Čo ukázala beta Age of Empires IV? |
Age of Empires IV bolo už dlhšie v uzavretých testoch a teraz prešlo do otvoreného stress testu.
Age of Empires IV bolo už dlhšie v uzavretých testoch a teraz prešlo do otvoreného stress testu. Ten prebieha tento víkend (nájdete ho na Steame a Store, ak si to odsúhlasíte v Xbox Insider aplikácii) a testuje matchmaking a stabilitu multiplayeru. Okrem toho si viete zahrať aj tutoriál a naučiť sa základy.
Viac menej hra bude presne to, čo sme od AOE čakali a aj to, čo sme videli. Teda strategicky tu pokračujete v štýle série, nečakajte výrazné zmeny v základoch. Teda staviate svoju dedinu, ťažíte, budujete armádu, postupujete v érach a snažíte sa vyvážiť všetky prvky tak, aby ste to zvládli lepšie ako nepriatelia.
Zdá sa to dobre vyvážené. Povedal by som, že hrateľnosť je zábavne spravená, nie otravne. Je tu dostatok nových mechaník pri jednotkách, kde špeciálne možnosti sú zaujímavé z taktického hľadiska a rovnako opevnenia sú teraz oveľa hlbšie zapracované, spolu s útokmi na ne. Kombinovanie jednotiek v armádach je tu teraz dosť dôležité. Ponúknuté civilizácie sú dostatočne rozdielne ako budovami, tak technológiami. Ale v zásade to berte ako AOE II prepracované do 3D, len hlbšie prepracované po stránke rozvoja a aj stratégie.
Grafika je taká rozporuplná (ak sa vám zasekla na low, pozrite si návod, ako nastaviť vyššie detaily), ale dá sa na ňu zvyknúť a zistíte, že pri nej dobre vidieť jednotky a zvláda aj veľké boje s tisíckou jednotiek. Animácie nie sú zlé, aj keď pri niektorých jednotkách by sa dali zlepšiť, podobne aj zobrazenie vody, alebo malé preblikávanie v okrajoch tieňov. V každom prípade rôzne malé detaily sú veľmi slušné. Možno aj škoda obmedzení maximálneho a minimálneho zoomu, obe by mohli byť ešte zvýšené. Zvuková stránka je však veľmi dobrá a počujete zbrane, krik, búranie a dostatočne dobre sa to mixuje aj vo veľkých bojoch.
Ťažko to ešte hodnotiť z tohto obmedzeného testu, ale v zásade sa zdá, že tam potenciál je. Možno grafika mohla mať viac detailov, ale v oblasti optimalizácie to nie je zlé a ani po stránke hrateľnosti. Uvidíme, čo ponúkne celá hra.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Najväčšie hry v roku 2026 54
- Nové zľavy pred Vianocami 35
- Mega výpredaj roka už začal 28
- Avatar 4 a Avatar 5 majú potvrdené dátumy, trojka už má za sebou prvý víkend, v kt 56
- Jeden kupujúci dostal pekný darček od Amazonu, namiesto dvoch SSD mu prišli dve kr 51
- Steam Replay 2025 ukázal, že hráči trávia len okolo 14% času pri nových hrách 56
- Stranger Things už dostal druhú časť poslednej série, Netflix zhrnul štatistiky se 70
- Epic dnes rozdáva parádnu RPG Disco Elysium 22
- Najhoršie filmy roka podľa Metacritic 40
- Nedostatky pamätí zasahujú aj AI firmy - Microsoft sa pre nezískanie kontraktu hne 61 zobraziť viac článkov >
|
PC
Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Microsoft / Relic Štýl: Stratégia / Realtime
| |||
|
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| |||





















