ARCHANGEL

ARCHANGEL

7.0

Tak a je tu opäť zima, obdobie sviatkov, radostí a stresu (teraz po vianociach už iba stresu :). Väčšiu časť dňa naplňuje tma, čo nie veľmi dobre pôsobí na psychiku človeka a preto viac ako kedykoľvek predtým hľadáme spôsob,  ako sa odreagovať a uvoľniť. Zima sa najlepšie prežíva vo dvojici alebo v teplej miestnosti pri počítači. A keď pri počítači, tak s dobrou hrou. Teraz sa vám pokúsim zodpovedať otázku, či by takouto hrou mohol byť nový akčný pokus - ARCHANGEL.

Po trochu fádnom úvode sa váš hrdina MICHAEL (teda vy) donedávna bežný súčasný občan a vzorný platič daní ocitne v historickom období, kde sa rozmáha zlo a temnota.  V chráme sa prekvapený  a mierne vygumovaný MICHAEL dozvedá, že je vyvolený aby bojoval za sily svetla a pokoril diablovu moc. Pritom mu okrem bežne dostupných zbraní (meč, luk, kuša) majú pomôcť špeciálne schopnosti, ktoré mu prepožičal najvyšší pán a v neposlednom rade jedinečný Meč svetla. Ten ovplýva nevšednou mocou a je to jediná zbraň schopná zničiť hlavných predstaviteľov pekelných mocností.

Archangel
Archangel
Archangel

Meč svetla aj špecialitky sú závislé na Michaelovej energii. Našťastie sa pomaly dopĺňa , takže s jej nadobúdaním nie sú vážne problémy. Len občas naštve, že práve v kritickej situácii jej je nedostatok. Špeciálne schopnosti (liečenie, tichá chôdza, štít, svätý štít,  neviditeľnosť,  premena života na energiu) si rozširujete a vylepšujete za čosi ako “kredit dobra". Získavate ho po zabití predstaviteľov temnej strany a po splnení zadanej úlohy.  Schopnosť na druhej alebo tretej-najvyššej úrovni má samozrejme lepší efekt a požiera menej energie, respektíve míňa ju pomalšie.  Asi najlepším darčekom od pána svetla je možnosť pretransformovať sa, samozrejme za energiu,  na jedinečnú bytosť. Tou je BOJOVNÍK-takmer nezraniteľný, ozbrojený mečom, alebo PRÍZRAK-tichý éterický zabijak. Ten ktorého si vyberiete na začiatku,  vám bude súdený až do konca hry a neraz
oceníte možnosť "vliezť do jeho kože".

Nasleduje krátka ale strastiplná cesta cez spustošenú krajinu, jaskyne a močiare. Pritom stretávate zúbožených sedliakov, podozrivú čarodejnicu, ale hlavne rôzne monštrá, ktoré priam čakajú na to, kedy im oddelíte hlavu od tela. Cieľom je nájsť tri tajomné kamene, čo majú pomôcť zvrhnúť diablovu nadvládu. Keď ich získate, po konzultácii s éterickou poradkyňou vstúpite do magického portálu a... Ocitnete sa v pokročilých rokoch 21.  storočia. Tu ďalej prenasledujete úskočného démona a jeho poskokov. Okrem iného vám pri tom pomôže aj pištoľ, brokovnica, sniperská puška či bazuka. Musím povedať, že táto časť hry sa mi zdá zábavnejšia ako boje v starých časoch...

Archangel
Archangel
Archangel

Po symbolických a nenáročných rozhovoroch (s hotelovou obsluhou, knihovníkom, šéfom podozrivej spoločnosti K. E. O. S. , hackermi atď. ) a mnohých prestrelkách sa opäť ocitáte pred magickým portálom. Ľudstvo je síce z najhoršieho vonku, ale temný sabotér opäť unikol. A tentokrát ho musíte hľadať priamo v jeho hniezde - pandemoniu.

Husté čierne meaky, zlobou presýtená krajina, priepasti , ruiny a kamenné opevnenia, bane plné zotročených duší - to je obraz miesta, kde ste sa ocitli. Tu sú vaše schopnosti už na vysokej úrovni a tak keď oslobodíte väzňov a zriedite počty pekelnej hávede (prízraky, padlí anjeli, tiene...), môžete sa smelo postaviť najvyššiemu satanášovi.  Dovtedy sa vytupňujú zmeny na vašom (pôvodne) ľudskom tele. Ak mal Michael v starých časoch iba divný kukuč a pár čudných znamení na chrbte, v 21. storočí polomechanické telo a vyblednuté vlasy, pred finálnym súbojom je už takmer celý pokrytý  striebristou ochranou a vyrastajú z neho dlhé ostne.  Či sa Michael zo škaredej húsenice zmení na pôvabného motýľa, alebo na smrtihlava zistíte, ak sa vám podarí nakopať nepolapiteľného zlosyna do zadku.

Všetko sledujete z pohľadu tretej osoby. To znamená, že počas niekoľkých hodín hrania budete civieť na Michaelov chrbát. Gamesiť môžete na vysokom rozlíšení, ale 3D grafika hry je dosť značne zastaralá, čo výrazne zníži pútavosť a celkový dojem projektu. Škoda, že autori úplne vypustili multiplayer. Pri troche snahy by to znamenalo cenné obohatenie produktu a zábavu na dlhší čas. Iste by to aj zvýšilo kredit hry.

Archangel
Archangel
Archangel

Akčný ARCHANGEL hoci nie je príliš originálny, ponúka pár dobrých nápadov a slušný príbeh.  Dobre sa hrá , ale slabá grafika ho strháva dolu. No ak vám nebude prekážať, že hra po technickej stránke  zaspala dobu, budete sa celkom dobre baviť.

Plusy:

+ dejová línia
+ atmosféra niektorých lokalít