Aké herné štúdiá teraz vlastní Microsoft a aké mu pribudnú po odkúpení Activision Blizzard? |
Spravme si prierez aktuálnymi Microsoft štúdiami, ich aktuálnou tvorbou a aj tým, čo im pribudne, keď sa odkúpenie Activisionu zrealizuje.
Microsoft ďalej expanduje a pozrime sa, čo vlastne už vlastní, respektíve, čo mu pribudne s Activisionom. Spolu to potom bude cez 36 štúdií s 20-tisíc zamestnancami, ktorí budú robiť na viac ako 50-tich hrách.
Pôvodné štúdiá Ak si pamätáte, pred pár rokmi mal Microsoft len svoje základné štúdiá a to:
Turn 10 je jedno z už klasických štúdií Microsoftu, ktoré im vyvíja Forza Motorsport sériu, ako aj jej engine, na ňom beží Forza Horizon a teraz sa pridá aj Fable. Čakáme od nich novú Forzu Motorsport, ktorá by mohla prísť tento rok.
Čerstvejšie štúdio Coalition vzniklo po odkúpení Gears of War značky od Epicu a následne prebratí niektorých vývojárov. Tí rovno začali tvoriť Gears of War 4 a medzičasom pridali aj Gears 5. Aktuálne od nich čakáme ohlásenie Gears 6 a robia aj na hre s novou značkou. Prešli už na Unreal Engine 5.
Popri Coalition v Microsoft vytvorili aj 343 Industries, ktoré pre zmenu prebrali po Bungie Halo sériu a síce predchádzajúce hry boli váhavé, Halo Infinite vyšlo veľmi dobre. Teraz od nich čakáme ďalšie rozširovanie hry a nové kampane. Čoskoro príde aj Halo TV seriál.
Rare Microsoft kúpil už dávno a dlhšie bolo ukážkou toho, ako vie upadnúť kvalitná firma. Posledné roky však firma nabrala druhý dych, spravila Sea of Thieves, ktoré ide veľmi dobre a popritom vyvíja ďalšie dve hry. Vieme, že jednou z nich je Everwild.
Publishing sa stará o vydávanie titulov tretích strán, či už malých alebo väčších, ako napríklad Ori alebo teraz vydali Flight Simulator. Aktuálne majú otvorené väčšie spolupráce ako Contrabant s Avalanche, Project Dragon s IO Interactive, Int/Night robí As Dusk Falls, majú aj cloudový projekt s Kojimom a niekoľko ďalších ešte neohlásených hier.
Pôvodne Microsoft mal ešte aj Ensemble Studios alebo Lionhead, ale tie však z úplne zlých dôvodov zrušili. Špeciálne Ensemble bolo zrušené len pre zníženie nákladov. Plus mali aj Bungie, ale to nechali odísť a nahradili ho 343 Industries.
Nedávno odkúpené štúdiá Aktuálne odkúpenia síce začali len tri roky dozadu, ale celé to spustil ešte predtým Mojang, ktorý naučil Microsoft, ako sa majú štúdiá odkupovať a ako sa k nim treba správať.
Microsoftu veľmi dobre vyšlo odkúpenie Mojangu a jeho Minecraftu, ktorý dokázal kvalitne rozširovať a expandovať s ním. Nedávno spustili Minecraft Dungeons a teraz sa pripravuje aj filmová verzia značky. Nie je úplne jasné, na čom presne pracuje cez 600 zamestnancov firmy.
Medzi prvými odkúpeniami v nedávnej dobe zobrali menšie indie štúdio Compulsion, tvorcov We Happy Few, ktorí teraz robia dve ďalšie hry.
Kúpili aj tvorcov Hellblade, ktorí teraz vytvárajú Hellblade II, hororovku Project Mara a Project Dreadnought, ktorý má redefinovať pojem zábava.
Undead pod Microsoftom výrazne rastie. Tento rok otvorili novú pobočku pre motion capture a pripravujú pokračovanie State of Decay série. Trojka už pôjde s kvalitou výrazne vyššie.
Obsidian bolo prekvapivé odkúpenie, ktoré Microsoftu prinieslo firmu orientujúcu sa na RPG. Tá už vydala The Outer Worlds, teraz pracujú na dvojke a robia aj RPG Awoved. Popritom dokončujú menší titul Grounded a zatiaľ neohlásenú RPG Pentiment.
Playground bola veľmi dobrá investícia od Microsoftu, firma im už predtým spravila niekoľko Forza Horizon titulov a po odkúpení priniesli ako štvorku, tak aj päťku Horizonu a teraz pracujú aj na novom Fable a určite aj Forze Horizon 6.
Inxile je ďalšia RPG firma, ktorú odkúpili, a tá ma na svedomí hlavne Wasteland a Bard's Tale. Teraz pracujú na steampuknovej fps RPG Project Cobalt a ďalšom titule.
Kúpili aj Double Fine, autorov parádnych skákačiek a adventúr, a tento rok s nimi vydali Psychonauts 2. Firma medzitým už robí na ďalšom titule.
Nedávno vytvorené štúdiá Microsoft si v posledných rokoch vytvoril aj vlastné štúdiá a konkrétne dve:
Microsoft vytvoril aj vlastné štúdio World's Edge, ktoré sa stará o Age of Empires sériu. Síce pôvodne sami nevyvíjali, už nabrali kapacity a zrejme prebrali vývoj a rozširovanie AOE IV, pracujú aj na neohlásenom titule. Nevieme, či rovno AOE V alebo či oživili Age of Mythology.
Initiative je najzaujímavejšia pobočka Microsoftu, kde nabrali veľké mená z biznisu a vieme, že robia na novom Perfect Dark titule.
Bethesda štúdiá S Bethesdou im pribudla masa kvalitných štúdií:
Hlavné Bethesda štúdio je najväčšie štúdio Microsoftu a má cez 500 zamestnancov, robia na Fallout 76, Starfielde a začínajú Elder Scrolls VI. Zrejme sa postupne dostanú aj k novému Falloutu, ak ho nezoberie Obsiadian.
Zenimax Online je MMO orientované štúdio, robia na Elder Scrolls Online a pripravujú MMO podľa novej značky alebo niektorej Microsoft značky.
id Soft, legendárni autori Wolfensteinu, Quake alebo Dooma, by teraz po poslednom Doomovi mali pracovať na novom reštarte Quake značky. Plus robia na vylepšeniach svojho idTech enginu.
Japonská pobočka Bethesdy vytvorila napríklad Evil Within sériu a teraz pracujú na Evil Within 3, ako aj na GhostWire Tokyo, ktoré by malo vyjsť tento rok.
MachineGames sa ujalo veľmi dobre s reštartom Wolfenstein série, aj keď prekvapivo teraz robia na novom Indiana Jonesovi a uvidíme, čo v ňom ponúknu. Popritom by mali vyvíjať aj nový Wolfenstein 3.
Arkane je veľmi kvalitná firma, ktorá robí viac netradičné hry, ale vždy im to vychádza. Spravili Dishonored sériu, ktorej štýl použili aj teraz vo veľmi úspešnom Deathloop, a robia aj kooperačný upírsky titul Redfall, ktorý by mal vyjsť tento rok.
Mobilná firma Bethesdy spravila veci ako MonstroCity alebo minulý rok Mighty Doom. Zrejme teraz robia na ďalšej mobilnej hre podľa niektorej značky.
Pôvodne Human Head štúdio, ktoré spravilo Prey, robí na novej PvPvE onlineovke. Hovorilo sa o licencovanej DC značke, ale uvidíme, čo to nakoniec bude.
Activision Blizzard štúdiá S odkúpením Activision Blizzardu získajú peknú hŕstku štúdií, kde síce väčšina teraz robí na Call of Duty, ale Microsoft to zrejme zmení. Plus majú aj Blizzard, ktorý robí na Diable a vyzerá, že Microsoft chce oživiť aj Starcraft značku:
Vydavateľská časť Activisionu, ktorá vydáva ako svoje hry, tak aj hry tretích strán. Vydali napríklad Sekiro od From Software.
Prakticky polovicu Activision Blizzardu tvorí samotný Blizzard, ktorý má 5000 zamestnancov sám o sebe. Nedelí sa totiž na ďalšie menšie firmy, aj keď má viac tímov po celom svete. Majú značky ako Diablo, StarCraft, World of Warcraft, Hearthstone alebo Overwatch. Teraz sa venujú hlavne Diablu a Overwatchu. World of Warcraft pomaly dožíva a Starcraft má pauzu.
Hlavná firma na vývoj Call of Duty hier, robí hlavne na Modern Warfare častiach série. Viac menej sú od nich najkvalitnejšie časti série s najlepším vizuálom a najlepšou kampaňou.
Sledgehammer je taká čiastočne pomocná, občas hlavná firma pre Call of Duty a v poslednom čase majú radi hlavne druhú svetovú vojnu. Raz skúšali robiť Call of Duty v otvorenom svete, ale vedenie im to zrušilo. Aj pri svojich posledných hrách skúšali zapracovať viac inovatívne prvky, ale tie boli zrušené.
Treyarch je tretia veľká firma, ktorá pracuje na Call of Duty sérii a špecializujú sa na Black Ops podsériu. Svojho času do série priniesli Zombie časť, ktorá sa tam zachovala dodnes.
Je to veľká tragédia Activisionu, kde štúdio, ktoré spravilo klasiky ako Heretic, Hexen, Soldier of Fortune, Jedi Knight II, Quake 4, Wolfenstein, Singularity, zničili podporou a remastrami Call of Duty. Posledné roky dostali svoju vlastnú hru Call of Duty Warzone.
Ďalšie pomocné štúdio pre Call of Duty je High Moon studios. Svojho času spravili klasiku ako Darkwatch, alebo Bourne Conspiracy, sériu Transformerov a Deadpoola. No potom už boli odstavení od hlavného vývoja a pomáhali s COD a Destiny.
Beenox bolo kvalitné štúdio, ktoré zahltili podporou Call of Duty. Pôvodne robili Spider-man hry, Skylanders, ale potom roky len COD hry. Našťastie sa to snažili posledné roky napraviť a časť zamestnancov vyhradili na hry ako Crash Team Racing, Tony Hawk's Pro Skater 1+2 a aj Crash 4.
Toys for Bob takmer stihol podobný osud ako Beenox a posledný čas na nich už tiež presunuli podporu Call of Duty, aj keď stihli len od Warzone. Predtým tiež robili na Skylanders, ale aj zábavných skákačkách od Disney, spravili Crash Trilogy alebo Spyro trilogy a robili aj na Crashovi 4.
Demonware je menšia pobočka, ktorá robí čisto na online systémoch pre Call of Duty alebo Tony Hawk a pre ďalšie online hry. Robia matchmaking systémy, servery, anticheaty, ale aj systémy na odomykanie skinov.
Major League Gaming je esports organizácia, ktorá sa stará o turnaje v rôznych multiplayerovkách. Samozrejme aj o Activision blizzard hry ako Call of Duty alebo Starcraft.
Digital robí kvalitne mobilné hry ako Afterpulse, Respawnable Heroes, ale má aj sériu športov a portovali aj Bad Company 2 pre mobily. Activision ho kúpilo len minulý rok, aby nemuseli vývoj Call of Duty mobile outsourcovať na Číňanov, respektíve robili ďalšie mobilné Call of Duty hry.
King, kráľa mobilných hier, pred pár rokmi Activision odkúpil a ťaží z ich titulov ako Candy Crush, Saga hry, ale spravili aj autorunner Crash: One the Run. Firma má 11 štúdií.
Teraz ostáva čakať, ako sa to bude vyvíjať ďalej a či nakoniec Activision odkúpenie prejde, respektíve, či bude Microsoft vo veľkých odkúpeniach pokračovať. |
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila nové zľavy, Xbox Series S je len za 220 eur 117
- VIDEO : Ako by vyzeral remake GTA San Andreas na Unreal Engine 5? 38
- Aká bola prvá séria Halo TV seriálu? 65
- VIDEO : Ako by vyzeral Red Dead Redemption Remake na Unreal engine 5? 42
- Hranie videohier v detstve zvyšuje inteligenciu, potvrdzuje štúdia 103
- Kojima si už všimol leaknutie Death Stranding 2 53
- Epic zadarmo rozdáva hru Borderlands 3! 28
- Nextgen update Zaklínača 3 vyjde koncom roka 56
- Ukážky z Modern Warfare 2 sa už leakujú 27
- Ako funguje upgrade PS Plus na vyššie verzie? Hráči v Ázii zisťujú, že musia doplá 185 zobraziť viac článkov >