MILOŠ JEŘÁBEK O ÚSPECHU QUANTUM BREAK

MILOŠ JEŘÁBEK O ÚSPECHU QUANTUM BREAK

Zákulisný pohľad na Quantum Break

Interview

Koncom minulého týždňa sa v Brne konala akcia Game Access 2016, ktorá spojila rôznych vývojárov z celej Európy, aby sa mohli na jednom mieste stretnúť spolu s hernými novinármi a odprezentovať tak svoje nové, pripravované, ale aj staršie tituly. Na akcii boli okrem veľkého počtu menších štúdií prítomné aj niektoré väčšie, ako napríklad Bohemia Interactive či Remedy Entertainment. Na akcii sme boli prítomní aj my a nenechali sme si ujsť príležitosť vyspovedať práve štúdio Remedy, ktoré nám len pred pár týždňami naservírovalo jedinečný titul Quantum Break pre Xbox One a Windows 10.

Štúdio malo na akcii hneď niekoľko členov, prevažne pôvodom z Českej republiky, pričom my sme si na slovíčko zobrali samotného šéfa produkcie Miloša Jeřábka, ktorý mal na akcii aj vlastnú prednášku. Miloš Jeřábek pracoval od roku 2008 do roku 2011 v štúdiu 2K Czech, kde spočiatku pomáhal pri vývoji hry Mafia 2 a neskôr pracoval aj na pokračovaní tenisovej série Top Spin 4. Následne strávil deväť mesiacov v štúdiu ZootFly ako dizajnér a v auguste 2012 už nastúpil do štúdia Remedy, kde dnes pracuje ako šéf produkcie.

Miloš Jeřábek o úspechu Quantum Break

Ako sa spätne pozeráte na takéto spojenie hry a seriálu, vidíte ho vo svojej budúcnosti, prípadne v budúcnosti hier ako takých?

Áno. Myslím si, že určite. V dnešnej dobe sa hry, filmy alebo video k sebe veľmi približujú. Myslím si, že je to čím ďalej tým viac o prelínaní týchto elementov, o spojovaní týchto dvoch médií. Je to rozhodne cesta. Je veľmi dôležité, aby sa to čím ďalej tým viac prepájalo. Ide nielen o vývoj hier, ale dokonca aj videa a filmov. Pretože aj pre filmárov, keď s nami pracovali, to bolo niečo nové, čo sa museli naučiť. Mali nejaké svoje vlastné obmedzenia a aj oni sa museli priučiť nejakým novým trikom, ktoré mohli použiť. Takže rozhodne tam vidím budúcnosť.

Bola spolupráca so známymi hercami na takomto projekte v niečom iná ako na tradičných hrách?

Určite. Dokonca by som povedal, že dosť výrazne iná. Hneď ako začnete spolupracovať s takýmito hviezdami, hlavne z Hollywoodu, tak prvý problém je, že s nimi nemôžete komunikovať priamo. Takže musíte mať nejakú produkčnú spoločnosť v Hollywoode, ktorá vám túto komunikáciu vôbec umožní. To je prvý problém. My sme vlastne ani nemali žiadne zmluvy, nič, to nemôžete vidieť, kedže je to filtrované cez niekoho. Druhá vec je, že kalendár hercov je veľmi plný. Musím povedať, že je plnší ako ten náš. Tak sa teda stalo, že nám nemuseli byť k dispozícii, a teda sme museli nájsť vhodný termín vtedy, keď majú na nás čas a kedy by to vyhovovalo aj nám.

Snažili sme sa nájsť nejaké cesty - OK, máme demo a potrebujeme pre demo Aidana Gillena, no on v tej chvíli nebol k dispozícii. Ako to vyriešiť? Je to naozaj zložité. No na druhej strane, keď sa pozriem späť, bolo to výborné rozhodnutie, pretože teraz, keď hrám Quantum Break alebo sa pozriem na recenzie, tí herci priniesli do tej hry tak veľa, dali život tým postavám, takže to celé stálo za to.

Keď už ste spomenuli recenzie, pri rozhovoroch s redaktormi z iných webov či médií sa ich názory na Quantum Break dosť rozchádzali. Niektorí mali ten názor, že hra je to super a niektorí zas, že to bolo dosť slabé. Takže čo si myslíte, čo je príčinou týchto rozdielnych názorov?

Ja si myslím, že toto je niečo, čo sa s Remedy vlečie už dlhšie a je to viac-menej dobre. Ja som rozhodne vďačný za to, že máme tieto dva typy ľudí. Tá hra je natoľko zaujímavá, že vytvára názory. Takže to nie je tak, že by povedali - no hej, Quantum Break..., ale ľudia buď povedia, že toto naozaj nemám rád, ja to fakt hrať nebudem, alebo tú hru proste milujú. Takže sú tu tieto dve možnosti. A ja si myslím, že to je dobré, pretože to vytvára ešte omnoho viac diskusií, vytvára to omnoho viac názorov a to pomáha ako nám, tak aj recenzetom.

Miloš Jeřábek o úspechu Quantum Break

Ďalšiu otázku ste v podstate načrtli už v úvode, no naučil vás vývoj tejto hry ako tvorba seriálu niečo viac, prípadne aj tých filmárov?

(smiech) Ja si myslím, že určite. Pre nás bola obrovskou školou samotná produkcia. Ako vôbec funguje takáto produkcia a ako to majú všetko naplánované. No a taktiež pracovať spôsobom, kedy sme v podstate museli čakať na show, kým sa natočí, aby sme vôbec boli schopní dokončiť niektoré scény, Rozhodne nás to naučilo, ako hľadať alternatívy k veciam, ako pracovať čo najrýchlejším a najlepším spôsobom, keď už skrátka nie je žiadna iná možnosť.

Čo sa týka filmárov, pamätám si, keď som stretol Shawna Ashmorea po prvom dni hrania v kuchyni v Remedy. Bol úplne zničený, tak som sa ho spýtal, čo sa deje, a on odpovedal: „To som fakt nečakal, že to robenie hier bude také náročné.“ Čiže si myslím, že to dalo niečo aj tým hercom, ktorí teraz majú omnoho väčšie pochopenie a viac si užívajú hry, keď na jednej mohli sami pracovať a videli, koľko je za tým námahy.

Je vo svete Quantum Break ešte nejaký priestor na ďalší príbeh? Stretneme sa s nejakými postavami, napríklad v rozšírení?

Na túto tému už padlo veľa otázok. Čo sa týka rozšírení, tak to nie je len na nás, ale aj na Microsofte, ktorý je vlastník značky. No a či je tu nejaký priestor na rozšírenie, tak to určite. Remedy je známe tým, že vytvára veľké svety. Tvorí niečo, čo nie je iba na jedno použitie. Ja si myslím, že v rámci príbehu v Quantum Break je ešte veľmi veľa miesta a sú tu veci, na ktorých sa dá stavať.

Ďakujeme za rozhovor.

Miloš Jeřábek o úspechu Quantum Break


napísal play3man 22.4.2016
Páči sa mi!
MILOŠ JEŘÁBEK O ÚSPECHU QUANTUM BREAK


Xbox One
PC
Win10
Steam

Vývoj: Microsoft / Remedy
Štýl: Akčná Adventúra
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 5. apríl 2016
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector magazín #115


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| 4k notebook do 1000€ (6)
Ahojte Potreboval by som poradiť ohľadne 4k not...
| Alza emailova adresa a kvalita... (8)
Čaute mám otázku chcel by som počítač aký som už p...
| Enjin a kryptomeny v hrach (3)
Zavedenie kryptomien do Hier. Poznáte projekty,hry...
| Airflow a vytvorenie pozitivny... (4)
Caute, technicka otazka: Idem pouzit Fractral ...
| Gta 5 story mod (2)
Zdravim, chcem sa opytat ci je nutnost k prejdeniu...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk