Dolby vyvracia vyjadrenia Sony, hovorí, že Dolby Atmos môže ponúkať zvuk pre stovky objektov |
Mark Cerny na svojej prezentácii PS5 hovoril, že ich Tempest engine pre 3D zvuk je lepší ako Dolby Atmos, keďže ten je obmedzený na 32 objektov.
V aktuálnom blogu Dolby poopravuje tieto tvrdenia a hovorí, že Dolby Atmos môže podporovať 3D zvuk pre stovky objektov. Systém Sony im pripomína ich začiatky pred rokmi. Rovnako totiž ponúkajú 3D zvuk, ale už dávno a medzitým ho napríklad dostali Xbox One konzoly, PC, headsety a aj mobily.
Zo zaujímavostí hovoria, že Dolby Atmos podporované produkty idú od 15 dolárov, a teda cena nie je problémom.
Je pravda, že Dolby Atmos je obmedzený na 32 objektov?
Nie, to je nesprávne. Ako technológia dokáže Dolby Atmos podporovať stovky simultánnych objektov.
Ako už bolo povedané, opierame sa o rady v oblasti skúseností od vývojárov niektorých prvých hier Atmos: objekty sú fantastickým nástrojom, ale mali by sa vytvárať obmedzenia, pokiaľ ide o počet aktívnych objektov. Príliš veľa objektov v pohybe môže vytvoriť mätúci zvukový obraz.
Vývojári nám tiež povedali, že vyhýbanie sa horizontálnemu postaveniu pre zmes všetkých objektov je zbytočne časovo náročné a náročné na prácu. Vývojári zatiaľ vytvárajú zmesi novej generácie zmiešaním zvuku základu a zvuku objektov. Viac zvukov je dobré, ale nemusí to byť nevyhnutne „lepšie“.
Čo si myslíte o poslaní spoločnosti Sony priniesť 3D zvuk každému?
Snaha Sony priniesť 3D zvuk každému na PS5 je vzrušujúca, pripomína nám to, keď sme pred mnohými rokmi začali aplikovať Dolby Atmos na hry. V súčasnosti existujú na trhu stovky miliónov produktov s povolením Dolby Atmos, naprieč niekoľkými kategóriami produktov (TV, AVR, soundbar, mobilný telefón, počítač, herná konzola, headsety). Dolby Atmos je tiež k dispozícii v širokej škále cien - dokonca už od 15 dolárov.
Spoločnosť Sony oznámila hlboké zameranie na 3D zvuk. Ako to ovplyvní Dolby?
Sme nadšení, že spoločnosť Sony sa v novej konzole venuje používaniu 3D zvuku. Toto sa dá interpretovať iba ako potvrdenie práce, ktorú sme vykonali vo všetkých zábavných žánroch pri implementácii Dolby Atmos na zariadenia, ktoré zákazníci dnes používajú. Budeme pokračovať v našej misii, aby sme zabezpečili podporu Dolby Atmos ako štandardu v oblasti 3D zvuku na všetkých koncových bodoch.
Aký je dopad zvukovej platformy Sony: Tempest 3D Audio Tech?
Podobne ako v prípade zvukovej platformy Microsoft Sonic Spatial Audio Platform od spoločnosti Microsoft sa zvukové tímy potešia, že majú výkonnú 3D zvukovú platformu na dodanie svojho remesla na PS5. Myslíme si, že je to zásadný míľnik pre herné štúdiá. Sme nadšení, že spoločnosť Sony sa zaviazala k vývoju svojho zvuku vytvorením bona-fide 3D audio platformy pre PS5. „Tempest“ je nielen skvelé meno, ale aj skvelý odkaz na jednu z našich obľúbených klasických arkádových hier.
Uvidíme, čo bližšie ohlási Microsoft v oblasti 3D zvuku na Xbox Series X. Teraz mu na Xbox One funguje ako Dolby Atmos, tak aj ich vlastný Spatial Audio, zrejme sa s tým posunú aj do novej generácie. Pridávajú tam ešte Project Acoustics, ktorý bude slúžiť na raytracing zvuku.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Microsoft prepustil 9000 zamestnancov pre AI, jeden z vedúcich im odporúča obrátiť 119
- Naughty Dog už odstupuje zo spolupráce na The Last of Us seriáli 94
- Takmer 10 minút hrateľnosti z Mafia: The Old Country 150
- Zomrel herec Michael Madsen známy z Tarantinoviek a kopy hier 26
- OpenAI o1 model sám seba skopíroval na externý disk, ako istotu pred vypnutím, Cla 66
- Stop Killing Games petícia prekročila 1 milión podpisov 62
- V Číne sa odohral prvý futbalový zápas autonómnych AI robotov 16
- Júlové hry 17
- Fanúšikovský remake Counter-Strike 1.6 s názvom CS: Legacy narazil na právne probl 19
- Battlefield 6: EA údajne mieri na 100 miliónov hráčov, vývojári tomu neveria 69 zobraziť viac článkov >