Microsoft predstavuje Project XCloud, cloudové Xbox One hranie |
Microsoft práve predstavil svoje riešenie cloudového hrania. Konkrétne ide o Xbox One cloudové hranie, kde priamo do serverov budú dávať dosky z Xbox One konzol.
Microsoft práve predstavil svoje riešenie cloudového hrania Project XCloud. Konkrétne ide o Xbox One cloudové hranie. Ukazujú tak to, čo všetci a teda budúcnosť hrania. Budúcnosť, v ktorej bude jedno, na akom zariadení sa budete hrať, či na konzole, PC, alebo mobiloch. Je to vízia podobná ako pri streamovaní hudby a filmov, hry sa tam tiež postupne dostanú.
PC hranie v tomto smere zastupuje niekoľko služieb vedených Geforce Now, ale akurát nedávno sa pridal aj Google, Sony má svoje PS Now, Nintendo skúša streamovanie jednotlivých hier na Switch a Microsoft bude mať XCloud.
Microsoft to tu nerieši cez PC architektúry a streamovanie, ale rovno cez Xbox One konzoly, konkrétne ich matičné dosky vopchaté do rackov v serverovniach. Rovno tam tak presunú cez 3000 hier dostupných na Xbox One konzole a pribudnú tam tisíce ďalších, ktoré prídu v budúcnosti.
Prakticky to bude streamovanie, ktoré Microsoftu funguje už v lokálnej sieti, len teraz ho rozšíria a budete sa môcť na svoje hry pripojiť kde len chcete.
Verejné testy začnú začiatkom roka 2019, kde si Microsoft nastaví počet potrebných serverov v každej lokalite. Aktuálne to interne testujú na mobiloch aj tabletoch, kde môžete mobily prepojiť s Xbox ovládačom, alebo ovládať touchscreenovo, kde vyvíjajú špecifické touch ovládania pre hry na čo najlepšiu odozvu.
Microsoft má teraz 54 Azure dátovych centier po celom svete so službami dostupnými v 140 krajinách a teda má veľké pokrytie, ktoré viac menej zahŕňa aj nás, keďže pripojenie do nemeckých dátových centier nie je veľmi ďaleko a odozva nebude vysoká. Viedeň by bola ideálnejšia, ale Microsoft v tejto oblasti rastie veľmi rýchlo a zrejme čoskoro spravia centrum aj tam.
Microsoft sa k tomu nechce obmedzovať len na pevné pripojenia a optiky, ale optimalizuje pripojenia aj na 4G, ktoré preškáluje na 5G, keď budú dostupné. Momentálne testujú kvalitu pri 10 Mbitoch, kde je ich cieľom dosiahnuť čo najlepší zážitok pri čo najmenšom bitrate.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Microsoft prepustil 9000 zamestnancov pre AI, jeden z vedúcich im odporúča obrátiť 123
- Takmer 10 minút hrateľnosti z Mafia: The Old Country 156
- OpenAI o1 model sám seba skopíroval na externý disk, ako istotu pred vypnutím, Cla 73
- Stop Killing Games petícia prekročila 1 milión podpisov 62
- Nové Alza dni zľavy spustené 20
- Ghost of Yotei ukázal svoj gameplay 133
- Júlové hry 17
- RECENZIA: System Shock 2: 25th Anniversary Remaster 30
- Fanúšikovský remake Counter-Strike 1.6 s názvom CS: Legacy narazil na právne probl 19
- Letný Steam výpredaj už pomaly končí 56 zobraziť viac článkov >