Fortnite odhaľuje kooperáciu a výstavbu opevnenia, bude hrateľostne náročný |
Netradičná free-to-play zmes spoločného budovania základne a akčného vzdorovania vlnám zombíkov sa pripomína novým trailerom aj ukážkou hrateľnosti.
O Fortnite od Epicu, tvorcov Gears of War série a Unreal enginu, vieme už od roku 2012. O free-to-play multiplayerovke pre štyroch hráčov sa hovorilo ako o prvej hre na novom Unreal Engine 4, no vývoj nenapredoval úplne míľovými krokmi a behom roku 2014 sa na ňu aj trochu pozabudlo. Teraz je však späť aj s novým trailerom a vybraní žurnalisti si mohli vyskúšať aktuálny stav primárneho kooperatívneho režimu. Ten začína rýchlym zhromažďovaním materiálu pomocou krompáča, nasleduje expresná tvorba malej základne, ale to už sa blíži prvá vlna zombíkov. Štvorica rozdielnych postáv musí prežiť, aby mohla ďalší deň stráviť vylepšovaním základne, craftením lepších zbraní a prípravami na silnejšiu vlnu roztodivných zombíkov.
Budovacia fáza je bez zombíkov pokojná a partia sa môže venovať zberu materiálov z blízkeho okolia a hľadaniu "trhliny", ktorú na procedurálne vygenerovanej mape obkľúči svojou pevnosťou. Keď skupinka raz objaví kľúčové miesto, už vie z ktorého smeru budú prichádzať zombíci a vrhne sa do výstavby bunkra, pevnosti, hradu, bludiska či čohokoľvek, čo by jej v noci dalo výhodu. Najužitočnejšie je tu povolanie staviteľa, ktorý ako jediný dokáže postaviť vysoké steny, ostatní však tiež nesmú zaháľať. Ďalšími povolaniami sú nindža,outlander a commando.
V noci každý bojuje ako vie, nindža svojimi chladnými zbraňami, commando granátmi. Steny pevnôstky nie sú nezničiteľné, takže prvoradou úlohou obrancov je takticky sa presúvať a upchávať diery, ktorými sa zombíci snažia dostať tam, kde ich vôbec netreba. Príliš zložené a nepremyslené pevnosti bývajú na škodu, pretože hráčom bránia v rýchlom zorientovaní sa a v ceste ku kľúčovému bodu. Ďalším cieľom je samozrejme efektívne znešodniť čo najviac zombíkov. Na procedurálne generovaných mapách nemôžu mať prednastavené cestičky a tak si rôzne druhy zákerných, rýchlych alebo silných nepriateľov musia sami vybrať cestu a spôsob, ako sa pokúsia preniknúť dovnútra.
Celkovo hra zanecháva dobrý prvý dojem, ale vyvstáva aj pár otázok. Jednou z nich je, či si Epic poradí s ovládaním v stavebnej časti hry, kde kvôli rýchlemu prístupu musel prideliť skupiny itemov ku klávesám F1 až F8. Ďalšie výčitky sa týkajú zjednodušených či chýbajúcich animácií skonu zombíkov a viacerých drobností, pričom žurnalistom nebol predvedený PvP režim ani misie z príbehovej časti, takže Epic ešte čaká kopa práce. Najväčšou hrozbou sa zdá byť komplexnosť, do demo ukážky sa ešte vraj ako-tak dalo rýchlo naskočiť, ale s pribúdajúcim obsahom a možnosťami by mohol nastať vážny problém a zahltenie nováčika, ktorý môže free-to-play titul hocikedy odložiť a už mu nedať druhú šancu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- DOJMY: Vivat Slovakia (Early Access) 188
- DOJMY: Kingdom Come: Deliverance II chce byť väčšie a lepšie ako jednotka 260
- VIDEO : Vivat Slovakia - prvých 30 minút z Early Access verzie 60
- Vivat Slovakia, slovenské GTA, vychádza v Early Access už vo štvrtok 84
- PS5 Pro Enhanced označenie nebude vyžadovať 60 fps hry, konzola bude mať aj ultra 86
- Aké boli najväčšie slovenské hry? 87
- Aký mobil kúpiť na jar 2024 za 100, 200, 300, 500 alebo 1000 eur? 52
- Warhorse štúdio dnes o 20:00 predstaví svoju novú hru 120
- Bude Cillian Murphy záporákom vo Far Cry 7? 38
- Witcher seriál bude mať 5 sérií, práve sa začala natáčať štvrtá 51 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Switch Free2play Vývoj: Epic Games / Epic Games Štýl: Akcia / Multiplayer Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|