DLSS 2.0 zvyšuje výkon takmer bez straty kvality, bude to budúcnosť upscalingu?

Pozreli sme sa na ďalšie dve hry, ktoré majú zapracované DLSS 2.0, a aj to, ako vlastne táto funkcia funguje.

pridal saver 5.4.2020 o 11:09 pod hry
DLSS 2.0 zvyšuje výkon takmer bez straty kvality, bude to budúcnosť upscalingu?

HRY > NOVINKY >

DLSS 2.0 Nvidia postupne spúšťala v posledných tituloch a má ju Wolfenstein Youngblood, prišiel s ním aj Deliver us The Moon a najnovšie ju dostal aj Control a MechWarrior 5: Mercenaries. DLSS je teraz v novej verzii kvalitnejšie, teraz bez rozmazania a navyše aj rýchlejšie. Totiž teraz už neupscaluje z polovičného počtu pixelov, ale zo štvrtinového, teda už teraz hru systém renderuje v 1080p, ktoré zvýši na 4K, alebo v 540p na 1080p.

Z Control sme už mali veľa porovnaní, ale pozrime sa na Deliver Us The Moon a Wolfenstein Youngblood. Tie dostali DLSS 2.0 funkciu už pri svojom vydaní. 

Deliver Us The Moon

Konkrétne na RTX2080 Super dokázalo DLSS Deliver Us The Moon z 27 fps (na maxime s raytracingom) pri 4K zvýšiť na 74 fps. Je to pri zapnutom Performance režime DLSS, teda najmenej kvalitnom. Môžete si zapnúť aj Balanced, ktorý je kompromis rýchlosti a kvality, alebo nakoniec Quality, ktoré sa snaží o najkvalitnejší upscalovaný obraz. 

Detailný pohľad na zmeny:

DLSS 2.0 zvyšuje výkon takmer bez straty kvality, bude to budúcnosť upscalingu?

Základný obraz v 4K bez upscalovania:

DLSS 2.0 zvyšuje výkon takmer bez straty kvality, bude to budúcnosť upscalingu?

Jednotlivé DLSS 2.0 režimy (z 1080p do 4K) - Performance, Balanced, Quality:

DLSS 2.0 zvyšuje výkon takmer bez straty kvality, bude to budúcnosť upscalingu?
 
DLSS 2.0 zvyšuje výkon takmer bez straty kvality, bude to budúcnosť upscalingu?
 
DLSS 2.0 zvyšuje výkon takmer bez straty kvality, bude to budúcnosť upscalingu?

Rozdiely sa tam veľmi ťažko hľadajú, na fontoch mierne vidieť, ako sú jemne antialiasované, ale rovnako sú antialiasované aj objekty, ktoré predtým neboli. Ďalšie zábery ukazujú podobne ťažko nájditeľné rozdiely a to stále je porovnanie 1080p upscalovania voči 4K originálu

DLSS 2.0 zvyšuje výkon takmer bez straty kvality, bude to budúcnosť upscalingu?

Jednotlivé DLSS 2.0 režimy - Performance, Balanced, Quality:

DLSS 2.0 zvyšuje výkon takmer bez straty kvality, bude to budúcnosť upscalingu?
 
DLSS 2.0 zvyšuje výkon takmer bez straty kvality, bude to budúcnosť upscalingu?
 
DLSS 2.0 zvyšuje výkon takmer bez straty kvality, bude to budúcnosť upscalingu?

Pri vonkajšej scéne je ešte ťažšie nájsť rozdiely:

4K Originál:

DLSS 2.0 zvyšuje výkon takmer bez straty kvality, bude to budúcnosť upscalingu?

DLSS 2.0 (z 1080p do 4k) - Performance, Balanced, Quality:

DLSS 2.0 zvyšuje výkon takmer bez straty kvality, bude to budúcnosť upscalingu?
 
DLSS 2.0 zvyšuje výkon takmer bez straty kvality, bude to budúcnosť upscalingu?
 
DLSS 2.0 zvyšuje výkon takmer bez straty kvality, bude to budúcnosť upscalingu?

 

Wolfenstein Youngblood

Wolfenstein Youngblood mal DLSS 2.0 zapracované ako prvé, ale Nvidia vtedy ešte nehovorila k tomu viac detailov. Z testov už vtedy vyzeral výrazne kvalitnejšie. 

4K Originál:

DLSS 2.0 zvyšuje výkon takmer bez straty kvality, bude to budúcnosť upscalingu?

DLSS 2.0 (z 1080p do 4k) - Performance, Balanced, Quality:

DLSS 2.0 zvyšuje výkon takmer bez straty kvality, bude to budúcnosť upscalingu?
DLSS 2.0 zvyšuje výkon takmer bez straty kvality, bude to budúcnosť upscalingu?
 
DLSS 2.0 zvyšuje výkon takmer bez straty kvality, bude to budúcnosť upscalingu?

Tu si môžeme dať zoom na telefónny automat, kde rozdiely vidieť len minimálne, na texte vidieť mierne softenované písmo a menej detailov na ukazovateli regulátoru nižšie, na ostatných režimoch sa postupne detaily zvyšujú. Stále je to 10x zoom, čo si pri samotnom hraní ani v Performance režime nevšimnete.

DLSS 2.0 zvyšuje výkon takmer bez straty kvality, bude to budúcnosť upscalingu?

Vyzerá to celé veľmi zaujímavo a nárasty framerate sú veľké a pritom strata kvality len veľmi malá. Síce miestami vidieť, ako DLSS robí sharpening, ale pre tých, ktorým by to vadilo, Nvidia už ohlásila, že pripravuje možnosť nastavenia sharpeningu. 

Ešte jedna zaujímavosť, DLSS2.0 má detailnejší obraz oproti natívnemu rozlíšeniu. Tu je dobrá ukážka z controlu.

DLSS 2.0 zvyšuje výkon takmer bez straty kvality, bude to budúcnosť upscalingu?

Ak by vás zaujímalo, ako celé DLSS 2.0 funguje, Nvidia vydala aj rozsiahlu prezentáciu. Celé je to už o generáciu vpred oproti DLSS 1.0, ktoré potrebovalo množstvo naučených detailov o obraze v každej hre a to aj v každom rozlíšení. Tu sa už AI učí globálne a zároveň DLSS pracuje aj s rekonštrukciou pre vyššiu kvalitu obrazu.

DLSS 2.0 sa bude aj jednoduchšie zapracovávať do hier a bude už aj priamo v enginoch. Nová verzia Unreal enginu už možnosť dostane. Uvidíme, či ho bude postupne dostávať aj viac hier. Je až škoda, že to nie je niečo automatické, ale Nvidia tam musí mať rendering naviazaný na svoju funkciu a autori musia spraviť len drobnú úpravu v hre. 

Bude zaujímavé sledovať, či niečo podobné spraví aj AMD. Eventuálne, ak to nespravia sami, tak Microsoft teraz spúšťa DirectML (machine learning), ktorý okrem iného umožňuje podobný štýl upscalingu a to priamo cez DirectX (ukážka z minulého roka). Tento systém bude súčasťou aj nového Xbox Series X. 





Páči sa mi! (+5)

Zaradené pod: DLSS 2.0, Nvidia, upscaling






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19564)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk