Aký podiel Game Pass hráčov má Game Pass Ultimate? |
Európska komisia vydala tento týždeň dlhú správu o odkúpení Activisionu a spomína tam zaujímavé veci.
Európska komisia vydala tento týždeň dlhú správu o odkúpení Activisionu a spomína tam zaujímavé veci. Správa má totiž 258 strán, na ktorých preberá všetky oblasti obchodu a miestami vidieť, že sa do hier veľmi nerozumie, podobne ako úrady v US a UK. Veľa menších krajín sa podľa svojich reportov hrám rozumeli oveľa viac.
EU má šťastie, že to odsúhlasili. Keby to neodsúhlasili, ide to pred sudcu, ktorého nebudú zaujímať ich len tak z brucha vymyslené trhy, odhady založené len na tom, že Microsoft je veľká spoločnosť, prípadne prebrané obavy konkurencie. V US si to už FTC vyskúšalo. Pred sudcom potrebujú fakty a sudca berie v úvahu len zákony.
Ale zo zaujímavých vecí je spomenutý napríklad podiel Game Pass Ultimate používateľov zo všetkých Game Pass používateľov a je to 70-80%.
Nie je to nečakané, keďže Ultimate toho ponúka oveľa viac, ale zároveň je to veľmi vysoké číslo, pri ktorom by mohol Microsoft optimalizovať ponuku nižších Game Passov. Špeciálne základný Game Pass na konzole, ktorý sa teraz po zavedení Game Pass Core zdá ako nadbytočný. Aj keď oproti nemu základný PC Game Pass je stále zaujímavý, keďže má prakticky všetko až na streaming a môže pre PC hráčov plne postačovať, zrejme bude mať veľkú časť z tých zvyšných 20-30%.
Zároveň EU komisia predpokladá, že Call of Duty bude aj v Game Pass Ultimate. To je jedna z vecí, ktoré zle napísali, keďže Microsoft dáva hry do oboch verzii Game Passu na každej platforme, ale chceli napísať v cloude. Čo je samozrejmé, že tam bude. Odhadujú, že hry Activisionu nebudú v iných cloudových službách, ale tam Microsoft podpísal zmluvy, takže minimálne Call of Duty bude.
Z iných vecí dokument napríklad hovorí:
- Microsoft predáva konzolu zo stratou
- EU komisia zistila, že keď vyjde nová hra, hráči menej hrajú staršie hry rovnakého žánru
- Komisia sa výrazne zamerala na žánre a zistila, že každý má svoj trh a teda skupinu hráčov
- Komisia zistila, že vývojár AAA hier sa môže ľahko presunúť na vývoj ne-AAA hier, zároveň oba typy hier majú svoje publikum
- Hovorí, že segmentácia podľa ceny alebo predplatného, alebo cloud prístupu nie je dôležitá.
- Tri najväčšie značky Activisionu pre PC boli - World of Warcraft, Call of Duty, a Diablo pre konzoly Call of Duty, Crash Bandicoot, a Diablo (World of Warcrafta tak zarába na PC viac ako Call of Duty)
- Microsoft má pod 5% podiel na trhu AAA hier
- EU hovorí, že Tencent a Valve sú najväčšími vývojármi a vydavateľmi AAA hier na PC v EU. Ťažko povedať čo tu zarátali pod Tencent a pri Valve zrejme zarátali distribúciu cez Steam.
- Čo sa týka AAA hier na konzolách, najväčšími vyvojármi a vydavateľmi sú EA a Nintendo
- Celosvetovo sú najväčšími vývojármi a vydavateľmi EA a Tencent.
- Spojenie Microsoftu a Activisionu z firiem spraví najväčších vývojárov akčných a adventúrových hier, nasledovaných Sony, Nintendom a Epicom. Ťažko povedať čo presne tu zarátali Epicu, keďže Fortnite je pod strieľačkami.
- Microsoft s Activsionom budú viesť aj strieľačky, EA a Epic budú alternatívy
- Distribúciu hier na PC vedie Valve, na konzolách Sony.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Mafia: The Old Country 128
- Battlefield 6 beta preload je už spustený 117
- PS6 má byť výkonom na úrovni 9070XT, nový Xbox mierne vyššie, na úrovni RTX 5080 116
- Hideo Kojima kritizuje herný priemysel, hovorí, že väčšina hier je rovnaká 128
- DOJMY: Titan Quest II 35
- Recenzie na Mafia: The Old Country vychádzajú 42
- Magnus procesor pre ďalší Xbox má ponúknuť flexibilitu, ktorá bude konkurovať PC, 103
- Článok: Mafia: The Old Country - Cesta na Sicíliu za koreňmi organizovaného zločinu 3
- Epic vyhral súd nad Google, firma musí otvoriť Android 77
- Zeus grafická karta má byť v ray tracingu 2.5x rýchlejšia ako RTX 5090 ... teoreti 24 zobraziť viac článkov >