Ako je na tom slovenský herný priemysel v roku 2019? |
Aj v roku 2019 herný priemysel na Slovensku rástol. Pribudli tímy, hry a aj vývojári.
Videohry sú na Slovensku najsilnejším predstaviteľom multimédií, dôležitou súčasťou digitálnej ekonomiky a dôležitou súčasťou kultúrno-kreatívneho priemyslu. Navyše tento rok slovenský herný priemysel opäť narástol a detailnejší pohľad na jeho stav nám priniesla nová výročná správa Slovenskej asociácie herných vývojárov (SGDA).
Na Slovensku dnes pôsobí 38 spoločností, ktoré spoločne zamestnávajú približne 682 profesionálov, z toho je 72 žien. Tie najčastejšie pracujú na pozícii grafičky a čo sa týka celkového dopytu po pozíciách, tak najviac sú hľadaní programátori. 18% slovenských štúdií je na trhu 15 a viac rokov a až 53% sa primárne zameriava na vývoj pre PC. Na chvoste je virtuálna a rozšírená realita s 3%. Minulý rok na Slovensku vyšlo 60 hier a doteraz ich bolo u nás vydaných 444. Aktuálne je vo vývoji 108 projektov a priemerne tak jedno štúdio paralelne pracuje na 2,8 projekte. Odhadom v roku 2019 vzniklo 158 nových pracovných miest.
Zhodne si 42% vývojárov vydáva hry svojpomocne a aj prostredníctvom vydavateľa. Zostávajúcich 16% hry vydáva prostredníctvom majiteľa platformy. Stále je najčastejším zdrojom financovania self-funding. Len 11% zdrojov spoločností je od zahraničných vydavateľov. Na Slovensku je však stále silnejším zdrojom aj štátna podpora. Za posledné 3 roky Fond na podporu umenia prispel na vývoj viac ako 70 projektom v rôznom štádiu celkovou sumou 1.070.000€. Odhadované príjmy slovenského herného priemyslu v roku 2019 sú 56,6 milióna eur. To je nárast o viac ako 10 miliónov v porovnaní s rokom 2018.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- TikToker schoval AirTag do tenisiek a dal ich Červenému Krížu, neskôr ich našiel v 44
- Brian O’Conner sa vráti do posledného Fast and Furious filmu 63
- Naughty Dog už odstupuje zo spolupráce na The Last of Us seriáli 94
- Zomrel herec Michael Madsen známy z Tarantinoviek a kopy hier 26
- AI by vám odrezalo prívod kyslíku, aby zabránilo svojmu vypnutiu 35
- Microsoft prepustil 9000 zamestnancov pre AI, jeden z vedúcich im odporúča obrátiť 108
- V Číne sa odohral prvý futbalový zápas autonómnych AI robotov 16
- Call Of Duty: WWII je už v Game Passe 53
- Battlefield 6: EA údajne mieri na 100 miliónov hráčov, vývojári tomu neveria 69
- Stop Killing Games petícia prekročila 1 milión podpisov 52 zobraziť viac článkov >