História Final Fantasy XIV

Pozrime sa na históriu, akou si od roku 2013 prešla stále populárna MMORPG.

pridal matus_ace 23.7.2023 o 13:24 pod hry
História Final Fantasy XIV

HRY > NOVINKY >

Koncom septembra oslávi MMORPG Final Fantasy XIV už 13 rokov od vydania. Pre známu japonskú sériu bola táto hra druhou odbočkou do MMO vôd a za tých 13 rokov má za sebou naozaj turbulentné obdobia. Nevydarený štart, roky opráv a nakoniec aj rastúca popularita. Dnes patrí medzi najlepšie MMORPG hry na trhu a zaujme ako kopou obsahu, tak aj zaujímavým príbehom a zábavnou hrateľnosťou. Zhrňme si to všetko v stručnom historickom okienku.

Final Fantasy XIV - 2010 - recenzia

Pôvodná verzia hry, ktorú si dnes už nezahráte. Tá bola vo vývoji od roku 2005 pod označením Rapture a jej oznámenia sme sa dočkali v roku 2009 pre PC a PS3. Hra bola pri vydaní chválená za technické kvality, ale hrateľnosť, rozhranie a celkový dojem boli kritikmi aj hráčmi zvozené pod zem. High fantasy zasadenie bolo zaujímavé, ale postupne hráči od hry odchádzali. Square Enix pozastavilo mesačné poplatky, poriadne zamiešalo s vývojovým tímom a nakoniec 11. novembra 1012 aj vyplo servery.

História Final Fantasy XIV

 

Final Fantasy XIV: A Realm Reborn - 2013 - recenzia

Na pozadí sa usilovne pracovalo na novej hre, ktorá mala vyriešiť všetky problémy a dohliadal na ňu skúsený Naoki Yoshida. Táto verzia bola označovaná ako 2.0 a koncom augusta oslávi 10 rokov od vydania. Príbeh pôvodnej hry je v rámci lore braný ako prequel pre A Real Reborn. Stále sa tak hráči nachádzajú vo svete Hydaelyn, teraz ale v poriadne rozšírenom príbehu s pestrejšími postavami a aj hrateľnostnými možnosťami. Táto verzia už bola komunitou vrelo prijatá a autori začali pracovať na rozširovaní.

História Final Fantasy XIV

 

Patch 2.1 A Realm Awoken - 2013

Vydanie A Realm Reborn rozbehlo aj rozširovanie obsahu a budovanie na tom, čo funguje. Po menších odkladoch tak v decembri 2013 vyšiel prvý väčší update, ktorý opravil chyby, rozšíril príbeh, priniesol Wolves' Den PvP a odkryl aj Labyrinth of the Ancients, prvú časť Crystal Tower raidu pre 24 hráčov. Súčasťou boli aj ďalšie novinky a autori pokračovali ďalej na ďalších patchoch, ešte však nie expanziách.

História Final Fantasy XIV

 

Patch 2.2 Through the Maelstrom - 2014

Koncom marca 2014 prišiel ďalší väčší update, ktorý opäť rozšíril príbeh. Priniesol aj nový raid a hráči sa tiež mohli vrhnúť do nových dungeonov. Hráči sa tiež dočkali nových questov, ale prišiel tiež Glamour systém, ktorý hráčom umožnil meniť vzhľad ich vybavenia.

História Final Fantasy XIV

 

Patch 2.3 Defenders of Eorzea - 2014

V lete sa hráči dočkali ďalšieho veľkého updatu a jeho hlavnou novinkou boli Frontlines, teda rozsiahle PvP bojiská pre až 72 hráčov. Pribudol však aj The Hunt, kde ste zas lovili legendárne monštrá. Taktiež sa rozšíril Crystal Tower raid a to ako hrateľnostne, tak aj príbehovo. Celkovo tento patch priniesol ďalšie rozšírenie príbehu, viacero úprav alebo menších noviniek. V oblasti vybavenia autori pokračovali ďalej a priniesli systém Desynthesis na rozoberanie vybavenia na komponenty.

História Final Fantasy XIV

 

Patch 2.4 Dreams of Ice - 2014

Na jeseň roku 2014 autori opäť rozšírili príbeh, zakončili príbehovú líniu Bahamut raidu a pridali ďalšie nové dungeony. Asi najvýraznejšou novinkou tohto patchu bolo pridanie novej hrateľnej triedy Rogue, ktorú si mohli hráči upgradovať na Ninja. Taktiež autori do hry priniesli Allagan Tomestones of Poetics a Poetics sa stali niečím, čo hráči hry poznajú doteraz.

História Final Fantasy XIV

 

Patch 2.5 Before the Fall - 2015

Ešte pred prvou expanziou Square Enix prinieslo jeden veľký patch. ten bol tak veľký, že bol rozdelený na dve časti, z ktorých prvá vyšla v januári a druhá v marci. Prvý časť priniesla Odin primal battle a finálnu časť Crystal Tower raidu. Nechýbali nové dungeony a ani ďalšie rozšírenie príbehu, na ktoré sa sústredila hlavne druhá časť. Pribudla aj posledná úroveň Zodiac Weapons a zaujímavým rozšírením bola nová lokalita Manderville Gold Saucer určená minihrám ako kartovka Triple Triad alebo Chocobo racing.

História Final Fantasy XIV

 

Heavensward (3.0) - 2015 - recenzia

V lete toho istého roka vyšla prvá veľká expanzia, ktorá priniesla množstvo obsahu porovnateľné so základnou hrou. Level cap sa zvýšil na 60, pribudli nové zóny, mohli ste si už aj zalietať a zahrať za 3 nové triedy - Dark Knight, Astrologian a Machinist. Rovnako sa rozšíril príbeh hry, pribudla nová rasa, nové dungeony, nové raidy a aj nové PvP režimy. Spolu s touto expanziou sa hra dočkala vydania OS X klienta. Dnes si expanziu môžete jednoducho zahrať, keďže je súčasťou Starter Edition a aj trial verzie zadarmo.

História Final Fantasy XIV

 

Stormblood (4.0) - 2017

Kým updaty vychádzali a stále vychádzajú pomerne rýchlo a pravidelne, medzi expanziami už boli väčšie rozostupy a vychádzali s dvojročnou medzerou. Dej sa sústreďuje okolo úsilia o oslobodenie mestských štátov Ala Mhigo a Doma po dvoch desaťročiach podrobenia pod Garleanskou ríšou. Level cap sa zvýšil na 70, pribudli nové dungeony a raidy, nové zóny vrátane zón pre plávanie aj potápanie, dočkali sme sa aj nových tried Red Mage, Samurai a Blue Mage. Expanzia priniesla aj zmeny súbojového systému a experimentovala s novými prvkami, ktoré si prepožičala z iných hier, napríklad aj MOBA.

História Final Fantasy XIV

 

Shadowbringers (5.0) - 2019

Shadowbringers preniesla hráčov do novej dimenzie, First, ktorá je odrazom Source, domácej dimenzie hráčov. Tu sa z vás stal Warrior of Darkness s úlohou obnoviť temnotu vo svete, ktorý sa utápa v svetle. Level cap sa opäť zvýšil a teraz na 80, pribudli ďalšie nové dungeony a raidy, nové zóny a dve nové triedy Gunbreaker a Dancer. Dostali sme tiež dve nové rasy - Viera (z FFXII) a Hrothgar (inšpiráciou bola rasa Ronso z FFX). Expanzia opäť upravila súbojový systém, upravila hrateľnosť a prišla hlavne grafickým zlepšením.

História Final Fantasy XIV

 

Endwalker (6.0) - 2021 - recenzia

Kvôli COVIDu sme si na štvrtú expanziu museli počkať o niečo dlhšie, ale oplatilo sa. Expanzia priniesla zavŕšenie Hydaelyn–Zodiark príbehu, a teda ukončila príbeh, ktorý začal s A Realm Reborn. V novej expanzii ste sa snažili zabrániť koncu sveta, ktorý predpovedala predchádzajúca expanzia. Level cap sa zvýšil na 90 a už existujúce triedy dostali nové schopnosti. Dočkali sme sa dvoch nových tried - Sage a Reaper, rovnako aj dvoch nových hubov - Old Sharlayan a Radz-at-Han. Síce nepribudli nové hrateľné rasy, ale dočkali sme sa nových variantov. Expanzia zaujala kvalitným dejom, nečakanými momentmi a aj kvalitnými mikropríbehmi z nových svetov.

História Final Fantasy XIV





Páči sa mi! (+2)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (13)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (9)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (2)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Svet, ukrajina, vojny ... (20009)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk