Hlavný grafický inžinier zo Sony potvrdil detaily architektúry GPU v PS5 |
Hlavný grafický inžinier dlho do noci hral Ghost of Tsushima a možno povedal detaily, ktoré nemal.
Hlavný grafický inžinier zo Sony potvrdil niekoľko zaujímavostí okolo grafického čipu v PS5. Hovorí, že môže povedať len to, čo je verejne známe, aj keď ráno o piatej po celonočnom hraní Ghost of Tsushima zrejme povedal niečo viac. Medzičasom to už bolo vymazané a teraz hovorí, že z toho môže potvrdiť len to, že hral Ghosta do rána do piatej.
V správe konkretizoval, že grafický čip v PS5 je niekde medzi RNDA 1 a RDNA 2 s niektorými jedinečnými prvkami:
Okolo architektúry sa dlho diskutovalo o tom, aký typ to vlastne je, keďže Sony začalo s dizajnom skôr, aj sa rátalo, že bude mať niečo medzi tým. Sony ho nakoniec nazvalo RNDA 2, ale zrejme si spravili kombináciu, kde si do jednotky zobrali niečo z RDNA 2 (Xbox Series X má mať plné RDNA2). Nevieme, čo všetko tam dali, ale nespomínajú napríklad variable rate shading, mesh shadery alebo Sampler Feedback. Dôležité pre hry je, že pridali raytracing. Dodal, že aj PS4 Pro má divný hybrid grafiky medzi GCN2 a GCN4.
K jedinečným prvkom čipu spomenul, že keďže GPU je postavené na Navi technológii, nemá machine learning, majú tam však jedno CU rezervované na 3D zvuk.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Ghost of Yotei ukázal svoj gameplay 157
- Nové Alza dni zľavy spustené 22
- 3000-dolárové RTX 5090 sú pre plebs, 500-tisícová zlatá RTX 5090 je práve pre vás 56
- Rockstar možno nechtiac naznačil návrat GTA 4 a Red Dead Redemption 2 vo vylepšený 57
- Letný Steam výpredaj už pomaly končí 56
- Porovnanie Ghost of Yotei s Ghost of Tsushima 77
- Porovnanie výkonu PS5 Pro s RTX 5060 Ti a Radeon 9060 XT 128
- Meta pri ťahaní AI expertov nešetrí, zobrala vedúceho vývoja z Apple a dala mu 256 40
- Bethesda pripravuje niekoľko Fallout hier 59
- Prichádza limitovaná edícia PS5 konzoly s témou Ghost of Yotei 53 zobraziť viac článkov >