Google údajne plánuje streamovaciu hernú platformu |
Malo by ísť o podobnú službu ako GeForce Now, ktorá by streamovala hry na vzdialené počítače. Odstránila by sa tak potreba vlastniť drahý hardvér, aj keď je nutné ešte odstrániť viacero prekážok.
Zatiaľ sme nepočuli veľa špekulácii o tom, že by sa Google chcel zapojiť do videoherného priemyslu. Najnovšie však niekoľko neznámych zdrojov hovorí, že tento gigant už dlhší čas plánuje príchod novej hernej platformy. Má byť rozdelená do troch bodov s tým, že:
- prvým je streamovacia platforma
- druhým nejaký kus hardvéru
- tretím spojenie herných vývojárov pod záštitou Googlu.
Toto spojenie by malo prebiehať buď pomocou agresívneho náboru, alebo cez viaceré akvizácie.
Tieto informácie prinieslo päť ľudí, ktorí si želali zostať v anonymite, pričom pochádzajú z prostredia Googlu. Aj keď firma zatiaľ oficiálne nepredniesla žiadne plány o tom, že by chcela vstúpiť do odvetvia videohier, pravda je taká, že ho skúma už dlhší čas. V roku 2014 sa údajne chystali kúpiť Twitch, už dlhší čas tu máme špekulácie o tom, že údajne pracujú na vlastnej konzole s Androidom. Okrem toho má Google dlhú históriu najímania herných vývojárov na projekty, ktoré sa napokon nikdy nezrealizovali.
O tom, že Google pritvrdzuje svedčí aj, že sa na konferencii vývojárov stretli zástupcovia firmy s niekoľkými veľkými hráčmi z odvetvia videohier. Anonymné zdroje udávajú, že toto stretnutie prebehlo kvôli tomu, aby Google zistil záujem o streamovaciu platformu, ktorá má momentálne kódové označenie Yeti. Niekoľko stretnutí zástupcov Googlu s vývojármi prebehlo aj na tohtoročnej E3. Po stretnutí údajne vyplynulo, že Google nehľadá len to, aby sa vývojári zaujímali o stremovaciu službu Yeti, ale chce úplne skúpiť niektoré herné štúdiá. Na žiadosť o komentár k tejto veci však Google nereagoval.
Nová streamovacia platforma od Google by vraj mala fungovať podobne, ako GeForce Now od Nvidie. Znižovala by prácu lokálneho zariadenia pri prepočítavaní grafiky, čo by umožnilo hrať nové AAA hry aj na lacnejších počítačoch, keďže by na ne boli streamované zo vzdialených výkonných zariadení. Najväčšou výhodou by tak bolo odstránenie hardvérových bariér. Nové AAA hry by tak mohli osloviť výrazne väčšie publikum, keďže by na ich hranie už nebol potrebný výkonný drahý hardvér. Ľudia, ktorí prišli s týmito informáciami opisujú Yeti vetou: "Predstavte si, že hráte Zaklínača 3 na karte v prehliadači Google Chrome".
Podobné sľuby však malo viacero stremovacích platforiem, medzi ktoré patrí napríklad OnLive. Tá zlyhala kvôli tomu, že prišla veľmi skoro a dosah nemali dostatočný. Presadiť sa v streamovaní teraz bude o to ťažšie, pretože už viaceré herné spoločnosti oznámili svoje vlastné riešenia alebo aspoň snahu. Ráta sa k nim Microsoft, Ubisoft či EA.
Na finalizáciu však treba odstrániť viaceré problémy. Streamovanie hier bude závislé na kvalite internetového pripojenia používateľov a to ako šírke pásme, tak pingu a aj dostatku výkonu. Celý proces totiž bude uploadovať a sťahovať veľké množstvá údajov, takže vysokorýchlostné internetové pripojenie musí byť samozrejmosťou. Práve tento fakt je v rôznych častiach sveta stále problémom buď kvôli obmedzeným šírkam pásma, alebo nedostatočným pokrytím internetového pripojenia. Rovnako je dôležitý ping a s ním súvisí aj rozmiestnenie serverov po celom svete a rovnako potrebných bude aj veľké množstvo serverov, keďže čím viac ľudí online, tým vyššia záťaž.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aké Star Wars hry sa oplatí zahrať? 93
- Nová Tomb Raider má byť v otvorenom svete v Indii, Lara bude mať aj motorku 87
- Čo ukázalo Gray Zone Warfare v early access? 38
- Aké hry prídu v máji? 51
- Sony zrušilo plány s povinným previazaním PC hráčov Helldivers 2 cez PSN konto 274
- Ako sa má Helldivers 2 na PC? 388
- David Corenswet sa ukázal ako Superman 74
- RECENZIA: Felvidek 37
- Aké filmy a seriály prídu v máji? 15
- Vo Witcherovi 3 si už budete môcť zalietať na gryfovi 26 zobraziť viac článkov >