Microsoft priblížil spätnú kompatibilitu na Xbox Series X a S, tisícky hier budú dostupné pri vydaní konzoly |
Microsoft znovu zhrnul svoju spätnú kompatiblitu a pridal aj ďalšie detaily o tituloch z troch predchádzajúcich generácii, ktoré si zahráte na Xbox Series XS.
Microsoft je známy tým, že sa snaží zachovávať hernú históriu so spätnou kompatibilitou a inak to nebude ani na Xbox Series X a S. Hovorí, že hry testovali 500 000 hodín, aby ich pripravili hry na obe konzoly, kde sa teraz budú hrať najlepšie.
Spätne kompatibilné hry idú na nových konzolách natívne a využívajú naplno CPU, GPU a SSD, žiadny boost režim, žiadne podtaktovanie, plný výkon konzoly v každej spätne kompatibilnej hre. Znamená to, že všetky hry bežia na plnom výkoné, na ktorý boli pôvodne navrhnuté a teraz s výrazne vyšším výkonom ako na ich pôvodnej launch platforme. Ponúknu tak vyšší alebo stabilnejší framerate a pôjdu na maximálnych rozlíšeniach. Zároveň sa budú nahrávať rýchlejšie.
Auto HDR
Moderné hry často implementujú HDR na zvýšenie vizuálnej kvality, keďže HDR umožní väčší rozptyl jasu a aj farieb. Svetlá tak budú intenzívnejšie a farby jasnejšie. Keďže však staršie hry HDR nemajú, Xbox Series X a S konzoly pridávajú HDR cez funkciu nazvanú Auto HDR. Bez zásahu do hry sa tak vizuál vylepší.
Bez zásahu autorov pridá Microsoft do hier aj ďalšie vylepšenia a to konkrétne dvojnásobný framerate, zvýšené rozlíšenia, zlepšený filtering.
Nová technológia na dvojnásobný framerate
Tím spätnej kompatibility prišiel v novej generácii s novými systémom, ktorý umožní zdvojnásobiť framerate v určitých tituloch. Nejde to na všetky hry, keďže niektoré majú obmedzenia na 30 fps v animáciách, fyzike, ale tie, ktoré idú, dostanú namiesto 30 fps dvojnásobných 60fps, alebo namiesto 60fps až 120 fps.
Fallout na videu ide v 60 fps na Xbox Series S
Zlepšený vizuál
Podobne ako na Xbox One aj tu vylepšili rozlíšenie spätne kompatibilných Xbox360 titulov na 1440p na Xbox Series S a na 4K na Xbox Series X. Spolu s tým zlepšujú filtrovanie textúr na oboch konzolách na takmer všetkých spätne kompatibilných tituloch, čím sa vylepší ich vizuál.
K tomu spätná kompatibilita bude okamžitá a ak máte hry nahraté na externom HDD na Xbox One, len ho prepojíte a môžete fungovať ďalej, rovnako budú fungovať diskové verzie hier a samozrejme, ak máte hry kúpené digitálne, môžete si ich posťahovať, keďže sa vám všetky zobrazia po prihlásení. Nakoniec budú fungovať aj cloud pozície na všetkých hrách. Teraz už aj na Xbox360 tituloch bez Xbox Live Gold, keďže tie boli ešte v starom systéme, kde ste museli mať Gold pre prístup ku cloudu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký je Netflixovský seriál 3 Body problem? 36
- Alza spustila zľavy na konzoly, PC a ďalší herný tovar 25
- Aké herné PC zložiť na jar 2024 za 800, 1000, 1500 alebo 2000 eur? 65
- Resident Evil 9 bude zrejme umiestnený v otvorenom svete 86
- Aká bola druhá séria Halo seriálu? 50
- Objavená bola diera v Apple M1,M2 a M3 čipoch 65
- RECENZIA: Horizon Forbidden West - Complete Edition (PC) 54
- Putin rozkázal, aby si Rusko vytvorilo vlastnú hernú konzolu 205
- Príde GTA VI až v roku 2026? 63
- Horizon 2 odštartoval na Steame s nižším počtom hráčov ako jednotka, ale port je d 193 zobraziť viac článkov >