INTERVIEW O EMPIRE OF MAGIC

INTERVIEW O EMPIRE OF MAGIC

Interview

Podarilo sa nám stretnúť s riaditeľom Mayhem Studios Tomášom Benčíkom (TB), kde dokončujú v tomto čase fantasy strategickú hru Empire of Magic (ďalej EOM) a porozprávať sa o tom, ako sa piekla najpredávanejšia hra na Slovensku a hlavne sme sa dozvedeli viac o hre EOM.

B: Nie je to ani tak dávno, čo sme Mayhem Studios videli na obálke úspešnej hry Stratený ostrov, nestúplo vám to do hlavy?
TB: (Usmeje sa). Vedel si, že Stratený ostrov je najpredávanejšia hra na Slovensku? To znie dobre. Na druhej strane to prvenstvo znamená predaj cca 2000 kusov, čo je žalostne málo v porovnaní s nákladmi na vývoj a je jasné, že slovenský trh nemá potrebnú kapacitu. Lost Island v anglickej verzii sa však stal dosť populárnym aj napr. v Brazílii a je možné, že sa v budúcnosti ešte pohráme s nejakou adventúrou.

B: Takže v ďalších projektoch plánujete distribúciu v rámci sveta, máte už partnera?
TB: Áno, EOM bude predávané v rámci svetovej distribúcie a náš partner (zatiaľ nemenujem) zabezpečí potrebnú kampaň a podporu.

B: Aký veľký tím pracuje na EOM?
TB: Tím EOM sa momentálne skladá z 11 ľudí, vrátane mňa. Samozrejme, pracujeme veľa aj s externistami, sú to zväčša študenti VŠ.
Máme v tíme šikovného grafika (jeho ruku poznáte už zo Strateného ostrova), hudobníka a tiež špecialistu na umelú inteligenciu.

B: A čo betatesting?
TB: Ku koncu projektu je potrebné zohnať kvalitných betatesterov. Jasné, že záujemcov o betatesting je milión. No musíme si vyberať, potrebujeme zdravý konštruktívny feedback. Nie je mysliteľné, aby sme na dokončovanom projekte prerábali niečo zásadné. Takže sú to zväčša odborníci, ľudia píšúci recenzie a ľudia, ktorí vedia aspoň základy programovania. Nejde len o hranie hry, feedback musí byť reálny.

B: Ako si práve prezradil, EOM je ťahovka?
TB: Áno, stratégia vo fantasy prostredí na ťahy.

Interview o Empire Of Magic
Interview o Empire Of Magic
Interview o Empire Of Magic

B: Vytvárali ste pre EOM vlastný fantasy svet?
TB: Máme vlastný svet, s ktorým máme aj ďalšie zámery v budúcich projektoch. Zatiaľ je predčasné hovoriť o nich bližšie.

B: Ak si dobre spomínam, tak v roku 1995 Score CD obsahovalo hrateľné demo EOM. Ide o tú istú hru?
TB: Áno aj nie, vtedy to bol rozvíjajúci sa projekt. Finančné riziká v tej dobe ho pozastavili. Robiť počítačovú hru je náročné, chce to správnych ľudí, pevné nervy a dosť dlhý čas investovania financií do projektu bez príjmov z hry. Ide o rizikovú záležitosť. Aj vzhľadom na to, že stačí, aby sa hra dostala týždeň pred vydaním niekam na internet a raz dva sa to rozpiráti... pre vývojárov to znamená veľké straty, dva i viac rokov práce sa znehodnotia.

B: K čomu by si hru prirovnal?
TB: Porovnanie môže skresliť. Povedzme, že niečo z Heroes of might and magic, viac z Warlords a hlavne chceme priniesť niečo nové.

B: Čo priláka hráča a udrží pri hraní Empire of Magic?
TB: Ja osobne vsádzam na hrateľnosť. Niektoré pôvodne zvažované črty sme do hry ani nedávali práve s ohľadom na hrateľnosť. Máme dobrého špecialistu na AI (pozn. Artificial Inteligence, umelá inteligencia), takže hráč sa snáď dočká kvality. Chcem sa pochváliť, že v EOM nebude počítač cheatovať! Nebude vedieť, kde máš jednotky, nebude všade vidieť a podobne. AI bude mať možnosti normálneho hráča, teda až na tú umelú inteligenciu :-)

B: Aký engine bude hra využívať?
TB: Spravili sme vlastný, základom levelov je bitmapa s doplnenými objektami, využíva sa aj zvlnenie a členitosť terénu v 3D. Takže ak máš jednotku za kopcom alebo za budovou, počítač ju neuvidí. To poskytne priestor pre taktizovanie.
Objekty v hre bude možné aj zničiť, spáliť stromy, zničiť niektoré domy apod.

B: Bude v hre aj nejaký príbeh alebo pôjde čisto o stratégiu?
TB: Príbeh bude veľmi silný a naviazaný na fantasy prostredie. Hlavnú dejovú líniu podporujú aj menšie questy, možnosť získať spojencov...
Veľmi stručne - mágovia vládnu svetu, podmanili si okolité kráľovstvá a všetkému vládne starý čarodej. Prichádza však jeho čas a budú nové voľby a s tým spojený boj o moc... v rovnakom čase sú v pohraničí nepokoje, ľudia sú vystrašení a miznú vojenské hliadky...
Hráč bude ako nižší a nevýznamný čarodej vyslaný do pohraničia zistiť, čo sa deje. Hneď v úvode nájde mŕtve hliadky v horách (pozn. to prepadnutie sme si pozreli v deme). Tak sa postupne rozvíja dej a nejdem viac prezrádzať.

B: Na aké postavy sa môžu hráči tešiť?
TB: Všetko sa točí okolo mágie a preto možno neštandardne každá postava bude svojím spôsobom vedieť čarovať. Tie najmenej kúzelné budú mať svoje magické vlastnosti. Záleží len na stupni špecializácie. Mág sa bude môcť učiť tri školy - battlemage, psionic a priest.
Battlemage, to sú ničivé bojové kúzla, hrubá sila mágie (oheň, blesky). Psionic využíva myseľ a dokáže paralyzovať, ovládnuť nepriateľa. Priest zase lieči, dokáže zlepšovať vlastnosti. Samozrejme kúziel bude viac a grafické spracovanie cez Direct3D prinesie pekné efekty.
Vyvážiť tri školy nie je jednoduché, ešte na tom pacujeme. Nechceme, aby hráč ľutoval, že si zvolil práve tú jednu školu, ide nám o vyváženosť.

Interview o Empire Of Magic
Interview o Empire Of Magic
Interview o Empire Of Magic

B: Ako to bude s vojenskými jednotkami, koľko a aké druhy?
TB: EOM nie je hra typu obrovské hromadné armády. Bude to skôr boj muža proti mužovi, v jednej skupine budú môcť byť max. 3 postavy. Tie sa dajú naverbovať napríklad v meste.  Postava bude môcť využívať služby mesta, budeš ho môcť obsadiť jednotkami, obliehať a bude na ňom tvoja zástava apod.
Bude tam aj krčma, kde sa dozvieš o nových questoch, možnosť rozvíjať postavu, mág a iné.

B: V hre sa po likvidácii levelu objavia príšery znovu?
TB: Nie, fejkovanie tu nebude. Prirodzene, keď sa v línii príbehu má objaviť armáda niekde na mape, tak vtedy tam bude pekne zoradená.

B: Ako to bude s bojom a kde je to "ťahovkové" ťažisko?
TB: Pri boji sme sa nechali inšpirovať kartovou hrou Magic The Gathering a systém boja obsahuje niektoré jej črty. Celkovo to však pre hráča bude jednoduché a intuitívne, zvládne to aj menej nadaný jedinec (pozn. napokon, hra sa má predávať po celom svete). Bude však aj voľba automatického boja, čo však podľa mňa uberie na hrateľnosti...
V hre budú aj ďalšie možnosti zjednodušenia, ktoré si hráč bude môcť nastaviť. Vtedy sa schová viacero parametrov a postará sa o ne počítač. No pre stratégov máme pripravených kopec čísielok a detailov. Panel s informáciami si hráč môže upraviť podľa vkusu.

B: Ako dlho bude trvať prejsť hru?
TB: Hmm, to záleží na intenzite hrania. V hre bude 16 levelov, kopec questov, neklasický príbeh s množstvom zvratov a prekvapení.

B: Stane sa napokon z postavy nový veľký mág a vládca impéria?
TB: (Smeje sa) Áno i nie, nechcem prezrádzať dej. Rozhodne sa z postavy nestane taký klasický neporaziteľný boss a ničiteľ. Aj silný mág má svoje slabiny a nie príliš silná telesná schránka kúzelníka potrebuje okolo seba ochrancov aj pri konci hry. Bude poznať veľmi silné kúzla, to áno.

B: A čo RPG prvky?
TB: Klasická stratégia vyšla z módy, takže niektoré prvky tam budú (vývoj postavy, jednotiek), ale hra nie je RPG.

B: Povedz nám ešte o nárokoch na hardware?
TB: Asi dosť veľké, veľa vecí dolaďujeme, ale najväčšie nároky budú zrejme na pamäť, určite odporučíme 128 MByte, CPU tak od 400MHz, DX7 kompatibilnú 3D grafiku a tak ďalej.
Podporované platformy - Windows9x a zrejme aj W2K.
Hoci je EOM určená sólo hráčom, bude podporovať aj multiplayer (hot seat pri jednom PC, lokálna sieť), je to požiadavka trhu. Sám poznám hráčov, ktorí sú schopní hrať pri jednom kompe a striedať sa v ťahoch.

B: Kedy uvidíme viac z hry a kedy si ju budeme môcť zahrať?
TB: O pár dní poskytneme trailer (pozn. upútavkovú animáciu) a pripravujeme na neskôr aj hrateľné demo. Hra podľa plánu má vyjsť koncom roka, presný dátum záleží na distribútorovi podľa vývoja trhu.

B: Pracujete ešte na iných projektoch?
TB: Nuž máme rozrobené nejaké veci, priblížime ich na svojom www, ktoré plánujeme v týchto dňoch dokončiť a spustiť.

B: Otázka na záver - ako sa cítiš, keď po dlhom vývoji hru uvidíš niekde vo výklade a v obchodoch v meste?
TB: Je to dobrý pocit. Slovensko síce pre nás nemá z hľadiska predaja význam, zas na druhej strane viditeľnosť a reakcie na hru niekde v Amerike sú ďaleko.

Tu nájdete aj oficiálny trailer, kde si užijete kvalitné renderované scény.


napísal B007 22.8.2001
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
INTERVIEW O EMPIRE OF MAGIC


Interview o Empire Of Magic

Vývoj: Jowood / Mayhem
Štýl: stratégia / ťahová
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  2003
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (13)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (9)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (2)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Svet, ukrajina, vojny ... (20024)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk