Microsoft ukázal experimentálne ovládače virtuálnej reality so spätnou odozvou |
Vibrovanie ovládačov nestačí, mali by simulovať rôzne tvary a klásť odpor aspoň jednému prstu.
Microsoft Research nám ukazuje dva modely špecializovaných ovládačov k headsetom virtuálnej reality. Dostali mená NormalTouch a TextureTouch a oba sú zamerané na haptickú, teda hmatovú odozvu. Haptické prvky ovládania sa objavili už v druhej polovici 90-tych rokov vo forme rôznych vibračných motorčekov, ktoré sa v herných ovládačoch zachovali dodnes. Niektoré mobilné zariadenia aj ovládače k VR headsetom HTC Vive a Oculus Touch majú pokročilejšiu technológiu, ale aj tak sa obmedzujú na vibrovanie. Výskumníci Microsoftu vymysleli niečo pokročilejšie, hoci iba pre jeden prst.
NormalTouch využíva tri motorčeky k ovládaniu naklonenia plôšky, na ktorej spočíva hráčov prst. Zmeny polohy plôšky v určitých miestach v priestore majú vyvolať dojem, že hráčov prst prechádza po určitých tvaroch objektov. Okrem tvarov sa dajú simulovať aj odlišné tvrdosti predmetov tým, že sa upravuje sila, ktorú je potrebné vyvinúť prstom, aby sa výška alebo pozícia plôšky zmenila. Na rovnakom princípe pracuje TextureTouch, ktorý ale má 16 malých motorčekov a každý ovláda jednu zo šestnástich mini-plôšok spojených do tvaru štvorca (4x4). Vďaka tomu môže TextureTouch detailnejšie simulovať tvary predmetov pod prstom.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Sam Altman z OpenAI hovorí, že jeden príkaz v ChatGPT spotrebuje pätnástinu čajove 38
- The Witcher 3 by mal dostať nové DLC 65
- RECENZIA: Mario Kart World 106
- Harry Potter seriál už obsadil Malfoyovcov 38
- Článok: Nintendo Switch 2 54
- Nové mega zľavy spustené 31
- Článok: Dnes by Dead Space nedostal zelenú - vydavatelia sa boja riskovať 17
- PlayStation Plus Premium a Extra predstavilo júnové hry 17
- MindsEye podľa očakávaní kvalitou neohúrilo 72
- RECENZIA: The Alters 26 zobraziť viac článkov >