Hlavný grafický inžinier zo Sony potvrdil detaily architektúry GPU v PS5 |
Hlavný grafický inžinier dlho do noci hral Ghost of Tsushima a možno povedal detaily, ktoré nemal.
Hlavný grafický inžinier zo Sony potvrdil niekoľko zaujímavostí okolo grafického čipu v PS5. Hovorí, že môže povedať len to, čo je verejne známe, aj keď ráno o piatej po celonočnom hraní Ghost of Tsushima zrejme povedal niečo viac. Medzičasom to už bolo vymazané a teraz hovorí, že z toho môže potvrdiť len to, že hral Ghosta do rána do piatej.
V správe konkretizoval, že grafický čip v PS5 je niekde medzi RNDA 1 a RDNA 2 s niektorými jedinečnými prvkami:
Okolo architektúry sa dlho diskutovalo o tom, aký typ to vlastne je, keďže Sony začalo s dizajnom skôr, aj sa rátalo, že bude mať niečo medzi tým. Sony ho nakoniec nazvalo RNDA 2, ale zrejme si spravili kombináciu, kde si do jednotky zobrali niečo z RDNA 2 (Xbox Series X má mať plné RDNA2). Nevieme, čo všetko tam dali, ale nespomínajú napríklad variable rate shading, mesh shadery alebo Sampler Feedback. Dôležité pre hry je, že pridali raytracing. Dodal, že aj PS4 Pro má divný hybrid grafiky medzi GCN2 a GCN4.
K jedinečným prvkom čipu spomenul, že keďže GPU je postavené na Navi technológii, nemá machine learning, majú tam však jedno CU rezervované na 3D zvuk.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila Black Friday zľavy 124
- Rusi predstavili svojho AI robota, spadol im priamo pri prezentácii 102
- Valve predstavilo Steam Frame, Steam Controller a Steam Machine 185
- Nolan priniesol fotky zo svojho nového filmu Odyssey 47
- RECENZIA: Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 26
- Rockstar oficiálne ohlásil Red Dead Redemption pre Xbox, PS5 a Switch 2 spolu s mo 39
- Phil Spencer z Xboxu reagoval na kroky Valve - hovorí, že možnosti hráčov a vývojá 57
- Sony prináša oficiálny PlayStation monitor 48
- Bude Ubisoft odpredaný? 51
- Asus predstavuje exkluzívnu grafickú kartu ROG Matrix RTX 5090 s cenou 3 999 dolár 46 zobraziť viac článkov >














