Ako bol dosiahnutý realistický zvuk v Gears of War 4? |
Unreal Engine 4 nestačil, Microsoft zakomponoval vlastnú technológiu.
Už sa dosť popísalo o tom, ako štúdio The Coalition vsadilo pri tvorbe svojej prvej vlastnej hry rozširujúcej sériu Gears of War čo najviac na istotu. Zachovalo hrateľnosť a aspoň čiastočne vrátilo do služby Marcusa Fenixa a odvážnejšie kroky vraj urobí pri tvorbe ďalších hier. Minimálne jedna vec je ale úplne nová. Pôvodní tvorcovia z Epicu síce zvuky nezanedbávali, ale ich Unreal Engine v tejto oblasti nikdy zvlášť nevynikal. Štúdio Microsoftu pri tvorbe Gears of War 4 využilo technológiu vytvorenú vývojovým tímom Microsoftu a pomenovanú Triton.
Vďaka zapracovaniu Tritonu do Unreal Engine 4 sa už zvuk nešíri jednoducho do celého okolia a zároveň si vývojári nemusia dávať extra prácu s každou jednou scénou. Nový systém prepočítava odrazy a šírenie zvukových vĺn od stien i predmetov, pričom súčasťou vzorca je aj materiál. Ak teda hráč medzi seba a zdroj zvuku dostane prekážku, nielenže sila zvuku náhle klesne, ale nie je jedno, či sa skryje za drevenú truhlu alebo kamenný múr.
Systém je natoľko presný, že zvuk streľby sa mení aj v rámci jednej veľkej miestnosti v závislosti od výšky stropu. Tento efekt má hráčovi jednak pomôcť orientovať sa v priestore a tiež zreálniť celkový zážitok. Pri hraní hier s nedokonalou zvukovou stránkou si hráč nemusí uvedomiť, v čom presne je chyba, ale znemožní mu to ponoriť sa do atmosféry danej scény, čo Gears of War 4 zvláda veľmi dobre. Triton bol prispôsobený priamo tejto hre a podľa jeho tvorcov by sa dal ľahko zakomponovať do iných hier s rovnakým enginom, ale urobiť verziu kompatibilnú napríklad s Frostbite-om, alebo s enginmi sérií Halo a Forza, by bolo oveľa zložitejšie. Nie je teda vôbec isté, že sa táto technológia rýchlo rozšíri aj do ďalších hier vydávaných Microsoftom.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Battlefield 6 96
- Battlefield 6 dostáva recenzie 49
- Sony prinesie PS6 o pár rokov 93
- Battlefield 6 pri vydaní pritiahol len na Steame cez 700 tisíc hráčov 147
- Roboti nás raz nahradia, v BMW už jeden pracuje 5 mesiacov 90
- Assassin's Creed umiestený do času po občianskej vojne bol zrušený 70
- Battlefield 6 ukázal svoje finálne požiadavky, pridal aj Ultra++ nastavenia 77
- DOJMY: Sudden Strike 5 25
- Optimálna cena GTA VI by podľa analytikov bola 69 dolárov 102
- Nové Alza dni zľavy spustené 2 zobraziť viac článkov >
Xbox One
PC Vývoj: Microsoft / The Coalition Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|