Phil Spencer hovorí, že Xbox k prežitiu potrebuje mobily |
Nie Call of Duty, ale mobilná časť Activisionu je pre Microsoft najdôležitejšia.
Phil Spencer v aktuálnom podcase spomínal, že tvrdenie, že v akvizícii Activisionu ide o len Call of Duty, je konštrukt konkurencie. V skutočnosti ide práve o mobilnú časť, ktorú Microsoft chce. Totiž, ako aj Sony zistilo, konzoly už ďalej nerastú a ak chcú rásť s platformami ďalej, potrebujú iné platformy. Sony sa preto tiež snaží rozširovať na PC a postupne aj na mobily. Keďže Microsoft je na PC už dlho, teraz sleduje práve mobily. Tie sú trhom, ktorý stále rastie, zatiaľ čo PC a konzoly zostávajú nemenné.
Phil k tomu povedal:
„Nemyslím si, že niekto potrebuje tento citát od nás, aby pochopil, akí sme v mobilných zariadeniach irelevantní. Každý, kto zdvihne telefón a rozhodne sa hrať hru, to uvidí sám."
Ich ponuka je tam minimálna, čo sa týka natívnych hier. Skúšajú tam streaming, ale potrebujú dostatok veľkých natívnych hier na svoje ciele. Tie, ako už minule povedali, sú vytvorenie vlastného mobilného store.
Phil hovorí, že to je veľmi dôležitá oblasť biznisu a nie sú sami, kto to vidí:
„Toto je len miesto, kde ak nezískame relevantnosť ako herná značka - nie sme sami, kto to vidí - časom sa herný biznis stane pre každého z nás akosi neudržateľným. Ak nedokážeme nájsť zákazníkov na telefónoch, na akejkoľvek obrazovke, na ktorej chce niekto hrať, budeme oddelení na malom hernom trhu a prevádzkovanie globálneho biznisu bude veľmi náročné."
Totiž ako mobilný trh rastie, percento podielu konzolového a aj PC biznisu sa zmenšuje a tým pádom aj časť trhu, na ktorej pôsobia. Firmy ako Tencent budú oproti tomu stále rásť:
"A potom, keď sa pozriete na najväčšie herné spoločnosti, Tencent je najväčšia herná spoločnosť na svete, tak veľká časť ich príjmov pochádza z mobilných zariadení a potom vkladajú svoj obchodný úspech, ktorý si zarobili vďaka práci, na odkupovanie ďalších štúdií.
Je dôležité, aby ste sa so svojimi zákazníkmi stretávali tam, kde chcú hrať, ak sa snažíte prevádzkovať celosvetový herný biznis, a stále viac a viac sú mobily miestom, kde chcú ľudia hrať."
Počet celkových mobilných používateľov Activisionu bol 368 miliónov za štvrťrok, z toho 240 miliónov z Kingu v Candy Crush a podobných hrách a takmer 100 miliónov je mobilných Call of Duty hráčov. Sú to výrazne vyššie čísla ako má hocikto na konzolách.
Phil hovorí, že skôr tak kupuje Candy Crush ako Call of Duty. Robí to z rovnakého dôvodu ako Take Two kúpilo Zyngu, ale Activision to spravil lepšie, keď kúpil King:
„Povedal by som, že Activision Blizzard King to urobil lepšie, rozhodne lepšie ako my, a teraz sú v pozícii, kde majú skvelé PC značky, skvelé konzolové franšízy a skvelé mobilné. Pre nás skutočným rozdielom, ktorý nám niečo pridá, budú ich mobilné možnosti.“
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Budú toto tituly z vianočnej rozdávačky Epicu? Bude rozdávať aj RDR2? 49
- Nové zľavy pred Vianocami 31
- Avatar: Oheň a Popol má zatiaľ najnižšie hodnotenia zo série 40
- Mobily so 4GB pamäťou sa vrátia, niektoré hi-endy zrejme klesnú na 12GB 87
- RECENZIA: Terminator 2D: NO FATE 58
- Half-Life 3 má byť launch hrou pre Steam Machine, vydanie cieli na jar 2026 71
- Takto vyzerá Witcher 3 s AI filtrom 49
- Warner Bros. oficiálne zamietol ponuku Paramountu, Netflix rozbehol promo kampaň 35
- Epic rozdáva Jotunnslayer: Hordes of Hel 17
- Filmová recenzia: Avatar: Oheň a popol 30 zobraziť viac článkov >












