Microsoft ukázal experimentálne ovládače virtuálnej reality so spätnou odozvou | 
Vibrovanie ovládačov nestačí, mali by simulovať rôzne tvary a klásť odpor aspoň jednému prstu.
Microsoft Research nám ukazuje dva modely špecializovaných ovládačov k headsetom virtuálnej reality. Dostali mená NormalTouch a TextureTouch a oba sú zamerané na haptickú, teda hmatovú odozvu. Haptické prvky ovládania sa objavili už v druhej polovici 90-tych rokov vo forme rôznych vibračných motorčekov, ktoré sa v herných ovládačoch zachovali dodnes. Niektoré mobilné zariadenia aj ovládače k VR headsetom HTC Vive a Oculus Touch majú pokročilejšiu technológiu, ale aj tak sa obmedzujú na vibrovanie. Výskumníci Microsoftu vymysleli niečo pokročilejšie, hoci iba pre jeden prst.
NormalTouch využíva tri motorčeky k ovládaniu naklonenia plôšky, na ktorej spočíva hráčov prst. Zmeny polohy plôšky v určitých miestach v priestore majú vyvolať dojem, že hráčov prst prechádza po určitých tvaroch objektov. Okrem tvarov sa dajú simulovať aj odlišné tvrdosti predmetov tým, že sa upravuje sila, ktorú je potrebné vyvinúť prstom, aby sa výška alebo pozícia plôšky zmenila. Na rovnakom princípe pracuje TextureTouch, ktorý ale má 16 malých motorčekov a každý ovláda jednu zo šestnástich mini-plôšok spojených do tvaru štvorca (4x4). Vďaka tomu môže TextureTouch detailnejšie simulovať tvary predmetov pod prstom.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA | 
- Alza spustila Black Friday zľavy 71
 - Plánujete kúpiť štvorkolku? Čo takto osemvrtuľovku Jetson One? 20
 - Chcete byť Pro hráčom v Battlefielde 6? Priplatíte si. 82
 - OLED monitory sú už v cenách pod 500 eur 152
 - Novembrové hry 31
 - Ako vyzerá GTA IV s path tracingom cez RTX Remix? 31
 - Aké ceny teraz majú grafické karty? 37
 - RECENZIA: Painkiller 25
 - RECENZIA: Farthest Frontier 7
 - Battlefield RedSec práve vyšiel 67 zobraziť viac článkov >
 










    
    
    
    
    
    
    
    
    
    





