Microsoft: Hráči využívajú xCloud aj na vytvorenie gaučových kooperácií |
Microsoft hovorí viac o pripravovanom projekte xCloud, ktorý je momentálne vo svojej testovacej fáze. Trvá už vyše mesiaca.
Vedenie projektu xCloud hovorí viac o tom, čo môžeme očakávať. Vyzerá to tak, že Microsoft vkladá do cloud gamingu veľké nádeje a pri vývoji komunikuje aj s komunitou. Služba je aktuálne v Preview verzii dostupná v USA, Británii a Južnej Kórei:
"Testovanie v troch krajinách sme spustili z veľmi konkrétnych dôvodov. USA a Veľká Británia sú samozrejme veľmi vyspelé a stabilné trhy Xboxu. Potom je tu Južná Kórea, ktorá je lídrom v telekomunikáciách. Spolupracujeme aj so spoločnosťou SK Telecom, aby sme dokázali využiť výhody 5G a potenciál tohto trhu. Začali sme v malom. Mali sme asi štyri first party tituly, teraz 50 hier, ktoré môžete hrať v Preview verzii. Pracujeme s mnohými partnermi, aby sme projekt xCloud priniesli do každého zariadenia."
Počas testovania, ktoré momentálne prebieha už mesiac, sa v Microsofte naučili veľa vecí z pohľadu technickej stránky. Spomínajú, že už krátko po spustení služby v testovacej fáze im začali prichádzať notifikácie zo systémov na detekciu proti podvádzaniu. Ukázalo sa, že ak hráte na konzole umiestnenej v dátovom centre, má neuveriteľné nízky ping, niekedy 0 ms, čo predtým nebolo možné. Aj preto museli aktualizovať ochranu proti cheatovaniu (ta mohla vyhodnotiť taký malý ping ako cheat). Microsoft zároveň tvrdi, že ľudia budú používať xCloud na vytvorenie gaučovej kooperácie:
"Síce Sea of Thieves nepodporuje gaučový co-op, ale ludia v Preview programe použili xCloud na to, aby si ho vytvorili. Čiže keď hráte doma, jeden človek môže hrať na Xboxe One X, ďalší na Surface Booku 2 a tretí na xCloude. Všetci v jednej miestnosti hrajú spolu bez toho, aby monopolizovali televíziu."
Microsoft berie xCloud ako dlhoročnú cestu, počas ktorej sa bude služba zlepšovať a naďalej napredovať:
"Berieme dlhodobý prístup. Urobili sme niečo veľmi podobné pri konzole, kde zavádzame nové aktualizácie pre skupinu spotrebiteľov a potom dostávame ich spätnú väzbu. Pre nás je dôležité urobiť to správne, preto to robíme otvoreným a transparentným spôsobom. Začali sme pred štyrmi týždňami štyrmi hrami na troch trhoch. Dnes existuje viac ako 50 hier. Je to stále sa rozširujúci model. Zameriavame sa na komunitu a na to, čo jej môžeme priniesť.
Skutočne si myslíme, že kľúčové zložky sú tri - obsah, komunita a cloud. Máme fenomenálny cloud v Azure, v 54 regiónoch a 140 krajinách. Táto distribúcia a dosah sú pre nás neuveriteľnou devízou. Máme knižnicu obsahu, kde nájdete hry prvej a tretej strany cez predplatné Game Pass. Už toto nám tvorí komunitu viacerých hráčov.
Akákoľvek spoločnosť, ktorá chce byť úspešná v streamingovom priestore, podľa nás bude potrebovať významné investície, históriu, dedičstvo a úspech vo všetkých zmienených bodoch súčasne. Je však dôležité aj správne ich skombinovať."
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- TikToker schoval AirTag do tenisiek a dal ich Červenému Krížu, neskôr ich našiel v 43
- Severná Kórea má opäť svoj jediný Steam bod, tajomný hráč sa po absencii znovu vrá 43
- Filmová recenzia: Predátor: Zabijak zabijakov 31
- Problémy s chladením PlayStation 5 konzoly sa zrejme rozširujú 81
- Brian O’Conner sa vráti do posledného Fast and Furious filmu 58
- Asus omylom spojil RTX 50 a RX 9070 XT do jednej grafickej karty 17
- AI by vám odrezalo prívod kyslíku, aby zabránilo svojmu vypnutiu 35
- Cheater vo Fortnite dostal pokutu 175 000 dolárov a doživotný zákaz - Epic Games p 51
- Začal letný vypredaj na Steame 40
- Resident Evil: Requiem ukázal ďalšie detaily 63 zobraziť viac článkov >