AKO DOKÁŽE SNK TVORIŤ TAKÉ UNIKÁTNE A ROZDIELNE BOJOVKY?

AKO DOKÁŽE SNK TVORIŤ TAKÉ UNIKÁTNE A ROZDIELNE BOJOVKY?

Rozhovor so známym dizajnérom bojoviek

Interview

Yasuyuki Oda je meno, ktoré fanúšikovia japonských bojoviek veľmi dobre poznajú. Jeho prvá hra bojovka vyšla v roku 1993 a odvtedy priniesol niekoľko hier, ktoré si získali uznanie hráčov aj kritikov. Ako dizajnér pracoval hneď na niekoľkých známych sériách, medzi nimi Fatal Fury Special, Super Street Fighter IV, The King of Fighters XV, Samurai Shodown a na konte má aj crossover Street Fighter X Tekken. Zaujímavosťou tak je, že pracoval ako pre SNK, tak aj pre Capcom. Teraz je zase v SNK, minulý rok nám priniesol The King of Fighters XV a pracuje na novej Fatal Fury hre. To všetko sú témy, ktoré sme s ním na našom krátkom stretnutí počas Gamescomu jednoducho museli prebrať.

Bojovým hrám sa venujete takmer 30 rokov. Môžete nám povedať, ako sa tento herný žáner počas vašej kariéry zmenil?

Vo všeobecnosti, rovnako ako pri iných žánroch, sa musí vyvíjať spolu s platformou, či už ide o špecifikácie alebo veci, ako je online infraštruktúra a podobne. Takže zvuky, grafika a online režimy sú vo všeobecnosti stále objemnejšie a kvalitnejšie. Povedal by som, že jedna vec v strednom období vývoja žánru bola tendencia k odklonu veľmi ďaleko od toho, čo by ste povedali, že je tradičná bojovka, ako sú pravidlá najmä v zmysle herného dizajnu. A to často nebolo veľmi úspešné, takže v súčasnosti je to akýsi návrat ku koreňom a len postupné upgradovanie a mierne zmeny systémov.

Pracovali ste na bojovkách v SNK aj Capcome. Sú medzi týmito štúdiami nejaké rozdiely v tom, ako pristupujú k vývoju týchto hier?

Aspoň keď hovoríme o úrovni vývoja, v skutočnosti neexistujú žiadne veľké rozdiely. Vo všeobecnosti používajú rovnaký proces a rovnaký spôsob myslenia a podobne. Najväčší rozdiel skutočne prichádza v oblasti ako marketing a propagácia. Capcom je o niečo silnejší ako my, pokiaľ ide o globálne marketingové stratégie, prieskum trhu a podobné veci. Nemám s tým priamu skúsenosť, ale mám pocit, že svoj game design zakladajú skôr na globálnom marketingovom výskume a podobných veciach.

Ako dokáže SNK tvoriť také unikátne a rozdielne bojovky?

Keď sa pozrieme na iné štúdiá, mnohé z nich majú iba jednu bojovú sériu, ktorú udržiavajú pri živote. Na druhej strane, SNK má King of Fighters, Samurai Shodown, nový Fatal Fury a ďalšie tituly. Ako je možné, že SNK je stále schopná si udržať širšiu škálu bojových hier?

V podstate, keď sa pozeráte na tento druh rozhodnutí a hry, ktoré sa spájajú do jednej značky, napríklad viac kostýmov z iných hier sa dá použiť v hlavnej značke. Je to skôr rozhodnutie, ktoré prichádza od vyššie postavených, pretože veľakrát dáva väčší obchodný zmysel. Ale pre nás SNK začalo s množstvom rôznych a jedinečných titulov, ktoré sa neskôr spojili v novej značke KOF. Ťažko povedať čo bude v budúcnosti. Možno aj my pôjdeme tou istou cestou, kde sa všetko tak trochu spojí v jednej značke. Zatiaľ sa však chceme zamerať na to, aby sme priniesli späť čo najviac rôznych značiek a pomohli potešiť čo najviac našich fanúšikovských komunít.

Ako dokážete robiť tieto série také odlišné a jedinečné?

Vo všeobecnosti to skutočne závisí od našich talentovaných herných režisérov, len sa postarať o to, že rôzne témy a tóny sú sústredené, že sa prirodzene rozvetvujú a stávajú sa niečím samostatným.

Prečo sú podľa vás tieto značky aj po toľkých rokoch stále populárne?

Z SNK som bol na chvíľu preč, takže je pre mňa takmer záhadou, ako je to možné. Ale naozaj si myslím, že práve komunita je tým silným pilierom, ktorý nás v priebehu rokov podporoval a zabezpečil, že budeme neustále rásť.

Plánujete sa vrátiť aj k sérii Art of Fighting?

Určite máme záujem priviesť späť veľa značiek a The Art of Fighting je jednou z nich.

Ako dokáže SNK tvoriť také unikátne a rozdielne bojovky?

Môžete nám niečo viac prezradiť o vývoji modernej bojovky, akou je The King of Fighters XV?

Ak sa pozriete späť na porovnanie toho, ako sa kedysi vyrábali, napríklad ak by sme použili tím Fatal Fury v KOF, mali by ste jednu osobu pracujúcu na Terrym, jednu osobu na Joeovi a jednu osobu na Andym. V súčasnosti je to skôr tímová práca s množstvom rôznych dizajnérov, umelcov, programátorov, ktorí pracujú spoločne v tíme.

Ako dlho chcete The King of Fighters XV podporovať a čo v nej ešte môžeme očakávať?

Očividne nemáme stanovené, že podpora sa skončí práve teraz alebo čokoľvek iné, ale zatiaľ sa zameriavame na tento rok. Už sme oznámili, že príde Sezóna 2 s novými postavami a bude pridaná aj crossplay možnosť pre všetky platformy.

Čo nám môžete povedať o minulý rok ohlásenej novej Fatal Fury hre?

V tomto prípade sme to oznámili VEĽMI skoro, v podstate skoro ihneď, keď hra dostala zelenú. A hlavný dôvod je, že na hru fanúšikovia už tak dlho čakali. Takmer sa začali vzdávať nádeje, v skutočnosti si nemysleli, že pokračovanie ešte niekedy uzrie svetlo sveta, takže sme im v podstate chceli dopriať pokoj na duši. Máme pred sebou ešte dlhú cestu, ale zostaňte naladení na ďalšie novinky, keď budeme pripravení sa o ne podeliť.

Ďakujem za rozhovor.


napísal Tanya 24.1.2023
Páči sa mi! (+2)
AKO DOKÁŽE SNK TVORIŤ TAKÉ UNIKÁTNE A ROZDIELNE BOJOVKY?


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19572)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk