedy sa objaví nejaký iný motív alebo melódia.


Revenge of the Savage Planet je výborná porcia skákacej sci-fi zábavy. Obsahu je dostatok na 15-20 hodín, pričom som si ani raz nepomyslel, že by hrateľnosť začínala byť príliš nezaujímavá alebo repetetívna. Poteší aj farebná a bohatá grafika, rozmanitosť prostredí, zvieratiek a rastlín a celkovo podarené ponorenie do hry. 


napísal sammy 5.5.2025
Páči sa mi!
8.5
Ohodnotiť
REVENGE OF THE SAVAGE PLANET
+ variabilita zvieratiek, zbraní a nástrojov
+ prieskum
+ krásny vizuál a ozvučenie
+ každá planéta je unikátna a imerzívna
+ množstvo obsahu
+ hádanky a výzvy sú dobre rozmiestnené
- bossovia
- trochu repetitívna hudba
- súboje mohli byť o niečo ťažšie
- príbeh slúži len ako zámienka pri hraní
- humor nemusí sadnúť každému


RECENZIE HRÁČOV
PC
PS4
Xbox One
Xbox Series X|S
PS5

Vývoj: Raccoon Logic / Raccoon Logic
Štýl: Akčná Adventúra
Dátum vydania: 8. máj 2025
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Steam deck oled - neustále akt... (0)
Zdar chcem sa spýtať, či nemá niekto podobnú skúse...
|Nintendo switch - zrusenie vir... (0)
Ahojte, kto ste patchovali konzolu, tak sa vam ...
|Predam bayonettu 1 na nintendo... (0)
Mal som k Bayo 2 kod pre bayonettu 1, mam to prejd...
|Dilema pri kúpe gpu. (21)
Čaute, mám dilemu, konkrétne mám ponuky na GPU a t...
|Herný kútik (2)
Zdieľajte s inými hráčmi svoj herný "kútik", vzájo...
|Must see (41782)
Su veci ktore sa slovami opisat nedaju a preto pat...
|Screenshots (62616)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Čo vas dnes nasr... nahnevalo ... (44212)
Opozitum temy co vas dnes potesilo , takze sem sa ...
|Serialy (16907)
prison break, lost, jericho, battlestar galactica ...
|Off-topic (135154)
Čokoľvek, čo budete chcieť povedať, možete spraviť...
|Svet, ukrajina, vojny ... (38555)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk