GALAXY HIGHWAYS |
GALAXY HIGHWAYS |
Mimozemské jednotky Mantis ohrozujú bezpečnosť ľudstva. Na to, že je Jack čerstvým pilotom, už celkom nakopáva ich vesmírnym lodiam zadok. Galaxy Highways sľubuje adrenalínovú akciu vo vesmíre tak. ako to fanúšikovia bullet hell hier poznajú. Pozrieme sa, či vývojári splnili tento cieľ.
Hra je rozdelená na misie, ktoré hráča vysielajú do otvorených, vesmírnych levelov. Každá misia obsahuje zóny s hlavnými a vedľajšími cieľmi, ktorými môžu byť zničenie všetkých nepriateľských lodí, obrana spojenca, zničenie vesmírnej stanice alebo iného, nebojovného plavidlo alebo súboj s bossom. Rýchlostné brány umožňujú okamžitý prechod medzi zónami a ich rozmiestnenie je skoro vždy efektívne, v niektorých misiách ich ale rozmiestnenie cieľov robí zbytočnými. Variabilita týchto cieľov, ich rôzne kombinácie a rozmiestnenie hru robia dostatočne zaujímavou, ale nie tak dobre zapamätateľnou. Skoro by až nebolo na škodu, keby neexistoval žiaden priestor medzi cieľmi alebo sa ubralo na vzdialenosti. Tá slúži hlavne na to, aby hráč mohol cestou zničiť pár slabších lodí a vyliečiť sa, lenže dosť HP získa aj tak priamo v zónach.
Nepriatelia sú veľmi dobre navrhnutí – veľké lode s plošnými útokmi, laserové lode na blízko, rýchle lode s periodickými výstrelmi, niektoré za sebou nechávajú bomby, ktoré nejde zničiť bez priameho kontaktu hráčovej lode, jednoducho sú nepriatelia rôznorodí. Misie tieto lode a ich jednotlivé mechaniky kombinujú za účelom skutočného bullet hell zážitku. Hráč si musí dávať pozor na útoky zo všetkých strán, na rôzne typy útokov, opatrne medzi nimi kľučkovať a uskakovať. Nedá sa povedať, že by hra dosahovala chaosu na štýl niektorých klasických bullet hell hier, ale stále ponúka slušnú výzvu.
Hráč má na výber z troch lodí – jedna rýchla, ale krehká; veľmi odolná, ale pomalá; a jedna medzi. Každá loď sa ovláda výborne a precízne. Ich staty si hráč navyšuje naprieč hrou peniazmi, ktoré získava ako zo splnených, tak aj zo zlyhaných misií, takže nikdy neostane zaseknutý na jednom mieste. Zároveň to znamená, že aj zlý hráč má možnosť sa preleveliť, čím sa trochu vytratí pointa obťažnosti hry.
K lodi si hráč prikladá vedľajšiu a špeciálnu zbraň – lasery, bomby, rakety a pomocné lodičky rôznych variácií, čím sa ďalej navyšujú možnosti a podporuje experimentovanie. To, spolu s vyššou obťažnosťou, značne navyšujú znovuhrateľnosť. Ak hráčovi nevyhovuje loď a zbrane na danú misiu, kedykoľvek ich môže vymeniť, napríklad si k obrane vezme lodičky, ktoré budú spojencov brániť pred loďami na blízko. Môže ich tiež obmieňať čisto pre zábavu a zo zvedavosti. Zbrane tiež vylepšuje hráč peniazmi, takže aj tie môže vylepšiť až nad level danej misie.
Medzi misiami sa hráč dočká aj dialógov medzi jednotlivými členmi posádky. Väčšinou len dávajú nejaký základný kontext pre misiu - ochrániť niekoho, zabrániť Mantisu v útoku na ľudí apod. Nedá sa povedať, že by sa hra snažila o zaujímavý príbeh, aspoň nie do chvíle, kedy jedného z vašich spojencov Mantis zajmú a hra sa skončí cliffhangerom. Celkom dobrá zápletka na pokračovanie, ale celkovo je dej pre túto hru skôr pekný doplnok pre hrateľnosť.
Na lodiach je, aj na tých menších, vidieť veľa práce na detailoch a na odlíšení každej lode od ostatných farebne, veľkosťou aj tvarom. Pozadia sa vývojári tiež snažili diverzifikovať pre jednotlivé misie, posielajúc hráča do rôznych galaxií s rôznymi planétami a inými telesami v pozadí. Celkovo je hra vizuálne dobre spracovaná a všetky projektily sú od seba ľahko odlíšiteľné, takže sa mne osobne nikdy nestalo, že by som nevedel, čo sa deje. Rovnako môžem pochváliť aj dizajn zvuku a hudby, ktorá je plná chytľavých, gitarových riffov a synťákov. Hudba v misiách je často energická a dobre pasuje k ustavičnej akcii.
Galaxy Highways sa ovláda nádherne, ponúka veľa možností a vysokú znovuhrateľnosť a znie a vyzerá výborne. Vývojári z Nanopike predviedli svoju vášeň pre twin stick strieľačky a bullet hell hry, a hoci nejde o najlepšiu z nich, určite poteší a zabaví na hodiny a hodiny každého fanúšika týchto strieľačiek a bullet hell hier.