Rule of Rose v tieni Silent Hill |
Japonský survival horor Rule of Rose – v hlavnej úlohe so sadistickými deťmi – dával o sebe vedieť iba prostredníctvom krátkych trailerov. Bolo to pochopiteľné, hra bola pripravovaná iba pre japonský trh (dúfajme, že Sony lokalizuje RoR aj pre iné regióny), a z toho dôvodu neboli takmer nikde poriadne informácie. Server GameSpy sa rozhodol pozrieť na túto japonskú verziu a v aktuálnom preview priniesol dojmy z hrania.
Hra sa odohráva v polovici 30-tych rokov minulého storočia a pracuje hlavne so strachom z neznáma. Hlavnú protagonistku, mladučkú Jennifer, vytiahne z autobusu zodpovednosť za malého chlapca, ktorý od nej nečakane ujde počas výletu autobusom. To však ešte nevie, že krátko po vystúpení nebude pokračovať v ceste ďalej, pretože jej pred nosom autobus ujde. Ocitá sa na neznámom mieste Rose Garden, kde stojí honosné sídlo. V rezidencii ju privíta skupinka prefíkaných detí, ktoré ju uväznia vo svojom bizarnom svete, kde lietajúca veľryba nie je nič neobvyklého.
Rule of Rose vychádza z klasiky Silent Hill, a keďže sa Jennifer nespolieha na boj (Jennifer málo znesie a v hre nie je veľa zbraní), tak aj o prehliadaný Haunting Ground. S druhou menovanou hrou ju spája hlavne psí spoločník. Jennifer krátko na začiatku narazí na ochotného štvornohého kamaráta Browna. Pomáha jej dávať dohromady tajomstvá, v ktorých sa utápa. Ak zavetrí predmet v miestnosti, začne okolo neho ňuchať, a tak ho nemožno prehliadnuť. Pri spozorovaní nepriateľa sa snaží odviesť jeho pozornosť, zatiaľ čo Jennifer môže útočiť alebo sa skryť. Interakcia so psom však týmto končí. Žiadne hladkanie, učenie nových trikov alebo ochrana ako v Haunting Ground.
Podľa preview je grafická stránka vynikajúca a dosť sa približuje Silent Hillu, a to nielen špeciálnym filtrom s veľkým zrnom. Modely postáv sú detailné a verne rozpohybované, na prostrediach vidieť výbornú prácu so svetlami a vyzdvihovaný je aristokratický štýl grafiky, ktorý výborne buduje atmosféru a zdôrazňuje dobu, v ktorej sa hra odohráva. Zvuková stránka vraj nezaostáva (používa rovnaké triky ako SH (plač detí a pod.)) nijako za grafikou. Vyčítané boli časté loadingy (v každej miestnosti) a často zle zvolené pevné uhly kamier. No a niekomu bude vadiť až prílišná podobnosť so SH.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aké Star Wars hry sa oplatí zahrať? 74
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 112
- Nová Tomb Raider má byť v otvorenom svete v Indii, Lara bude mať aj motorku 71
- Aké hry prídu v máji? 51
- Česká FPS akcia Gray Zone Warfare práve dostala dátum vydania v Early access 42
- LG spúšťa masovú výrobu OLED panelu s prepínateľným rozlíšením a frekvenciou 53
- Čo ukázalo Gray Zone Warfare v early access? 29
- Plánuje Microsoft vydať celú svoju masívnu dávku hier na jeseň? 59
- MSI prestalo vyrábať AMD grafiky, orientuje sa čisto na Nvidie 85 zobraziť viac článkov >