XCOM 2 so stealth taktikou, agresívnejším prístupom, multiplayerom a podporou móderov |
XCOM 2 nedostalo nový trailer, ale na E3 nechýbalo.
2K Games na E3 nemalo vlastnú konferenciu, a tak sa na obrej obrazovke nemohol objaviť ani XCOM 2. Firaxis Games však však v Los Angeles nechýbalo a delilo sa o ďalšie čriepky informácií o pripravovanom pokračovaním tak úspešného XCOM: Enemy Unknown.
Reč tentokrát bola aj o samotnej hrateľnosti. EU patrilo opatrným. Na každej náročnosti bolo osvedčenou taktikou poslať jedného člena tímu na prieskum o pár krokov vpred, potom za ním presunúť zvyšok tímu, všetkým nastaviť “stráž“, no a už len dúfať, že im neopatrný emzák sám skočí pred hlavne. Firaxis chce bojom vrátiť trochu svižnejšie tempo, a tak sa inšpiruje pôvodnou hrou z roku 1993, kde boli kryty oveľa ľahšie zničiteľné. Spadnutý kmeň stromu ani múr už nebudú tak odolné voči všemožným emzáckym hi-tech zbraniam a číhajúci vojak sa môže ľahko ocitnúť nechránený pred skupinkou nepriateľov. To by malo hráčov motivovať k agresívnejším stratégiám. Zničiteľné prostredie sa prejaví aj pri bojovaní vo viacposchodových budovách, keď pod bojovníkovými nohami zmizne rozstrieľaná podlaha a on sa prepadne o poschodie nižšie.
Aj nástup do misií, minimálne v úvode kampane, bude dosť odlišný. Svet nie je vo vojnovom stave a sprisahanie medzi vládou a mimozemšťanmi buduje svoje lepšie zajtrajšky. XCOM je tajná organizácia a pred bojom sa stráca v dave. Policajti ich totožnosť odhalia iba nablízko, nezačnú robiť poplach na ľubovoľnú vzdialenosť. Infiltrovanie sťažia ľudskí strážcovia zákona, poctivo v kruhu obchádzajúci svoj rajón, ale partizánske jednotky XCOMu sa na oplátku vedia dobre skryť za kdejaký múrik či auto.
Minulosťou sú nevysvetliteľné a neodhadnuteľné nasadenia nepriateľských posíl kamsi na mapu iba preto, že sa aktivoval akýsi script. Emzáci budú prilietať pekne vo výsadkových lodiach, ktorých prílet si bojovníci všimnú a vopred sa zobrazí v užívateľskom prostredí. Bojiská obohatia noví emzáci vrátane vipera – prerasteného hada schopného pritiahnuť si bojovníka XCOMu k sebe, omotať sa okolo neho a začať škrtiť. Nebezpečných kúskov sú však schopní aj XCOMáci. Hacknutie veže pomocou mini-hry sa rovná získaniu veľkej palebnej sily z nečakaného smeru, a teda efektívnemu pokoseniu nepriateľov.
Atmosféru partizánskej vojny a tvrdých podmienok malého tímu podtrhujú dve nové možnosti. Prvou je prehodiť si raneného či paralyzovaného druha cez plece a druhou privolať Skyranger, určiť mu miesto pristátia, nastúpiť a bezostyšne zdrhnúť. Multiplayer zasa poznačia procedurálne generované mapy. Nebudú to “multiplayer mapy“, ale normálne mapy používané aj v kampani a pred každým zápasom sa budú meniť.
Hra vyjde iba na PC (oneskorené porty na nové konzoly nie sú vylúčené) a Firaxis dúfa, že dokáže zaujať móderskú komunitu. XCOM: Enemy Unknown síce bol módovateľný, ale o nejakej veľkej podpore zo strany vývojárov sa hovoriť nedá. Popri viacerých drobnostiach z kategórií vylepšení vzhľadu, úprav vojakov či prvkov užívateľského prostredia sa tak výraznejšie presadil iba jeden veľký mód – The Long War. Móderi hráčom ponúkli dlhšiu kampaň, potrebu pár oddychových dní po náročnej akcii, do niektorých misií vpustili až 12 vojakov, a to ešte nie sú všetky zmeny a vylepšenia pre najnenásytnejších obrancov Zeme, ktoré módu vyniesli veľkú popularitu.
Úspech módu neunikol ani vedeniu Firaxisu a tentokrát by chceli vidieť, ako na ich hru vzniká niekoľko totálnych konverzii, čo podporia skrz Steam Workshop a Unreal Editor a otvorenie prístupu k všetkému od schopností cez texty až po výrobu modelov do generátora máp.
A ako to, že XCOM 2 nadväzuje na neúspešný koniec XCOM: Enemy Unknown? A prečo nie? Štatistiky vraj ukazujú, že priemerný hráč EU zašiel s kampaňou do slepej uličky minimálne raz a musel začínať odznova. Takže príde príležitosť odčiniť svoje chyby. Boje prepuknú v novembri tohto roka, port na OS X a Linux má opäť na starosti Feral Interactive.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Clair Obscur: Expedition 33 91
- Rusko plánuje znárodniť miestneho prevádzkovateľa hry World of Tanks pre podporu U 55
- GTA San Andreas má dostupný slovenský AI dabing 54
- Článok: Razer BlackShark V2 X White Edition 10
- Nové gameplay videá z Battlefieldu 6 52
- RECENZIA: The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered 45
- Minecraft môže vyzerať aj takto 13
- Ponuka grafických kariet sa znovu rozšírila, RTX 5070Ti už ide pod 900 eur 137
- Mafia: The Old Country ukáže svoj gameplay v máji 38
- Nvidia už pripravuje RTX 50 Super verzie kariet s rozšírenou pamäťou 102 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Switch Vývoj: 2K / Firaxis Štýl: Stratégia / Ťahová Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|