Microsoft potvrdil spätnú kompatibilitu v Xbox Series X pre tisíce hier, pridal detaily vylepšení |
Microsoft pridá spätne kompatibilným hrám HDR, zrýchli ich, budú aj možnosti zlepšenia rozlíšenia a zdvojnásobenia framerate aj na 120 fps.
Zatiaľ čo Sony zrušilo text o spätnej kompatibilite PS5 zo svojej stránky, Microsoft potvrdil tisíce hier v spätnej kompatibilite už pri vydaní Xbox Series X konzole a pridal detaily o niektorých vylepšeniach, ktoré hry dostanú. Hovoria o konzole ako najkompatibilnejšej konzole doteraz.
Microsoft už dlho razí politiku zachovávania herného odkazu a ponechávania progresu, achievementov, priateľstiev a komunít krížom cez generácie. A pri vydaní Xbox Series X to potvrdí aj so zachovaním kompatibility ovládačov, ako gamepadov, tak aj volantov z Xbox One.
Presunuli stovky Xbox360 titulov a išli aj spätne k prvému Xboxu a teraz to isté chcú spraviť aj pri Xbox One. Je to veľký technický problém, keďže čipy sa menia krížom cez generácie a navyše vývojári sa snažia optimalizovať na každý systém využívaním jedinečných možností danej konzoly. To ešte spätnú kompatibilitu sťažuje. Nový Xbox s custom dizajnovaným procesorom to však zvládne a už teraz fungujú tisíce hier na Xbox Series X. Do vydania konzole budú testovať takmer 200 000 hodín, aby sa ubezpečili, že vaša knižnica bude pripravená.
Zároveň sa hry budú hrať lepšie na Xbox Series X, kde budú spätne kompatibilné hry využívať celé CPU, GPU, SSD, bez ich spomaľovania alebo boost modu. Získajú tak viac rýchlosti, viac výkonu na svoje maximálne rozlíšenie a vizuál. Plus zrýchlia sa aj nahrávania.
K tomu staré hry dostanú aj doplnkovú HDR rekonštrukčnú techniku, ktorá pridá hrám automatickú HDR podporu s nulovým dopadom na výkon a to aj pre hry z pôvodného Xboxu.
Spätne kompatibilné hry budú rovnako podporovať Quick Resume funkciu, a teda môžete hocikedy hru opustiť a prepnúť sa do inej a následne pokračovať v tejto tam, kde ste skončili.
Tím k tomu pri vydaní Xbox One X spravil nové techniky na vylepšovanie titulov, kde staré hry mohli fungovať v 4K, alebo pridať anisotropické filtrovanie. Teraz k tomu pribudnú nové techniky vylepšujúce rozlíšenia, kvalitu obrazu a k tomu pridávajú aj možnosť zdvojnásobenia framerate z 30 na 60 fps, zo 60 fps na 120 fps.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis a Tomb Raider: Catalyst oficiálne predstavené 97
- Budú toto tituly z vianočnej rozdávačky Epicu? Bude rozdávať aj RDR2? 42
- Remake Assassin's Creed IV: Black Flag prekvapí svojím podnázvom 16
- Nové zľavy pred Vianocami 17
- Hogwarts Legacy je teraz zadarmo na Epic Store 32
- Mobily so 4GB pamäťou sa vrátia, niektoré hi-endy zrejme klesnú na 12GB 76
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis bude názov novej Tomb Raider hry 45
- Článok: TCL 65'' C9K Mini LED TV 47
- RECENZIA: Mount & Blade II: Bannerlord - War Sails 4
- Livestream z The Game Awards ocenení začne o 1:30 73 zobraziť viac článkov >













