Gamescom 2019: Virtuálnej realite to tento rok nevyšlo

Hry podľa filmov a seriálov dostali nový rozmer vo virtuálnej realite. Dokážu však silné mená zachrániť hrateľnosť?

pridal Tanya 26.8.2019 o 14:07 pod hry
Gamescom 2019: Virtuálnej realite to tento rok nevyšlo

HRY > NOVINKY >

Virtuálna realita je nám už dlhšiu dobu podsúvaná ako budúcnosť gamingu a aj keď určite nejde o prehnané tvrdenie, radi by sme videli toto odvetie naberať reálnejšie kontúry. Chceme vidieť nápadité a graficky úchvatné hry s chytľavou hrateľnosťou, kvôli ktorým si nebudeme vedieť dať dole VR headset aj niekoľko hodín. Také hry sme však na Gamescome tento rok nevideli, no za to sme si mohli overiť, ako zvyknú dopadnúť filmové a seriálové licencie v rukách herných vývojárov.

Prvou z VR hier, ktoré sme na Gamescome skúšali, bola Groundhog Day: Like Father Like Son. Ide o nie veľmi vítané pokračovanie filmu, ktorý u nás poznáme najmä pod českým názvom Na Hromnice o den více. Po 26 rokoch od vydania obľúbenej komédie, v ktorej si zahrali Bill Murray a Andie MacDowell, mnohí fanúšikovia čakali skôr nový film než zážitok vo virtuálnej realite. Sony Pictures Virtual Reality a Tequila Works sa však rozhodli, že VR hra bude ideálnym spôsobom, ako sa priblížiť mladšiemu publiku. V hre sa dostávame do úlohy Phila Connorsa juniora, syna moderátora počasia, ktorý sa zasekol v časovej slučke. Junior sa dostane do podobného problému a na to, aby prestal prežívať jeden a ten istý deň v meste Punxsutawney, musí vyriešiť niekoľko hádaniek.

Gamescom 2019: Virtuálnej realite to tento rok nevyšlo

V hre sme mali možnosť vyskúšať si tri úlohy. Prvou z nich bolo strieľanie kávových zŕn. Pointou hry bolo naraz zostreliť všetky kávové zrná, ktoré plávali v akomsi vesmíre s cukrom a sušienkami. Kým zo začiatku stačilo manuálne mieriť na zrná, neskôr bolo potrebné využiť akési lúče, ktoré zostrelili zrná v jednej línii. Boli tam isté prekážky, ktoré lúčom bránili v dosiahnutí cieľa, prípadne zakrývali samotné zrná. Nedá sa tu hovoriť o nejakej sofisitkovanej hádanke, väčšinou stačilo odstrániť bariéry a postupne postrieľať kávové zrná správnym načasovaním útoku.

Druhou úlohou bolo opraviť pokazený kávovar. Mali sme pred sebou klasickú hádanku, pri ktorej treba rúrky pospájať správnym spôsobom, aby cez ne mohla pretekať káva. Prevarený koncept, ktorý sme videli v stovkách iných hier tu navyše dostal aj pachuť pokazeného ovládania na HTC Vive. Hádanku prakticky nebolo možné dokončiť, pretože ruka s uchopenou súčiastkou vždy sama odplávala niekoľko metrov ďalej od kávovaru. Pri iných hrách k tomuto problému nedošlo.

Tretia úloha bola najväčším sklamaním, kedy bolo potrebné nasprejovať na stenu obrázok podľa danej šablóny. Sprejovanie okrajov šablóny bolo nepresné a znovu išlo o koncept, ktorý nie je zábavný s bežným ovládačom a vo VR je to strata času. Môžeme len dúfať, že vo finálnej verzii, ktorá vyjde 17. septembra, uvidíme oveľa zaujímavejšie hádanky, ktoré nám majú podľa tvorcov zabrať 8 hodín herného času.



Pri druhej hre sme sa pozreli na prsty štúdiu
Maze Theory, ako si poradilo s licenciou kultového BBC seriálu Doctor Who. Kým fanúšikovia si počkajú na 12. sériu do roku 2020, čas si môžu vyplniť tým, že budú virtuálne cestovať v čase a riešiť hádanky v hre Doctor Who: The Edge of Time. Počas dema na Gamescome sme sa ocitli v zadnej uličke plnej smetí iba so sonickým skrutkovačomv ruke. Už pri štarte hry obsluha na Dell stánku upozorňovala, že počas dňa mali stále nejaké problémy a mám sa na ne pripraviť. Neklamala. Hra totiž zlyhala už pri samotnom pokuse pohnúť sa z miesta a za mnou sa ozývali posmešky v nemčine, keď mi hra umožnila s pravým triggerom na ovládači kráčať len krok po kroku na vzdialenosť 30 centimetrov. 

Po reštarte hry došlo k miernemu zlepšeniu, a tak bolo možné splniť úlohu zbierania predmetov a ich následného spájania do akéhosi radaru, ktorý mal privolať TARDIS. Obsluha mi povedala, že sa môže stať, že policajná búdka určená na cestovanie v časom sa možno neobjaví a presne to bol môj prípad. Skript na to určený zlyhal, a tak mi obsluha povedala, že na oblohe lietajú plavidlá Dalekov a za správnych okolností by sa plavidlo malo objaviť nad mojou hlavou a TARDIS by ma mala odniesť do bezpečia. Keďže išlo o veľmi krátku ukážku, ostáva len dúfať, že do septembrového vydania tvorcovia doladia muchy a majú v zálohe aj zábavnejšie hádanky ako skladanie radaru z pohodených predmetov. 







Páči sa mi! (+2)




Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #116


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Wow classic - nethergarde keep... (0)
Caute, nehrava niekto za alikov na Nethergarde Kee...
| Herny monitor 27” (22)
Ahoj poradí niekto herny monitor k AMD grafike? Ne...
| Novy mobil (8)
Ahojte, nutne potrebujem novy mobil stary sa mi ro...
| Forza horizon 4 xbox one (1)
Ahojte potrebujem poradiť už mám dlchsie tuto top ...
| Problém s ps4 (4)
Zdravím, moja PS4 Slim začala z ničoho nič blbnúť....
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk