Divízia Sony pracuje na VR hre pre HTC Vive |
Keďže PS VR je priestorom obmedzené, experimentátori zo Sony vyvíjajú izobovú VR hru pre štyroch hráčov.
Úspech Playstation VR zatienil Oculus Rift aj HTC Vive a prekonal aj očakávania Andrewa Housa, výkonného riaditeľa Sony Interactive Entertainment. To však nebráni interným štúdiám Sony zababrať sa v mene pokroku aj konkurenčným hardvérom s väčšími možnosťami.
Práve VR headset od HTC použila pre svoj projekt japonská divízia Sony Music Entertainment, Wow Factory. Hlavným dôvodom bola možnosť zaviesť spoločne až štyroch hráčov do jednotného virtuálneho priestoru vďaka celoizbovej technológii od HTC. Táto metóda zobrazenia dokáže zmeniť dostatočne rozmernú miestnosť na virtuálne prostredie, v ktorom má hráč slobodu pohybu. O projekte Wow Factory informoval portál UploadVR.
Japonskí vývojári sa s demom hry Gold Rush VR ukázali na tohtoročnom festivale South by Southwest (SXSW). VR zážitku sa naraz zúčastňujú až štyria hráči, každý s vlastným VR headsetom. Aby sa navzájom nepotkýnali o kabeláž, každý z nich si nesie vlastný počítač v batohu, teda VR Backpacku, ktoré sa postupne začínajú rozmáhať.
Na adresu medziplatformovej spolupráce sa pre MVC vyjadril Joel Breton, viceprezident pre HTC VR:
“Vo Vive Studios nám na platformách nezáleží a k rovnakému postoju vyzývame aj iných vývojárov. Tým chcem povedať, že štúdiá by mali tvoriť pre všetky VR platformy, ktoré pre nich dávajú zmysel.”
Breton verí, že technológie ako VR sú vo svojich zárodkoch odkázané na maximálne možné množstvo spolupráce, keďže úspech ktorejkoľvek platformy môže znamenať úspech technológie ako takej:
“Všetkých vývojárov, vrátane našich interných štúdií, vyzývame, aby svoju prácu sprístupnili na všetkých platformách, pretože im to zvyšuje šance na dve zásadné veci. Tou prvou je zárobok a šanca zvýšiť obrat. Tou druhou je komunita. Po peniazoch je pre štúdiá budovanie oddanej komunity najdôležitejším aspektom.”
V minulosti sa Breton kriticky vyjadril k stratégii Oculusu vydávať vybrané hry exkluzívne pre svoju platformu. Trh pre VR podľa neho zatiaľ nedosiahol dostatočnú veľkosť na to, aby medzi sebou výrobcovia VR headsetov zvádzali softvérový konkurečný boj. Z dlhodobého hľadiska sa mu takáto stratégia javí ako kontraproduktívna, keďže pred potenciálnych zákaznikov kladie nepotrebné prekážky.
Čo si myslíte vy? Majú exkluzívne VR tituly zmysel? Napredovala by VR technológia rýchlejšie keby boli všetky tituly multiplatformové? Ale hlavne, súhlasili by s Bretonom šéfovia v Sony?
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Severokórejský infiltrátor odhalený v Amazone vďaka oneskoreniu klávesnice 24
- Nové zľavy pred Vianocami 35
- Avatar: Oheň a Popol má zatiaľ najnižšie hodnotenia zo série 40
- Aká je ponuka TV? Ktorý televízor kúpiť na Vianoce? 27
- Warner Bros. oficiálne zamietol ponuku Paramountu, Netflix rozbehol promo kampaň 36
- Epic Games Store zadarmo rozdáva Eternights 6
- Filmová recenzia: Avatar: Oheň a popol 34
- Epic rozdáva Jotunnslayer: Hordes of Hel 17
- Epic rozdáva hru Blood West 5
- Avatar 4 a Avatar 5 majú potvrdené dátumy, trojka už má za sebou prvý víkend, v kt 31 zobraziť viac článkov >












