NEED FOR SPEED HOT PURSUIT 2

NEED FOR SPEED HOT PURSUIT 2

8.8

Po dlhej dobe je tu ďalšie pokračovanie automobilovej závodnej série od EA. Po neúspechu Motor City online, kde sa autori snažili presunúť sériu do virtuálneho mesta 60-tych rokov sa teraz sa rozhodli držať starého osvedčeného systému z predošlých častí a vyzerá že urobili dobre.

Ak neviete o čom NFS vlastne je, sú to preteky cestných áut po bežných cestách.  Teda žiadne rally trate po prašných cestá krížom cez lesy, alebo okruhy na špeciálne udržiavaných tratiach, len obyčajné cesty v exotickom prostredí po ktorých sa budete preháňať s exotickými autami. Dostanete na výber sériu áut rozdelených v niekoľkých triedach, od obyčajných drahších typov Mercedesov a BMWéčiek až po superrýchle autá ako Ferrari alebo Lamborgini. Keďže budete závodiť po reálnych cestách čakajte aj bežnú premávku a hlavne nepríjemných policajtov.  Hra je to postavená skôr na akčnosti ako na simulácií. Takže ak si chcete reálnejšie zajazdiť skúste Colina McRae, ale ak sa chcete zabaviť NFS je to pravé.

Need for Speed Hot Pursuit 2
Need for Speed Hot Pursuit 2
Need for Speed Hot Pursuit 2

Hra ponúka niekoľko rôznych módov a to kariéru v Hot Pursuit a Championship móde, alebo samostatné závody v single a mutli-player módoch. Pričom v single si môžete zajazdiť Hot Pursuit, šampionát, Be a cop, alebo Free Ride na ľubovoľných odomknutých tratiach a autách. Na ich odomykanie  sa používajú body získané v kariérových módoch. Trate sú tu trate tentoraz oveľa detailnejšie a rozsiahlejšie. Napríklad niektoré jednokolové závody jazdíte aj 8 minút pri rýchlosti okolo 200kmh čo je cez 25 km rôznych kľukatých ciest, podjazdov mostov. Trate sa rozkladajú na rozličných oblastiach a to buď v lesoch, tropickom ostrove, niekde v grécku a vo vrchoch. V okolí sa vám tu striedajú veľké mestá, malé dedinky, prístav, činná sopka, vodopády, aj lesy a opustené oblasti. Celkovo je tu 14 máp ktoré si môžete zahrať v 4 módoch. Teda môžete ich ešte zrkadlovo otočiť alebo si zahrať opačne, často tak získate úplne inú perspektívu a zážitok z trate. V mapách sa nachádza netradične množstvo odbočiek a skratiek, ktoré môžete ale nemusíte používať. Treba si však dávať pozor lebo niekedy nie sú najkratšie a často sa cesta rovno roztrojuje a ťažko sa dá zistiť ktorá je najkratšia. Ale už len kvôli množstvu protihráčov, alebo policajtov v pätách  je niekedy si dobré vybrať aj dlhšiu ale prázdnejšiu odbočku.

Čo sa týka noviniek v hre sú tu hlavne dva rozľahlé kariérové módy, v ktorých si môžete prejsť po 40 rôznych závodov v stromovej štruktúre. Sú tu buď dajú jazdy na čas na kolá kde vyhráva prvý, jazdy knockout, turnaj na niekoľko tratí alebo len jazdu z určitého bodu do určitého. Vždy keď prejdete jednu trať odomknú sa vám dve ďalšie z ktorých si môžete vybrať ktorou pôjdete ďalej. Ak sa vám nebude dať jedna prejsť, teda bude pre vás ťažká môžete si vybrať inú vetvu stromu a skúšať ju. Vždy sa nakoniec dostanete k jednej z dvoch finálnych tratí.  V kariére Hot Pursuit jazdíte všetko v reálnej premávke, s policajtmi za zadkom a vo voľnejšej kariére v Championship kariére zase máte cestu voľnú a jedinou vašou prekážkou sú vaši protivníci.  Čo sa týka ich obtiažností nie je nič extra, ja som sa v pohode dostal až po poslednú trať v strome bez veľkých problémov. Pri posledných je to už ťažšie, ale postupne sa poddá.  Problémy vám môžu spôsobiť hlavne agresívni policajti, ktorým tentoraz pribudla nová zbraň a to helikoptéra zhadzujúca výbušné sudy na cestu. Samozrejme ani klasické klincové zábrany, alebo hromadné prenasledovanie nie sú veľmi príjemné.

Need for Speed Hot Pursuit 2
Need for Speed Hot Pursuit 2
Need for Speed Hot Pursuit 2

Ak vás už začne Hot Pursuit nudiť môžete si zvoliť v single jazdách Be A Cop mód v ktorom preberiete miesto policajtovDostanete jedno zo špeciálne upravených policajných áut a budete s ním loviť zločincov navybranej trati za vybraný počet minút. Ich chytanie je dosť jednoduché stačí do nich len pár krát dobre silno nabúrať a dostať ich energiu na nulu, potom sú automaticky chytení a vy môžete pokračovať v naháňaní ďalších. Síce naháňanie nie je zložité, ale ak si chcete trochu vylepšiť zážitok môžete si zavolať podpornú helikoptéru, posily, alebo necháte nachystať zátarasy na ceste. Škoda, že tento mód neprepracovali do kariérového módu mohlo to byť ešte zaujímavejšie ako Hot Pursuit závody.

Z áut sa znovu môžete tešiť na superrýchle luxusné autá. Znovu si užijete klasiky ako Lamborghini, Ferrari 360 Spider, Jaguar XKR, Ford Mustang Cobra, Porsche Carrera GT, Dodge Viper, Mercedes CLK-GTR a ďalšie. Všetky sú samozrejme iné, s inými zrýchleniami, váhou a teda aj ovládateľnosťou a stabilitou v zákrutách. K závodom v kariére vždy dostanete na výber len niekoľko áut z ktorých si môžete vybrať. Tu si ani nie je dobré vyberať podľa rýchlosti auta, ale skôr podľa jeho ovládateľnosti. Záleží hlavne od typu trate, napríklad najrýchlejšie auto sa veľmi nehodí do horských oblastí s množstvom zákrut. Pri single a multiplayeri si už autá vyberáte voľne sami a to len z tých ktoré ste si odomkli, protivníci si potom automaticky vyberú autá z rovnakej kategórie. Pri autách v hre ma už autori trochu sklamali, lebo nezapracovali kokpity, teda palubné dosky áut do hry a reálny pohľad z auta takto odpadol. Ostali tu len dva pohľady spoza auta, jeden z hora a jeden čistý bez auta.

Need for Speed Hot Pursuit 2
Need for Speed Hot Pursuit 2
Need for Speed Hot Pursuit 2

Grafika je pekná a dynamická. Užijete si rozsiahle scenérie posiate množstvom stromov, pekným pozadím a aj rôznymi objektami okolo trate. Zo zaujímavých grafických vylepšení autori teraz pridali pekné spomalené efekty skokov a 360 stupňové rotované zábery pri výbuchoch.  Tieto zábery sa vám automaticky prepínajú a niekedy môžu znamenať aj dosť veľké komplikácie po skončení scény, pretože vás to na chvíľu dezorientuje a nestihnete sa vyhnúť niečomu pred vami. Našťastie sa oba efekty dajú vypnúť a po pár jazdách keď sa ich nabažíte ich radšej vypnite. Autá sú asi najlepšie prepracované z celej hry, sú hi-polygónové a vyzerajú kvalitne ako zvonku tak aj v interiéry kde sú ešte doplnené šoférom. Autá však majú jediný problém, nedajú sa rozbiť maximálne im trochu pokrivíte a poškriabete plech, ale nič viac. Môžete sa aj 5 krát prevrátiť vzduchom dopadnúť na strechu a aj tak budete ešte celý a v pokračujete ďalej. Čo sa týka efektov počasia, je to slabšie, nie je tu žiadny dážď, žiadna noc, ani hmla len pevne nastavené slnečné príjemné počasie. Dokonca autori zabudli, alebo naschvál nepoužili dnes už bežné realtimeové tiene áut a ani žiadne lighting efekty. Vzhľadom na tieto nepoužité efekty, hra nie je veľmi náročná na hardware a malo by to fungovať aj na pomalších grafických kartách. Čo sa týka rýchlosti nebadal som žiadne problémy pri rozlíšení 1024x768 a plné detaily na ATI8500 a 1ghz procesore. EA na hru odporúča minimálne 450mhz procesor, 128mb Ram, a Geforce 2 alebo Ati7000 so 16mb pamäte.

Hudba v hre je super, postupne sa vám v pozadí striedajú rôzne rockové  soundtracky pričom vždy keď sa začne nový objaví sa aj názov pesničky. Okrem pravidelného zvuku motora budete počúvať aj hlásenia policajtov z vysielačky, ktorí sa za vami, alebo vašimi proti jazdcami rozbiehať a prenasledovať ich. Samozrejme hra podporuje 3d zvuky takže keď sa nachádzate v strede poľa jazdcov a máte aspoň 4 repráky, znie to veľmi reálne.

Multiplayer je v hre jednoduchý a v podstate sa môžete akurát 8 pripojiť k niektorému z už spomenutých herných módov a zahrať si proti sebe. Celkovo však poteší hlavne medzi hraním Countera alebo nejakej stratégie na Lan party. Hra podporuje aj hru cez internet rovno v zabudovanom vyhľadávači serverov.

Celkovo je hra viac ako uspokojivým následníkom série a ponúka príjemné rozptýlenie po ťažkom dni :)  Škoda tých detailov ktoré sa ešte mohli dopracovať, hlavne mi chýba to demolovanie aút, celkovo vám v hre auto zastavia akurát keď prejdete cez klince ktoré nastražia policajti, alebo keď vás zastavia a donútia vystúpiť.

Plusy:
- akcia, zábavnosť, atmosféra
- grafika, rozmanité prostredia