Gamescom 2018: Z hororu Silver Chains cítiť silný závan P.T. |
Na Gamescome sme si mohli vyskúšať pripravovaný psychologický horor
Tento rok sme si na Gamescome mohli vyskúšať hneď niekoľko hororov (bohužiaľ sa mne ušli len dva), no problém tohto žánru na výstave je, že si ho nemôžete užiť v tej správnej atmosfére. Všade je svetlo, niekedy nemáte ani headset na ušiach, lebo sa musíte baviť s vývojárom. Ak vás aj napriek tomu dokáže demo vtiahnuť a možno aj vydesiť, robí hra niečo veľmi dobre. To bol aj príklad Silver Chains, čo je first person horor, ktorý vás zavedie do tajomného sídla niekedy začiatkom 20. storočia.
Atmosféra srší už z menu a to aj vďaka takým drobnostiam, ako je napríklad fakt, že keď som sa bavil so zástupcami Headup Games a menu sme nechali len tak bežať, po chvíľke v jeho obraze spadol obesenec. To sa často nevidí. Do hrania ma následne hodili bez bližších inštrukcií. So svojou postavou sa ocitám v podivnej chátrajúcej izbe a znej sa treba dostať von. Postupne hra dávkuje indície, že sa postava volá Petera vracia sa domov, kde má čeliť temnému tajomstvu.
Demo bolo relatívne krátke, takže o väčšej porcii príbehu sa hovoriť nedá, no vyzerá to tak, že vám ho hra bude práve takto dávkovať – cez listy, poznámky, spomienky. Aj napriek tom sme sa ale veľmi skoro dozvedeli, že nám niekto ide po krku a musíme pred ňou utiecť. Kto je ale ona? To sme sa nedozvedeli. Dom sa však mení, riešite v ňom drobné hádanky a to vás posúva vpred, do ďalších miestností, k ďalším tajomstvám.
Hrateľnosť hry je pekne pomalá, no sú tu momenty, kedy razom rapídne poskočí tempo. Dlho neviete, či sú to len preludy, alebo sú to naozaj duchovia a niečo vám tu hrozí. Neskôr v deme sme ale naozaj museli utekať o život. Možnosti boja tu nie sú žiadne, takže vám pomôže len nájsť si miesto, kam sa pred hrozbou môžete skryť. Môže to byť napríklad skriňa, ale musí to byť hlavne rýchlo. Priestor na chyby tu nie je. Ak nejakú spravíte, čaká vás posledný checkpoint.
Pozitívom je, že v tom dobrom zmysle slova zo Silver Chains smrdí P.T., teda zrušený Silent Hills. V inom prostredí, samozrejme, ale atmosférou nám demo dáva tušiť veľmi nádejný psychologický hororový titul. Ten je v príprave pre PC a konzoly, pobeží na Unreal Engine 4, no zatiaľ nepoznáme dátum vydania.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- TikToker schoval AirTag do tenisiek a dal ich Červenému Krížu, neskôr ich našiel v 44
- Brian O’Conner sa vráti do posledného Fast and Furious filmu 63
- Naughty Dog už odstupuje zo spolupráce na The Last of Us seriáli 94
- Zomrel herec Michael Madsen známy z Tarantinoviek a kopy hier 26
- Microsoft prepustil 9000 zamestnancov pre AI, jeden z vedúcich im odporúča obrátiť 119
- V Číne sa odohral prvý futbalový zápas autonómnych AI robotov 16
- Stop Killing Games petícia prekročila 1 milión podpisov 57
- Call Of Duty: WWII je už v Game Passe 53
- Battlefield 6: EA údajne mieri na 100 miliónov hráčov, vývojári tomu neveria 69
- Júlové hry 17 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Headup Games / Cracked Heads Games Štýl: Adventúra Web: domovská stránka hry | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|