Nvidia odpovedá na otázky ohľadom novej generácie RTX grafík |
Prečo má RTX3080 10GB pamäte? Ako je to s dvojnásobnými shadermi?
Nvidia po predstavení RTX 3000 série odpovedala na otázky hráčov a pridala niekoľko detailov, ktoré sme nevedeli:
Ako je to so zdvojnásobením CUDA jadier?
Kľúčovým dizajnom Ampere série bolo dosiahnuť dvojnásobnú priepustnosť pre FP32 operácie oproti Turingu. Pre toto sme vytvorili nové dátové cesty pre FP32 a INT32 operácie a výsledkom je možnosť jednej 32 FP32 operácie na takt, alebo 16 FP32 a 16INT32 operácie na takt. Všetky štyri SM partície môžu vypočítať 128FP32 operáciu na takt, čo je dvojnásobok FP32 na Turingu, alebo 64 FP32 a 64 INT32
Zdvojnásobenie FP32 výkonu zlepšuje výkon v množstve bežných grafických a compute operácií. Výkon je rôzny podľa shaderového levelu a mixu inštrukcií, ale odšumenie raytracingu je dobrým príkladom dvojnásobnej priepustnosti.
Spolu s tým má Ampere SM zdvojnásobenú shader pamäť a L1 cache. Priepustnosť RTX3080 je 219GB/s oproti 116GB/s na RTX2080 Super.
Viac o architektúre prinesú čoskoro v detailnom popise.
Podporuje séria 10bit 444 120fps obraz?
Nová séria to podporuje a podporuje aj 8K/60Hz 12bit HDR
Dajú karty aj 4k/144Hz?
RTX3080 je dostatočne výkonná, aby napríklad Doom Eternal, Forzu 4, Wolfenstein Youngblood spustila na 4K-144fps, pričom náročné hry ako RDR2, Control, Borderlands 3 idú bližšie k 4K-60fps na maxime.
Uvidia systémy s PCIE3.0 degradáciu výkonu?
Výkon záleží od veľa faktorov, väčší dopad ako PCIE má výber procesora. Budú sledovať nové platformy, aby plne využili možnosti PCIE4.0 na zlepšenie výkonu.
Aké vylepšenia má nové DLSS?
DLSS je teraz vo verzii 2.1 a ponúka 8K rozlíšenie pre RTX3090 a možnosť škálovania 9x. VR podpora s DLSS, dynamické rozlíšenie.
Otázka ohľadom RTX IO, môže byť použité aj pre AI?
Nvidia okrem grafiky ponúkne RTX IO aj pre dátovú analýzu pre rýchlejšiu komunikáciu GPU a úložiska, špeciálne pre AI a HPC aplikácie
Umožňuje RTX I/O používať SSD ako VRAM?
RTX IO číta zo SSD oveľa rýchlejšie, neumožňuje však nahradiť framebuffer so SSD.
Bude mať SSD určitú minimálnu rýchlosť?
Nie.
Potrebuje RTX I/O používať Direct Storage API?
Áno, príde budúci rok.
S ktorými kartami bude spolupracovať RTX Reflex?
Bude podporovať 900 sériu a vyššie
Spomínajú aj zlepšenie streamingu, kde bude lepší výkon v kvalite videa a zapracované sú lepšie kodeky.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aké Star Wars hry sa oplatí zahrať? 93
- Nová Tomb Raider má byť v otvorenom svete v Indii, Lara bude mať aj motorku 87
- Čo ukázalo Gray Zone Warfare v early access? 38
- David Corenswet sa ukázal ako Superman 80
- Sony zrušilo plány s povinným previazaním PC hráčov Helldivers 2 cez PSN konto 277
- Ako sa má Helldivers 2 na PC? 388
- RECENZIA: Felvidek 37
- Vo Witcherovi 3 si už budete môcť zalietať na gryfovi 26
- Aké filmy a seriály prídu v máji? 15
- Aký notebook kúpiť na jar 2024 za 600, 1000, 1500 alebo 2000 eur? 33 zobraziť viac článkov >