Programátor z Epic Games: ďalšia generácia konzol nám umožní prekročiť koncept digitálnych ľudí |
Najväčším problémom tvárovej animácie sú tiene a vlasy. Pri 60 snímkovej frekvencii je dnes na kvalitný rendering potrebná výkonná grafika. Nová generácia konzol by si s tým však podľa Kima Libreriho mala poradiť.
Kim Libreri, ktorý pôsobí v Epic Games na pozícii vedúceho progamátora, sa v najnovšom rozhovore zaoberal myšlienkou, ktorá sa postupne stáva čoraz častejšou témou. Týka sa novej generácie konzol a ich možností. Libreri sa domnieva, že nadchádzajúca generácie úspešne pokorí mnohé hranice a umožní vývojárom prekročiť koncept digitálnych ľudí za bod uncanny valley:
„Samozrejmosťou je, že nové konzoly budú lepšie. Keď momentálne pracujeme na deme, od ktorého chceme, aby bežalo rýchlosťou 60 snímkov za sekundu, prípadne ide o lepší framerate vo VR, na vykreslenie všetkých detailov potrebujeme dosť výkonnú grafickú kartu, aby zvládla renderovať vlasy postavy. Ak však uvidíme príchod novej generácie konzol, prekročíme koncept uncanny valley.”
Ak neviete, čo je uncanny valley, ide o teóriu, že čím viac je robot podobný človeku v jeho výzore a pohybe, tým viac sa zvyšuje pozitívna emocionálna reakcia človeka na robota a empatia. To až kým nie je dosiahnutý bod, v ktorom sa robot stáva pre človeka odpudivým a čím menej je výzor a pohyb rozlíšiteľný od ľudského, emocionálna reakcia sa stáva opäť pozitívnou a dosahuje emočných vzťahov človek-človek.
Prvú hypotézu v koncepte stanovil Japonec Masahiro Mori, ktorý sa zaoberá robotikou. Odvtedy sa používa aj v iných oblastiach, vrátane trojrozmernej počítačovej grafiky v reálnom čase.
Libreri sa odvoláva na doposiaľ najlepšiu interpretáciu konceptu uncanny valley, ktorým je Siren, prezentovaná na GDC 2018. Podľa programátora majú byť v budúcnosti k dispozícii rovnaké technológie a ponúkne ich Unreal Engine 4.20, ktorému na to predpovedá tak rok alebo niečo málo cez rok:
„Takmer každý, kto má vo svojej hre (na UE engine) digitálnu ľudskú postavu, využíva Siren. Všetka práca s tieňmi na jej koži, ktorú sme urobili, bola prevzatá z Unreal Enginu 4.20. Je tu veľa vecí, o ktorých ešte nemôžem hovoriť. Experti na tvárové animácie robia svoju prácu postupne lepšie a lepšie. Myslím, že počas nasledujúcich 12 mesiacov uvidíme dosť zaujímavých vecí. K tomu je pekné, že Unreal Engine 4 dodávame so zdrojovým kódom. Nie sme preto jediní, ktorí píšu shadery. Ľudia spravili so zdrojákmi dobrú prácu aj sami. Videl som niekoľko zaujímavých animácií kože, o ktorých zatiaľ nemôžem hovoriť, no sú naozaj veľmi pekné a detailné.”
V sfére ľudských animácií sú teda na obzore zaujímavé veci. O všetkých novinkách vás samozrejme budeme informovať.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 112
- Japonský prieskum ukázal, že mladí hráči už neriešia štandardné konzoly 96
- Fanúšikovia Escape From Tarkov sú naštvaní, autori vydali 250 dolárovú edíciu s ex 88
- Aké hry prídu v máji? 51
- Dostalo Stellar Blade prvým patchom aj cenzúru? 142
- Tomb Raider: Definitive Edition je už aj na PC 45
- Stalker 2 dostal nový Not a Paradise trailer a pridal aj zábery 57
- Microsoft vraj už diskutuje o tom, ako vydať ďalšiu Fallout hru čo najskôr 78
- LG spúšťa masovú výrobu OLED panelu s prepínateľným rozlíšením a frekvenciou 53 zobraziť viac článkov >