Rise of Tomb Raider bude oveľa väčší ako predchodca, Lara nás zavedie aj do Sýrie |
Vo väčších lokalitách bude priestor na komplexnejšie puzzle úlohy, prepracovanejší crafting i hľadanie húb.
Nie, ešte to nevypuklo, Gamescom oficiálne začne až v stredu, ale už teraz sa k nám začína dostávať info aj o tých najočakávanejších hrách. Aj autori Rise of Tomb Raider si chcú zabezpečiť toľko pozornosti, koľko prislúcha pokračovaniu jednej z najúspešnejších hier roka 2013. Reboot Tomb Raider predal už vyše 8.5 milióna kópií a stal sa tak najúspešnejšou hrou s Larou Croft. A nové dobrodružstvo má byť ešte lepšie a väčšie.
Konkrétne otvorené lokality, autormi nazývané exploration spaces, majú byť trikrát väčšie než čokoľvek z prvého dielu. Z týchto otvorených miest sa bude Lara opäť presúvať do lokalít príbehových misií a aj tie majú byť o čosi rozsiahlejšie, no aj napriek tomu v hre neuvidíme žiadne načítacie obrazovky. Výnimkou sú, samozrejme, spustenie hry, zlyhanie-smrť a, prirodzene, aj vypínanie hry. Inak sa ale všetko načíta plynulo alebo cez prestrihové scény.
Novinkou je, že nie celé druhé dobrodružstvo príťažlivej archeologičky sa odohrá na Sibíri. Štúdio Crystal Dynamics a Square Enix nás doteraz zásobovali iba zábermi a trailermi z mrazivej ruskej divočiny, ale zavedú nás aj do Sýrie. Vyprahlá šedohnedá krajina bude kontrastovať s bielou sibírskou divočinou, ale odohrá sa tam iba menšia časť príbehu. Centrom bude jednoznačne Sibír, ale aj tam sa autori snažia vkladať rozmanité prostredia.
V oblasti puzzle úloh sa pracuje na systéme spojených hlavolamov. To znamená, že k rozlúsknutiu jednej ťažkej a dôležitej úlohy si bude treba postupne poradiť s niekoľkými menšími. Lara už bude vedieť aj výborne šplhať po stromoch i plávať pod vodou, čo využije pri partizánskom štýle boja, prekvapovaní nepriateľov a ich likvidácii pomocou luku. Odvážna archeologička si totiž bude musieť poradiť s členmi organizácie Trinity, ktorá sa už dlho pokúša nájsť cestu do legendami opradeného Strateného mesta.
Už nejaký čas vieme aj o posilnení mechaník craftingu. V otvorených oblastiach bude Lara nielen brať bočné úlohy od spojencov, ale pustí sa aj do lovu a zberu materiálov, aby zlepšila svoj výstroj i zbrane. Na výber pritom bude mať reflexný luk pre stealth prístup k likvidácii ostrých chlapcov, ale i kladkový luk určený k agresívnejšiemu hraniu. Časti zvierat môžu luky posilniť a nazbieraný materiál sa bude hodiť pri výrobe špeciálnych šípov. Také jedovaté huby sú napríklad ideálne na výrobu otrávených hrotov.
Lara je pripravená vyrobiť aj návnadu, ktorá priláka viacerých nepriateľov na jedno miesto a spraví z nich ideálny cieľ pre Molotovov koktail, tiež vyrobiteľný z nazbieraného haraburdia. Utŕžené zranenia, či už od členov Trinity alebo napríklad medveďa, sa zahoja rýchlejšie po použití liečivých bylín a kusu látky. Zdá sa, že možností ako si pomôcť bude pomerne dosť, ak však patríte k tým, ktorých výroba vecí až tak nebaví, nemusíte sa veľmi obávať. Autori to obmedzili na 16 zdrojov a napríklad šípy sa budú dať aj nájsť ukryté na rôznych miestach.
Microsoft bude mať na Gamescome vlastnú konferenciu a aj keby neukázal Laru Croft v Sýrii, určite sa môžeme tešiť na Scalebound, Quantum Break a Crackdown, na ktoré bude viac času ako počas E3.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- OpenAI o1 model sám seba skopíroval na externý disk, ako istotu pred vypnutím, Cla 73
- Ghost of Yotei ukázal svoj gameplay 157
- Nové Alza dni zľavy spustené 22
- 3000-dolárové RTX 5090 sú pre plebs, 500-tisícová zlatá RTX 5090 je práve pre vás 55
- Letný Steam výpredaj už pomaly končí 56
- Rockstar možno nechtiac naznačil návrat GTA 4 a Red Dead Redemption 2 vo vylepšený 57
- Porovnanie Ghost of Yotei s Ghost of Tsushima 77
- Porovnanie výkonu PS5 Pro s RTX 5060 Ti a Radeon 9060 XT 128
- Bethesda pripravuje niekoľko Fallout hier 59
- Meta pri ťahaní AI expertov nešetrí, zobrala vedúceho vývoja z Apple a dala mu 256 38 zobraziť viac článkov >
Xbox One
PC PS4 Xbox 360 Vývoj: Square Enix / Crystal Dynamics/Nixxes Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|