Slovenský survival AREAZ prináša vylepšenia efektov |
Najnovší update hry AREAZ sa zameral na nové vizuálne efekty pre ohne a itemy, ktoré ho využívajú.
Najnovší update hry AREAZ sa zameral na nové vizuálne efekty pre ohne a itemy, ktoré ho využívajú. Ide najmä o oheň, ohniská, fakle a svetlice. Tie povodne vznikli ešte počas prototypu hry v lete 2018 a nezodpovedali už súčasným nárokom.
V prvom rade ide o prechod efektov zo starého Cascade do nového Niagara systému. Ten je aj vhodný pre Unreal Engine 5. Umožňuje veľa nových funkcií a má dobré FPS.
Prvou takouto funkciou je, že veľkosť plameňa teraz závisí od množstva dreva v ohnisku. To je možné využiť aj v budúcnosti, keď rýchlosť pečenia alebo schnutia postavy a vecí bude závisieť od množstva paliva.
Zmenil sa aj vzhľad plameňa fakle a najmä svetlice. Tá už nepripomína „svetelný meč“ ale má pekný „prskavkový“ efekt. Zároveň generuje už samotný efekt aj svetlo. Nie je potrebné, aby bol k fakli pripojený ďalší svetelný zdroj, čo má znova veľký pozitívny dopad na FPS.
Zmena sa dotýka aj ďalších vecí. Pôvodné ohnisko bolo zmenené na táborový oheň. Pribudlo malé ohnisko, ktoré sa dá ľahko vycraftiť a nestojí hráča veľa kalórií. Hra je práve postavená na systéme kalórií, ktoré hráč musí dopĺňať a rozhodovať sa, na čo ich obmedzené množstvo použije.
Nové malé ohnisko má miesto pre 3 kusy paliva – napríklad dreva. Rovnako vyžaduje vetvičku na jeho podpálenie. Má však len jedno miesto na pečenie v podobe ražňa a nedajú sa tak v ňom upiecť vajíčka ako volské oká a ani mušle. Umožňuje prevariť aj vodu vo fľaši z bambusu, ktorá sa ale vplyvom priameho ohňa rýchlo ničí. V budúcnosti sa uvažuje o pridaní hrnca, v ktorom pôjde nielen prevariť vodu, ale aj uvariť polievku alebo čaj. Malé ohnisko sa tak skôr hodí ako dočasné počas prieskumu mapy. V samotnom tábore je lepšie spraviť pôvodný väčší táborový oheň.
Zmena sa dotkla aj spôsobu, akým sa manipuluje s vecami a vykonáva crafting. Hra umožňuje používať a kombinovať veci v obidvoch rukách. Do ľavej ruky sú teraz určené „consumables“ - materiál, zatiaľ čo do pravej ruky idú „tools“ - náradie. V zmysle tejto logiky sa drží teraz drevo v ľavej ruke ako spotrebný materiál. Rovnako sa pridáva ľavou rukou do ohniska. Naopak zápalky sú určené pre pravú ruku ako náradie. Postupne sa takto upravia aj ostatné itemy a nich nadväzujúci crafting
Ďalej sa zmenil aj vzhľad uhlíkov v ohnisku.
Ak je ohnisko zaplavené vodou, napríklad počas prílivu oceánu, čo je unikátna vec v hre, tak drevo nielen navlhne, ale aj odpláva preč vďaka morským prúdom a oheň sa zahasí. Hráč tak musí porozmýšľať, kam ohnisko a tábor umiestniť, aby o svoje veci neprišiel.
Bližšie sa na nové efekty môžete pozrieť na okolitých obrázkoch.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaje pomaly končia 137
- Rusi platia za negatívne recenzie Stalkera 2 na Steame 106
- Witcher 4 je už v plnom vývoji 62
- Decembrové hry 91
- Stalker 2 dostal sľubovaný prvý patch 311
- Zrušená RTX 4090ti karta bola nájdená medzi odpadom vo výpredaji 21
- Kam sa stratil Xbox Series X? 80
- PS Plus predstavuje svoje decembrové tituly 33
- Light of Motiram vyzerá ako klon Horizon Zero Dawn 59
- Stalker 2 dostal druhý menší patch 167 zobraziť viac článkov >
PC
Slovenské hry Vývoj: Project Solutions Štýl: Akcia / Survival
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|